Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Regeringen behöver återuppta stödet till UNWRA och öppna upp för att ta emot patienter från Gaza. Krigsförbrytarna ska ställas till svars, vilket regeringen aktivt nu måste agera för. Ett slut på ockupationen och en tvåstatslösning är vad arbetet behöver inriktas mot nu.

Visa på X

Äntligen vapenvila efter månader av obeskrivligt lidande. Nu måste det blir permanent eldupphör. Mat och mediciner behöver släppas in och återuppbyggnaden av ett Gaza i ruiner påbörjas.

Visa på X

Ett helt bisarrt ”svar” på min enkla fråga om varför KD (inte Livets ord) precis lämnat in ett förslag till riksdagen om att begränsa aborträtten enligt tysk modell. Det hade räckt med ett enkelt svar. Men tydligen gör Ebba allt för att slippa prata om KD:s abortförslag.

Visa på X

Skriver ihop med Kirsti Bergstø om att Sverige och Norge tillsammans måste sätta press på förändringar i EU:s elmarknad. Priserna blir för höga i nuvarande system.

Visa på X

Järnvägssystemet behöver tas tillbaka i statlig kontroll. Svårt att begripa att det fortfarande finns så många riksdagsledamöter som försöker stoppa denna rimliga reform.

Visa på X

Efter 30 år av nyliberal nedmontering. Förmögenheten fastnar i händerna på ett fåtal istället för att bidra till hela landets utveckling.

Visa på X

Regeringen och SD:s skadliga politik riskerar att få långsiktiga effekter. Städningen nästa mandatperiod kommer bli omfattande.

Visa på X

Att alla skulle ha ett jobb med tillräckligt betalt var en gång målsättningen i Sverige. Nu har vi en regering som inte bryr sig när arbetslösheten stiger över 8%. Investeringar i välfärden, omställningen och i människor skulle bryta den här utveckligen.

Visa på X

I ett läge där Norge inser problemet och diskuterar att stänga två elkablar, öppnar nu Ebba Busch för att bygga nya kablar från Sverige till Tyskland. Tajmingen är obegriplig. När ska Busch erkänna att det är elexporten som skapar priskaoset och ta ansvar?

Visa på X

Där länder med stor elexport får betala ett högt pris för det, samtidigt som andra vinner på att importera istället för att bygga egen energiproduktion. Om detta inte förändras kommer fler länder att få samma diskussion som den som är i Norge

Visa på X

Vi är överens med södra Sveriges företagare. Sverige ska inte straffas för att vi har mycket billig el som vi dessutom exporterar. Regeringen och SD måste nu skydda Sveriges hushåll och företag från tyska elprischocker.

Visa på X

Tragiskt att Busch inte förstår hur elmarknaden fungerar. Det här beror på att vi smittas av dom tyska elpriserna. Sverige har ett elöverskott nu. När ska regeringen börja skydda svenska hushåll från detta? Inför Sverigepriser nu.

Visa på X

Synd att Ebba Busch har tackat nej till debatt med mig imorgon i P1 om elpriset. Regeringen och SD måste agera omedelbart. Stoppa elprissmittan från Tyskland. Inför Sverigepriser nu!

Visa på X

Idag kommer elpriset gå över 5 kr/kWh i stora delar av Sverige. Ebba Buschs elmarknad är ett haveri som slår hårt mot hushåll och företag. Istället för att tipsa om varma underställ behöver hon ta kontroll över elmarknaden.

Visa på X