När S säger att svenskarna blivit fattigare ska man komma ihåg att de vore ännu fattigare med deras politik, då de motsatt sig varje jobbskatteavdrag. Medianlönen är 35,600 kronor i månaden - avdragen ger dessa personer i genomsnitt 43,000 kronor extra efter skatt - varje år.
Visa på X →401
inlägg
Så ja! Ett stort steg åt rätt håll om vi fått med oss de andra Tidöpartierna på detta. Inte oväntat säger oppositionen nej. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-erfar-tidopartierna-vill-aterkalla-medborgarskap-for-gangkriminella
Visa på X →Fenomenet Lee Christiernsson är ett bra exempel på varför könsdysfori skjuter i höjden. Från bortglömd till gäst i varje talkshow och nu egen show i SVT. Den enorma bekräftelse och uppmärksamhet personer får vid könsbyte får vilsna unga att tro att det är svaret på deras mående.
Visa på X →Självklart saknar många journalister tiden när det var de som hanterade och kontrollerade informationsflödet. Den tiden är förbi - förhoppningsvis kommer den tiden aldrig tillbaks. Nu ligger makten hos folket och det borde ses som en demokratisk framgång. https://www.sydsvenskan.se/2025-01-11/zuckerberg-ser-ut-som-en-stukad-skolpojke-nar-han-berattar-om-sitt-samarbete-med-trump/

Snyggt, @LYurkovskiy https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sd-vill-riva-upp-nya-konslagen-kulturell-smitta/
Visa på X →För mig har fyrverkerier alltid varit en del av nyårsfirandet. Köper gärna och skjuter iväg ett antal under nyårsnatten för att familj, vänner och andra får njuta av den vackra nyårshimmelen och fira in det nya året. Någon måste ju bidra till bakgrunden på alla nyårsbilder! 🥳
Visa på X →Islamiseringen är sannolikt det långsiktigt största hotet mot såväl Europa som västerlandet i stort. Den måste bekämpas på alla fronter och borde vara dags för fler partier än Sverigedemokraterna att våga lyfta frågan om att stoppa islamiseringen av Sverige och Europa.
Visa på X →
Det som gör mig mest förbannad är alla som blundar för verkligheten. Vi behöver inte ha det såhär i Europa. Vi vet alla vilka som är skyldiga till dagens situation, men tyvärr är det bara SD i Sverige som är beredda att genomföra de åtgärder som krävs för att vända utvecklingen.
Visa på X →Det som gör svenskfientligheten extra avskyvärd är att den riktar sig mot svenskar från personer som givits gästfrihet i vårt land. Sverige är svenskarnas hemland. Sverige är vår plats på jorden. Att det fortfarande bara är Sverigedemokraterna som lyfter frågan om svenskfientligheten är tyvärr ett tecken på den ängslighet som finns hos alla de andra partierna. Frågan handlar inte bara om fientlighet eller ren rasism utan också om den utsatthet svenskar är från många av de som tillåtits bosätta sig i Sverige. Tittar på grova brott mot personer, såsom ungdomsrån, ser vi att två av tre som rånar har någon form av utländsk bakgrund. Fyra av fem som utsätts har svensk bakgrund. När det gäller våldtäkter är utländska män överrepresenterade som förövare. Offren är oftast svenska kvinnor och flickor. Vad gäller åldringsrån är äldre personer med svensk bakgrund oftast offer, och personer med utländsk bakgrund är oftast förövare. Det är den typen av siffror som gör mig så trött på debatten om rasism i Sverige. Vad är eventuell rasism i jämförelse med hur vårt land fördärvats efter decennier av okontrollerad massinvandring? https://riks.se/jamstalldhetsminister-paulina-brandberg-startar/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3mpW-hfo5aePljtnB16rxkAaiyWvjnCxq_MGX7SUytoLf7EjutmxO8Aak_aem_Tevz9hgi4wXDzYjH9GyEJg

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Vb2bE/sd-kraver-sankt-elskatt-efter-elprischocken
Visa på X →För 23 år sedan var det nog inte många som hade kunnat föreställda sig att tiotusentals muslimer på svenska gator skulle fira att en jihadist med bakgrund i Al Qaida tagit makten i Syrien.
