Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Rashid Farivar

Sverigedemokraterna

@rashidfarivar (X)

402

inlägg

Den oheliga alliansen mellan islamister och vänsterrörelser leder alltid till katastrofer, precis det som hände i Iran för 45 år sen idag. Förhoppningsvis lär sig västvärlden något av våra misstag, men ”Det enda vi lär oss av historien är att vi inte lär oss något av historien.”

Visa på X

Godmorgon Stockholm 😀 Godmorgon Sveriges Riksdag 😀 Dags att börja arbeta igen. Idag kommer Trafikverket till Trafikutskottet för att svara på frågor angående det totala kaoset på E22 mellan Hörby och Kristianstad den 3 januari, där närmare 1 000 bilar fastnade över ett dygn.

Visa på X

➡️ Majoritet av texten i koranen handlar om hur muslimer skall behandla icke-muslimer, dvs kafir/kuffar/کفار/کافر, och verben قتلو، یقاتلو، اقتلو som betyder ”att döda” används flitigt och generöst överallt hela koranen mot kuffar. Svensk översättningen ”kämpa” är vilseledande.

Visa på X

Musab Rashid: ”Det enda koranen lär mig är att jag ska visa kärlek till mänskligheten oavsett vilken bakgrund eller tro människor har.” Jo, det är Richard Jomshof som sprider lögner, inte Musab Rashid, och det jag hittade nedan är inte från samma koran som han refererar till! ➡️

Visa på X

Det är svårt att bryta gamla vanor fr arbetslivet. Jag börjar fortfarande på jobbet före kl. 6 på morgonen, långt innan lamporna har tänts i kammaren. Att sitta i 🇸🇪 Riksdag & vara i demokratins tjänst är det finaste uppdrag man kan ha, och jag är oerhört tacksam för det ❤️🇸🇪❤️

Visa på X

Idag presenterades SD:s toppkandidater till EP-valet i år av valberedningen. Ett Stort Grattis till Charlie Weimers, Beatrice Timgren, Dick Erixon & min goda vän & riksdagskollega från TU Patrik Jönsson som toppar listan👍🏻 Nu kör vi hårt mot en kanon valkampanj och valseger💪🏻🇸🇪

Visa på X

Idag hade SD Alingsås årsmöte, och jag hade privilegiet att tjänstgöra som mötessekreterare. Stort tack för förtroendet 🙏🏻❤️😊 Jag gratulerar hjärtligt den nyvalda styrelsen för SD Alingsås och önskar er alla lycka till under kommande verksamhetsår. Ni alla är fantastiska 👍🏻🇸🇪💪🏻

Visa på X

@magnusjacobsson Sverige och Europa hade klarat sig suveränt utan massinvandring från tredje världen, om man vill uttrycka sig snällt. Åsikten att invandrare endast är bra för att baka din pizza och torka din röv är sedan en förfärlig människosyn på invandrare och invandring, snällt sagt igen.

Visa på X

Varje gång jag vill äta pizza, tänker jag först på min riksdagskollega och hans fråga från 2010: ”Hur sjutton tänker (SD) - vem ska baka våra pizzor?” Jag blir ännu mer fundersam när jag bakar pizza själv! Var det ett stort misstag att välja bli en högutbildad ingenjör? 🤔🤨

Visa på X

En fantastisk dag att tjänstgöra som sekreterare under SD Stenungsunds årsmöte idag! Vi tackar den omvalda styrelsen för det gångna året och önskar dem all lycka det kommande året. Ni är alla fantastiska, och jag är extremt tacksam och glad över att ha er som partivänner🙏🏻❤️🇸🇪💪🏻

Visa på X

Från dagens sammankomst för demokrati och mänskliga rättigheter, en minnesstund till åminnelse av Förintelsen, i Göteborgs universitets aula i Vasaparken. Vi får aldrig glömma 🖤❤️🖤

Visa på X

Glöm aldrig och låt aldrig förlåtelsen svepa över vad Socialdemokraterna har gjort med Sverige och vårt samhälle, oavsett hur mycket de försöker frånlura sig ansvaret och skylla på andra. @socialdemokrat @magdandersson @TobiasBaudin

Visa på X

➡️ Alexandras mamma i rättegången: ”Du har inte bara mördat Alexandra. Du har mördat mig och hela familjen. Du är en vuxen människa. Du är över 21 år. Hur kunde du göra så här mot Alexandra? Hon var där för att hjälpa dig. Hur kan du leva efter det här?” Må hon vila i frid 🖤

Visa på X

8 långa år har passerat sedan den 22-åriga Alexandra Mezher brutalt mördades av en kallblodig somalisk illegal migrant i ett HVB-hem i Mölndal. Jag kan aldrig glömma den bitande känslan när Dan Eliasson (S) valde att ställa sig på mördarens sida istället för offrets. ➡️

Visa på X

@GurThomas Jag har förståelse för Carl-Oskar Bohlins uttalande och instämmer delvis, men med all respekt och ödmjukhet, exakt vilka svenska toppolitiker har bokstavligen ”bett om ursäkt” för naivitet och att inte ha sett saker komma? Inte den här mannen så vitt jag vet.

Visa på X

Hjärtligt tack till alla kollegor i regeringen och riksdagen, samt alla väljare, för den här nödvändiga förändring! Stort tack Oscar Sjöstedt för ditt fantastiska arbete här 🙏🏻💪🏻 Och Tack Elsa Widding för att du röstade för förslaget tillsammans med oss. Din röst var avgörande!

Visa på X

Jag önskar alla vänner och vänliga följare här på X ett fantastiskt Gott Nytt År 2024 🍾🎇🇸🇪🥂

Visa på X

En riktigt god jul önskar jag alla vänner och följare här! Ta hand om dig och din nära och kära🎄🇸🇪❤️

Visa på X

Dear Mr. Ahmadov, Thank you for your fine Christmas gift and the accompanying card! The wine bottle has been donated to Villa Bonnier, and I will preserve the card. Wishing for peace to prevail in your region among all neighboring countries🙏🏻 Merry Christmas and Happy New Year

Visa på X

@StenkaJan Vänsterpartister som Håkan Svenneling (@hsvenneling) och Momodou Jallow (@Jallow_M) med flera, öser ständigt ur sig hat och förakt, särskilt mot oss Sverigedemokrater. Men i slutändan är det de som lever med hat dygnet runt, inte vi. 😀

Visa på X

Magdalena Andersson (@magdandersson): ”Den strama migrationen ligger fast…Det är en självklarhet, och den kommer behöva ligga fast under väldigt lång tid framöver. Vi socialdemokrater kommer stå upp för en stram migrationspolitik, det kan svenska folket känna sig trygga med.”

Visa på X

Hjärtligt och Varmt Tack för dina insatser för Riksdagen, för Demokratin och för Sverige, kära Sven-Olof Sällström 🙏🏻🇸🇪❤️❤️❤️

Visa på X

Idag var det avslutning i kammaren inför riksdagens juluppehåll och bl.a. var musik på luta på temat. Riktig konst👏🏻 Stort tack till alla vänliga riksdagskollegor, talmanspresidiet samt riksdagsförvaltningen för gånga året, trots alla utmaningarna. God Jul & Gott Nytt År 🎄🇸🇪🎄

Visa på X