Utvisa, hyr fängelseplatser utomlands, låt utländska medborgare får avtjäna sina straff i sina hemländer & bygg nytt. Sett till brottsutvecklingen är det uppenbart att alldeles för få i Sverige sitter inne. Påbörja inkapaciteringen, öka återvandringen. https://www.hd.se/2023-04-18/tidoavtalet-kraver-upp-till-16-nya-anstalter
Visa på X →401
inlägg
En liten men principiellt viktig fråga. Äntligen! https://sverigesradio.se/artikel/regeringen-och-sd-slopar-skatt-pa-platspasar
Visa på X →"Mannen är sedan tidigare dömd för flera våldtäkter mot barn." Då är frågan: Vad gör han fortfarande i Sverige? Detta hade inte behövt hända om naiva politiker inte kämpat för att utländska våldtäktsmän ska få stanna i Sverige. Sorgligt och skrämmande. https://www.dn.se/sverige/tva-man-doms-for-valdtakt-pa-13-aring/
Visa på X →Reportage i @Riksstudios från vår resa till Polen. @SDTobbe intervjuas av @MBrodzinska vid EU:s yttre gräns som Polen gör ett enastående arbete för att skydda. https://youtu.be/0GuPbdsXA6I
Visa på X →Från dagens debatt om regeringens proposition ’Kommuners ansvar för brottsförebyggande arbete’. Debatten i sin helhet hittar ni här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/betankande/kommuners-ansvar-for-brottsforebyggande-arbete_HA01JuU9
Visa på X →https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Sweden https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/
Visa på X →I Botkyrka var siffran 61,6 % 2022. Södertälje 58,9 %. Malmö 48,5 %. Märkligt hur man kan låtsas att demografin inte förändras på grund av invandringen. Vill vi att fler städer ska bli som Botkyrka, Södertälje eller Malmö så kan vi ju blunda kalla det för en konspirationsteori.
Visa på X →Sanslöst. År 2002 var 15.19 % födda utomlands eller två utrikesfödda föräldrar. År 2022 var siffran 26.9 %. Det är knappast en myt eller konspirationsteori att en fortsatt stor invandring på sikt kommer göra svenskarna till en minoritet i sitt eget land. https://www.gp.se/nyheter/sverige/skarp-kritik-mot-sd-toppen-sprider-konspirationsteorier-1.95710601
Visa på X →Samhället utformas av människorna som bor där - deras kultur, moral och deras identitet. Om invandringen fortsätter kommer människor från kulturellt avlägsna länder vara i majoritet och det svenska samhället utformas därefter. Att ett sådant folkutbyte pågår i Sverige är knappast en myt. I kommuner som Botkyrka, Södertälje och Malmö har folkutbytet gått som längst och samhället utformas därefter. Är det så vi vill ha det i resten av Sverige? Svar: nej.
Visa på X →Såklart. En religion är ingen folkgrupp, det är en tro eller politisk uppfattning. Fullt jämförbart att bränna bibeln, SD:s idéprogram eller Das Kapital. Inget fan av bokbränning, men saker man inte gillar måste få framföras - så fungerar det i Väst. https://www.hd.se/2023-03-27/aklagare-koranbranning-inte-hets-mot-folkgrupp
Visa på X →Kanske är dags att förstatliga A-kassan och istället låta Arbetsmiljöverket utse skyddsombud om facken ska fortsätta sin orättvisa behandling av sina medlemmar? Jag tror det kan vara rätt väg att gå. 👍🏼 https://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/sd-politiker-avsätts-som-skyddsombud-på-arbetsplats-1.95251362?fbclid=IwAR3ch9ypU94o5FYq3skN0vZoV3e-m0dw2f8oLPPV_bdeo1UQSSJ2rVonhYs
Visa på X →Svenska anstalter är fulla. Hur långt har regeringen kommit med arbetet att hyra fängelseplatser utomlands?
Visa på X →Intervju med @RSorman1 i @Riksstudios om svenskfientlighet och hatbrott mot svenskar. https://youtu.be/zYsuHU-R77o
Visa på X →Socialdemokraterna har djupa kopplingar till islamistiska rörelser och fortsätter vägra göra något åt det. Såhär lät det i riksdagen i april 2022 när jag konfronterade den dåvarande kulturministern om deras kopplingar till islamism. Debatten i sin helhet: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/regeringens-relation-till-islamistiska_H910453
Visa på X →Noterar att många till vänster blir kränkta av min fråga. Påminner om detta: Om det var två svenska killar som misshandlade, rånade, kissade på och kallade en afrikansk kille för n-ordet, så hade det rimligtvis ansetts vara ett hatbrott. Men inte när rollerna är ombytta. Varför?

