Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Per Söderlund

Sverigedemokraterna

@PerSoderlund_SD (X)

331

inlägg

”Även om vi har haft en politik som har motverkar ökade klyftor, så har det ändå varit ökade klyftor”. Byt politik då! Stopp!

Visa på X

Allt var inte bättre förr. Ändå tänker jag att elpriser på 60 öre/kWh var rätt mycket bättre än de priser vi ser idag.

Visa på X

Hur ska folk kunna betala för livsmedel och drivmedel? Kan vattenleveranser garanteras? Hur ska folk kunna överleva helt enkelt? Finns beredskap för ett sådant scenario?

Visa på X

Det här är mycket allvarligt. Ett långvarigt strömavbrott mitt i smällkalla vintern kan få enorma konsekvenser. Hur ska folk värma sina bostäder? Hur ska de hemtjänster som har elbilar kunna ladda dem för att hjälpa äldre och även leverera mat?

Visa på X

@j_ekerbring @PlainviewLegacy @thereseverdun @ssu_sverige Berätta gärna vem eller vilka av våra kandidater som har gjort något liknande. Jag kommer att hantera sådant omgående.

Visa på X

Med mobil uppkoppling klarar man sig skapligt lågt även på landet (fiber är såklart bättre). Det som verkligen skulle hjälpa landsbygden är sänkta drivmedels- och elpriser.

Visa på X

Plötsligt händer det. Nästan dubbla mängden bacon i paketet. Blir mycket bacon till frukostpannkakorna idag.

Visa på X

Det verkar som att de har öppet lite sporadiskt trots allt. Dessvärre aldrig när jag är hungrig.

Visa på X

Inte för att detta påverkar mig, men jag är ändå rätt glad att jag bor på landet och inte i Stockholm.

Visa på X

13 juni upptäckte jag att närmsta pizzerian hade stängt pga höga elpriser. Nu har de tagit ner lappen men det är fortfarande stängt. Livet på landet blir inte enklare av dessa elpriser.

Visa på X

Och det är miljöpartiets fel. Snart är det val. Sen kan vi lösa det så det går att dammsuga när det passar, oavsett väder.

Visa på X

Det finns de som tycker att bränslepriserna inte är tillräckligt höga. Jag är inte en av dem.

Visa på X

Undrar vilket nästa steg blir för att stoppa de otroligt-super-mega-farliga ljuddämparna när ISP inte ville leka den leken som polismyndigheten ville leka. Lägga över ansvaret på viltvårdsmyndigheten som ännu inte har inrättats trots upprepade tillkännagivanden från riksdagen?

Visa på X

Trevlig nationaldag! Idag har jag och Caroline Nordengrip deltagit i överbefälhavarens nationaldagsfirande på Karlbergs slott.

Visa på X

För de som undrade. Den breda mitten ligger mer till vänster än mitt i. Börjar vid C och slutar ungefär vid V.

Visa på X

Statsministern tycker alltså att det är oansvarigt att avskeda en minister i det rådande säkerhetsläget. Som motreaktion hotar hon att själv avsätta hela regeringen. Jag tolkar det som att det är socialdemokraternas syn på att ta ansvar. Ytterst märkligt.

Visa på X