Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Pontus Andersson Garpvall

Sverigedemokraterna

@SdPontus (X)

401

inlägg

I Botkyrka var siffran 61,6 % 2022. Södertälje 58,9 %. Malmö 48,5 %. Märkligt hur man kan låtsas att demografin inte förändras på grund av invandringen. Vill vi att fler städer ska bli som Botkyrka, Södertälje eller Malmö så kan vi ju blunda kalla det för en konspirationsteori.

Visa på X

Samhället utformas av människorna som bor där - deras kultur, moral och deras identitet. Om invandringen fortsätter kommer människor från kulturellt avlägsna länder vara i majoritet och det svenska samhället utformas därefter. Att ett sådant folkutbyte pågår i Sverige är knappast en myt. I kommuner som Botkyrka, Södertälje och Malmö har folkutbytet gått som längst och samhället utformas därefter. Är det så vi vill ha det i resten av Sverige? Svar: nej.

Visa på X

Noterar att många till vänster blir kränkta av min fråga. Påminner om detta: Om det var två svenska killar som misshandlade, rånade, kissade på och kallade en afrikansk kille för n-ordet, så hade det rimligtvis ansetts vara ett hatbrott. Men inte när rollerna är ombytta. Varför?

Visa på X

@SebMattsPL Om det var två svenska killar som misshandlade, rånade, kissade på och kallade en afrikansk kille för n-ordet, så hade det rimligtvis ansetts vara ett hatbrott. Varför ska det inte vara ett när rollerna är ombytta?

Visa på X

Svenskfientlighet är hat riktat mot svenskar från personer som givits gästfrihet i vårt land. Svårt att föreställa sig något mer oförskämt än det. Gillar man inte Sverige eller svenskarna så har man inget här att göra.

Visa på X

Passa på att börja dagen med lite politisk filosofi från @SDTobbe. Tankarna går att applicera på såväl Hybrit som att sluta sälja bensinbilar från 2035. Om vi blint stirrar mot ett utopiskt mål kan vägen mot målet bli katastrofalt, det har historien visat gång på gång.

Visa på X

Tvivlar inte på att man arbetar på ett effektivt sätt mot kriminalitet i Umeå. Svaret på varför situationen i Umeå inte eskalerat som i övriga landet hittar ni på bild nr 2. Enorm skillnad i jämförelse med Malmö, Helsingborg eller Södertälje. DN missar att dra den slutsatsen.

Visa på X

@Hkan Ser inga hinder för självförsörjning, gör man sig anställningsbar så får man ett arbete och kan bidra till samhället. Kan eller vill man inte, så bör man återvända. 1 miljon kan låta mycket, men är försumbart i jämförelse med vad en bidragsberoende invandrare kostar år efter år.

Visa på X

Man kan ju tycka, om man vill, att media inte ska lämna ut den informationen överhuvudtaget. Men eftersom de har dubbla måttstockar och mer än gärna nämner partitillhörighet när någon från mitt parti något dumt, så är det rimligt att här vara konsekvent. Bra av @samhallsnytt

Visa på X