Jag tror detta är en statistisk miss. Det ska vara tre personer, inte 3%.
Visa på X →331
inlägg
”Även om vi har haft en politik som har motverkar ökade klyftor, så har det ändå varit ökade klyftor”. Byt politik då! Stopp!
Visa på X →Allt var inte bättre förr. Ändå tänker jag att elpriser på 60 öre/kWh var rätt mycket bättre än de priser vi ser idag.
Visa på X →Tänkte jag skulle köpa bröd. Har ni några rekommendationer?
Visa på X →Centrpartiet slänger sina facklor på lantbrukarnas lador istället.
Visa på X →Hur ska folk kunna betala för livsmedel och drivmedel? Kan vattenleveranser garanteras? Hur ska folk kunna överleva helt enkelt? Finns beredskap för ett sådant scenario?
Visa på X →Det här är mycket allvarligt. Ett långvarigt strömavbrott mitt i smällkalla vintern kan få enorma konsekvenser. Hur ska folk värma sina bostäder? Hur ska de hemtjänster som har elbilar kunna ladda dem för att hjälpa äldre och även leverera mat?
Visa på X →@j_ekerbring @PlainviewLegacy @thereseverdun @ssu_sverige Berätta gärna vem eller vilka av våra kandidater som har gjort något liknande. Jag kommer att hantera sådant omgående.
Visa på X →Visst kan man göra dumheter när man är ung, det har även jag gjort. Men att kalla ihop sina bekanta för att misshandla någon är betydligt allvarligare än att uttrycka sig på fel sätt. https://www.na.se/2022-08-08/ssu-ordforande-i-twitter-storm-jag-var-ung-och-dum
Visa på X →Med mobil uppkoppling klarar man sig skapligt lågt även på landet (fiber är såklart bättre). Det som verkligen skulle hjälpa landsbygden är sänkta drivmedels- och elpriser.
Visa på X →Den nuvarande regeringen har fullständigt tappat greppet. https://www.expressen.se/nyheter/unga-man-skjuten-till-dods-i-orebro/
Visa på X →I Finland ses inte jägare som potentiella massmördare utan som en tillgång för försörjningen i kristid. https://www.jaktojagare.se/kategorier/utrikes/finska-jagare-engageras-i-krisberedskap/
Visa på X →Plötsligt händer det. Nästan dubbla mängden bacon i paketet. Blir mycket bacon till frukostpannkakorna idag.


SD vill se kraftigt sänkt inblandning av biodrivmedel i bensin och diesel | SVT Nyheter https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sd-vill-se-kraftigt-sankt-inblandning-av-biodrivmedel-i-benin-och-diesel
Visa på X →Det verkar som att de har öppet lite sporadiskt trots allt. Dessvärre aldrig när jag är hungrig.
Visa på X →Inte för att detta påverkar mig, men jag är ändå rätt glad att jag bor på landet och inte i Stockholm.
Visa på X →13 juni upptäckte jag att närmsta pizzerian hade stängt pga höga elpriser. Nu har de tagit ner lappen men det är fortfarande stängt. Livet på landet blir inte enklare av dessa elpriser.

Och det är miljöpartiets fel. Snart är det val. Sen kan vi lösa det så det går att dammsuga när det passar, oavsett väder.

Det finns de som tycker att bränslepriserna inte är tillräckligt höga. Jag är inte en av dem.

Undrar vilket nästa steg blir för att stoppa de otroligt-super-mega-farliga ljuddämparna när ISP inte ville leka den leken som polismyndigheten ville leka. Lägga över ansvaret på viltvårdsmyndigheten som ännu inte har inrättats trots upprepade tillkännagivanden från riksdagen?
Visa på X →Aftonbladet verkar ha missat regeringsformen 1 kap 6 §. Ni vet den där texten där det står att ”Regeringen styr riket. Den är ansvarig inför riksdagen.” https://www.aftonbladet.se/ledare/a/rEaa0m/syndabockar-stoppar-inte-skjutningarna
Visa på X →Vi försökte och det var nära.

Trevlig nationaldag! Idag har jag och Caroline Nordengrip deltagit i överbefälhavarens nationaldagsfirande på Karlbergs slott.




För de som undrade. Den breda mitten ligger mer till vänster än mitt i. Börjar vid C och slutar ungefär vid V.
Visa på X →Statsministern tycker alltså att det är oansvarigt att avskeda en minister i det rådande säkerhetsläget. Som motreaktion hotar hon att själv avsätta hela regeringen. Jag tolkar det som att det är socialdemokraternas syn på att ta ansvar. Ytterst märkligt.
Visa på X →