@SebMattsPL Om det var två svenska killar som misshandlade, rånade, kissade på och kallade en afrikansk kille för n-ordet, så hade det rimligtvis ansetts vara ett hatbrott. Varför ska det inte vara ett när rollerna är ombytta?

Svenskfientlighet är hat riktat mot svenskar från personer som givits gästfrihet i vårt land. Svårt att föreställa sig något mer oförskämt än det. Gillar man inte Sverige eller svenskarna så har man inget här att göra.
Visa på X →Trots att fientligheten är stor har ingen dömts för hatbrott mot svenskar. Inkom idag med en interpellation till Gunnar Strömmer om vilka åtgärder regeringen avser att ta för att bekämpa svenskfientligheten. Debatt om ämnet med Morgan Johansson i våras: https://m.youtube.com/watch?v=WztNNsggnVc

Motståndet mot klassisk arkitektur grundar sig i oviljan att erkänna att det finns en objektiv skönhet. Precis som de allra flesta tycker hundvalpar är söta eller att solnedgångar är vackra, så gillar också gemene man klassisk arkitektur mer än lådor. https://www.expressen.se/debatt/folkviljan-har-talat-arkitekterna-har-fel/
Visa på X →Passa på att börja dagen med lite politisk filosofi från @SDTobbe. Tankarna går att applicera på såväl Hybrit som att sluta sälja bensinbilar från 2035. Om vi blint stirrar mot ett utopiskt mål kan vägen mot målet bli katastrofalt, det har historien visat gång på gång.
Visa på X →Tvivlar inte på att man arbetar på ett effektivt sätt mot kriminalitet i Umeå. Svaret på varför situationen i Umeå inte eskalerat som i övriga landet hittar ni på bild nr 2. Enorm skillnad i jämförelse med Malmö, Helsingborg eller Södertälje. DN missar att dra den slutsatsen.


@Hkan Ser inga hinder för självförsörjning, gör man sig anställningsbar så får man ett arbete och kan bidra till samhället. Kan eller vill man inte, så bör man återvända. 1 miljon kan låta mycket, men är försumbart i jämförelse med vad en bidragsberoende invandrare kostar år efter år.
Visa på X →Att bli integrerad är den enskildes ansvar, inte politikens. Om du inte vill arbeta och bli en del av Sverige borde du flytta hem. Med sänkta bidrag, svårare att kvalificera sig för medborgarskap och större stöd för återvandring ökar vi incitamenten. https://www.dn.se/sverige/mer-pengar-ska-fa-fler-att-flytta-fran-sverige/
Visa på X →Man kan ju tycka, om man vill, att media inte ska lämna ut den informationen överhuvudtaget. Men eftersom de har dubbla måttstockar och mer än gärna nämner partitillhörighet när någon från mitt parti något dumt, så är det rimligt att här vara konsekvent. Bra av @samhallsnytt
Visa på X →Alternativmedia visar åter varför de fyller en funktion. Frågan om vilket parti som nominerat nämndemännen som ville fria pedofilen för våldtäkt är en sådan fråga som var obesvarad. Men nu förstår man ju varför Aftonbladet utlämnade den informationen. https://samnytt.se/hade-finger-langt-inne-i-tioarig-flickas-snippa-slipper-straff/
Visa på X →