@martinklepke @sdriks Mår du bra?
Visa på X →400
inlägg
När Centerpartiets ledare Muharrem Demirok lyssnade på Kamala Harris på plats i USA tyckte han sig höra en centerpartist(!). Vem vet? Det var kanske just det som de amerikanska väljarna också gjorde? https://omni.se/demirok-nar-jag-hor-harris-hor-jag-en-centerpartist/a/Gy6QBQ
Visa på X →Gick av intresse in i kammaren för att lyssna på en interpellationsdebatt om betygssystem m.m. och anklagades av såväl S som C för att vara något slags ”vakthund” gentemot regeringen. Hur patetisk kan oppositionen egentligen bli?
Visa på X →@lskold Inga kvalitets- eller resultatkrav alls i den högre utbildningen tycks alltså vara Socialdemokraternas besked i frågan. Bra att regeringen vill prioritera och styra resurserna dit de gör bäst nytta. Mer av den varan, tack!
Visa på X →@PatrikGabriels1 @Love4Meat Å, herregud! Det blev inte bättre med ”klargörandet”! 😂😂😂
Visa på X →Politiker ska inte sitta och konstruera förslag på betygssystem. Nu har vi en pågående utredning som presenterar sina förslag den 28/2 2025. Därefter sker sedvanlig hantering av utredningens förslag.
Visa på X →Sådär. Då var det klart. 🙌 ”Den omdebatterade skolmatspolicyn i Uddevalla, där elever nekats köttalternativ när fläskkött serverats, kommer inte att utredas av Diskrimineringsombudsmannen, DO.” https://sverigesradio.se/artikel/omdebatterade-skolmaten-utreds-inte-av-do
Visa på X →@pavloscavelier Såg du en sosseredigerad version av debatten, eller?
Visa på X →Skriver idag med företrädare för övriga Tidöpartier om att vi nu sjösätter en utredning om att införa ett nationellt och obligatoriskt förbud mot mobiltelefoner i förskoleklassen, grundskolan och fritidshemmet. https://www.expressen.se/debatt/telefoner-ska-forbjudas--pa-raster-och-pa-fritids/
Visa på X →@lskold @AsaWestlund Och SD sitter alltså inte i regeringen. Märkligt och anmärkningsvärt att en riksdagsledamot inte ens vet vilka partier som sitter i regeringen.
Visa på X →SD:s krav efter lotteriskandalen i S: Låt polisen utreda kopplingar till gängkriminalitet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgv4GA/sd-s-krav-efter-lotteriskandalen-i-s-lat-polisen-utreda-kopplingar-till-gangkriminalitet
Visa på X →Lotteriskandalen. När S-parollen ”ta tillbaka kontrollen” plötsligt får en helt annan innebörd…
Visa på X →Är det någon som på allvar tror att sossarnas partiledning var helt ovetande om hur deras partilotter såldes? Det är ännu ett lågvattenmärke i sossepartiets historia.
Visa på X →Elevernas trygghet och säkerhet är av central betydelse. När vapen nu börjar tränga in på skolor även i Sverige måste vi agera. Vapenscanning är ett utmärkt förslag. #svpol https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Av7GKA/juristen-efter-skjutning-i-trangsundsskolan-kcanna-efter-vapen-vid-skolor
Visa på X →@bjorn_bjorne @sdkarlsson Frågan du bör ställa dig är: vad hade priset varit om Socialdemokraterna fått fortsätta styra efter 2022? En ledtråd: det hade inte varit i närheten av 17 kronor.
Visa på X →@UlfBjereld Jag vill att Sverige ska vara ett land utan bilbränder, gruppvåldtäkter, kriminella gäng, droghandel, skottlossningar och knivattacker. Ett land där alla kan känna sig trygga. Såsom det var före massinvandringen.
Visa på X →”Skolan ska inte vara enkel att segla igenom för den som inte anstränger sig, det ska vara en plats som belönar den som verkligen lägger manken till.” https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwVjgG/jimmie-akesson-vill-gora-sd-till-nya-skolpartiet
Visa på X →En bra rektor! ”Studenterna önskar sig något av oss som de kommer inte att få i det här skedet. Den slutsatsen vi kommit fram till är vi ska värna den akademiska friheten, och främja en kultur som tillåter fritt kunskapssökande och kunskapsspridning.” https://www.gp.se/nyheter/goteborg/forskare-och-larare-stottar-studenternas-gazamanifestation-.745bcc7f-1a41-4b43-ae54-e448794c44df?access=unknown&utm_source=twitter_organic&utm_medium=social&utm_content=organic_red
Visa på X →Malmö stads utbildningsförvaltning är ett gäng wokeaktiga fegisar. Att en elev som inte respekterar ordningsregler skulle ha kränkts är ett hån mot rektorer som vill upprätthålla ordningen. Finns det en gnutta lucka i lagen ska den täppas till omgående. https://www.sydsvenskan.se/2024-06-18/utredningen-visar-rektorn-pa-borgarskolan-krankte-eleven/
Visa på X →SCB redovisar en signifikant ökning av väljarstödet för Sverigedemokraterna i dagens partisympatiundersökning jämfört med senast. Blir det månne lika glada miner på SVT och TV4 eller spaltmeter i Aftonbladet ikväll som i söndags? Skulle inte tro det.
Visa på X →Och plötsligt blir Helsingfors universitet ett antisemitiskt sådant. Skäms!
Visa på X →Den nya Star Warsserien ”The Acolyte” är inget annat än skräp. Tråkigt att Disney inte värnar rättigheterna bättre.
Visa på X →@hannaslilja Men herregud…är du helt obildad?
Visa på X →@YairElsner Utmärkt agerat! Bedrövligt att vänsterpressen gör ett snyftaktigt drev kring en student som inte respekterar skolans ordningsregler.
Visa på X →@moabrglf Det är alltså osmakligt att bekämpa brott och skapa trygghet?
Visa på X →