Visa på X →Utökade möjligheter för kamerabevakning! Idag presenterade Sverigedemokraterna och regeringspartierna en lagrådsremiss med en rad förslag om kameraövervakning som kommer vara till stor hjälp i kampen mot brottsligheten. ✅ Tillståndskravet för kamerabevakning tas bort för alla som idag omfattas av det och det föreslås ingen anmälningsplikt. ✅ Brottsbekämpande myndigheter får möjlighet att bedriva kamerabevakning på fler platser än idag. ✅ Polisen och Säpo får använda teknik med automatisk igenkänning av registreringsnummer i hela landet. Kamerabevakning är ett helt centralt verktyg för att förebygga och utreda brott. Samhällsutvecklingen och den organiserade brottsligheten gör att vi behöver flytta fram positionerna rejält. Med detta tar vi nästa steg och lägger fram förslag som syftar till att riva onödiga hinder för kameraövervakning och förenkla processen. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/12/presstraff-om-utokade-mojligheter-att-anvanda-kamerabevakning/



När jag var ung och Sverigedemokraterna växte fram var det inte från lärare eller skolmaterial som man fick höra den neutrala bilden av partiet. Den tog man del av via internet, eller det som vi idag skulle kalla för skärmar. Att högern över hela världen är starka bland ungdomar har utan tvekan att göra med deras närvaro på sociala medier. För över 20 år sedan var det Lunarstorm och liknande plattformar innan Facebook gjorde de sociala medierna globala. När Australien förbjuder sociala medier för alla under 16 år kan det säkert vara med goda intentioner, men det är också ett effektivt sätt att kontrollera informationsflödet till unga människor. Den ska inte komma från sociala medier och i skolan ska den komma från lärare och tryckt skolmaterial. Att vi behöver få bort mobiler från skolundervisningen är en sak, liksom att ungdomar (och vuxna) idag har alldeles för mycket skärmtid. Det är absolut ett problem. Men att begränsa informationsflödet till ungdomar genom att stänga dem ute från sociala medier är en farlig väg att gå. Det kontrollerade informationsflödet har alltid motarbetat de som kallas för högerpopuliser och sannolikt är det därför vi är så starka på dessa nya arenor. Vi har behövt vara kreativa för att kunna förmedla våra åsikter. Framväxten av våra rörelser hade aldrig varit möjlig utan Youtube, Facebook eller andra kanaler. En viktig påminnelse i tider av skärmfobi.
Visa på X →”Att Nytorgsmannen döms till fem års fängelse, släpps efter 2/3 av straffet och två månader efter avslutad period med fotboja häktas för ytterligare en våldtäkt är inte ett misslyckande för samhället - det är ett misslyckande av er usla politik.”
Visa på X →Ebba Busch vill se över icke-medborgares rösträtt. En bra idé såklart, som jag debatterat i riksdagen med Gunnar Strömmer. https://www.youtube.com/watch?v=1EHzaMoH8i4&t=9s
Visa på X →Det är ett brott att olovligen befinna sig i Sverige. Personer som bryter mot våra lagar ska inte belönas med välfärdsförmåner bekostade av skattebetalarna. Vår myndigheter måste samarbeta med varandra. Det är faktiskt helt orimligt att vissa myndigheter har som uppdrag att utvisa dessa personer, samtidigt som andra erbjuder samma personer välfärdsförmåner. Frågan om informationsplikt är inte svårare än så. Men vi kan lägga till att personer som olovligen befinner sig i Sverige behöver försörja sig själv, antingen genom brott eller svartarbete, som också är brottsligt. Dessa personer konkurrerar ut personer som legalt befinner sig i Sverige. Eventuella barn som olovligen befinner sig i Sverige växer upp i ett utanförskap, i ett land som de ändå inte kommer ha någon framtid i, istället för att få forma sin egen framtid i sitt eget hemland. Illegal migration är ett jätteproblem där egentligen alla parter är förlorare. Vi får ett mer otryggt Sverige, legal arbetskraft utkonkurreras av illegal arbetskraft och de illegala migranterna fastnar i ett utanförskap som förr eller senare kommer sluta med att de utvisas till sina hemländer. Givetvis måste hela samhället sluta upp bakom lagstiftning som hjälper våra brottsbekämpande myndigheter att göra sitt jobb.
Visa på X →Både sorgligt och tragiskt att vi haft styrande politiker i detta landet som inte velat garantera säkerheten för landets invånare. Sjuka människor som honom borde aldrig släppas ut. Införandet av förvaringsdom kommer lösa problemet med återfallsförbrytare. https://www.sydsvenskan.se/2024-11-13/nytorgsmannen-gripen-for-valdtakt-i-natt/
Visa på X →Orimligt stor rapportering om ”4B-rörelsen” i SVT. Kan inte tänka mig att ”rörelsen” omfattar mer än några tusen personer. Så varför rapportera? Om inte syftet är att sprida deras budskap. Gissningsvis är det exakt samma personer som stödjer Palestina, BLM, Priderörelsen, XR etc
Visa på X →Hopplöst dålig analys av Novus. Utrikespolitiken har fått unga män med utländsk bakgrund att byta parti, därför påverkas inte SD alls. Regeringens hållning i konflikten mellan Israel och Hamas är helt i sin ordning, men demografin i åldersgruppen har uppenbart påverkat stödet.

Med en lön på 188.000 kronor i månaden har vårdförbundets Sineva Ribeiro en lön motsvarande sex nyexaminerade sjuksköterskor. Hoppas att medlemmarna känner att deras 295 kronor i månaden kommer till nytta! https://www.arbetsvarlden.se/facktopparnas-verkliga-inkomster-sa-mycket-tjanar-de-egentligen/?utm_source=idrelay&utm_medium=email&utm_campaign=2024-10-22&utm_content=Facktopparnas%2Bverkliga%2Binkomster%2B%25e2%2580%2593%2Bs%25c3%25a5%2Bmycket%2Btj%25c3%25a4nar%2Bde%2Begentligen
Visa på X →Den skada som massinvandringen förorsakat Sverige går inte att mäta i kronor och ören. Den har inte minst skadat Sverige socialt och kulturellt. Den har fört med sig kriminalitet och gjort landet mer otryggt. Inte lätt att sätta ett pris på den skadan. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AvGm3A/ministern-inte-sakert-att-sverige-tjanar-pa-atervandring
Visa på X →Att nämndemän som utsetts av Sverigedemokraterna får sparken för att de privat uttrycker sverigedemokratisk politik är inte bara en begränsning av deras yttrandefrihet utan skadar också förtroendet för rättsväsendet. https://www.youtube.com/watch?v=0c6DWblddsk&t=194s
Visa på X →Problemet är ängsligheten från svensk borgerlighet. Det var regeringen själv som såg till att PM Nilsson ”fick” avgå. De hade inte behövt avsätta honom, men de orkade inte helt enkelt, utan lät som så ofta Socialdemokraterna sätta spelreglerna.
Visa på X →Mycket bra att regeringen går vidare med förslaget om att förbjuda kusinäktenskap! För bara två år sedan sade Socialdemokraterna nej, sannolikt för att de inte vill stöta sig med socialdemokraternas nya väljare. Hur ställer de sig till frågan idag? https://www.expressen.se/ledare/regeringen-tanker-fel--om-kusinaktenskap/
Visa på X →