@onfajah @Centerpartiet @sdriks @moderaterna I och för sig.
Visa på X →402
inlägg
@ITARosengren @GulzAgneta @FMannerheim @HannesSnabb Och det kan man ju gärna se över. Men varför ta bort det helt utan att kunna påvisa vad man vill istället?
Visa på X →@HelloX1919 @moderaterna Ja det finns ju ass
Visa på X →Jag lägger bara diskret här en bild med utvecklingen av Moderaternas väljarstöd beroende på om de samarbetar med @Centerpartiet eller @sdriks. *Senaste opinionsmätning för nuvarande period.

@GulzAgneta @FMannerheim @ITARosengren @HannesSnabb Det tror jag nog. Det jag har efterfrågat kring SVA är basalt sett att M och andra som vill ta bort det kan visa forskning på att det är rätt sak att göra. Inte fått något svar än dock
Visa på X →@pirre_viking @jonsson_henrik Clue: han vill ha statligt stöd till kärnkraft som också går med underskott
Visa på X →@dahbjo Ja. Och helt utan någon typ av jävighet så klart så är det alltså i dagsläget bara ett parti som har konkreta förslag och finansiering för att få fler behöriga lärare. ¯\_(ツ)_/¯
Visa på X →Come on @SMohamsson - sluta med löjligheterna och låt oss fokusera på att få de bästa läromedlen och bästa lärarna ut i skolorna där de behövs som mest!
Visa på X →@thelemoncurd Ni brukar väl inte vara för fler ämnen i skolan? Vilka ska ha mindre tid?
Visa på X →@jonsson_henrik Så du vill ha statligt stöd till vindkraft nu?
Visa på X →Hur blev det så här @moderaterna ?
Visa på X →@AsplingLudvig Hon skriver ju inte bara om arbetskraftsinvandring. Har du kollat hennes siffror så du vet att de är fel?
Visa på X →@alicemedce Varför använder du din plattform och makt på det här sättet? Alla medier skriver om det.

https://www.altinget.se/artikel/reslow-sd-skolpengsforslaget-hoftat-skjuts-upp-till-efter-valet Hela finansieringssystemet är höftat. Riktade statsbidragen är höftade. Det mesta av regeringens politik är höftat. Men just det som ska betala kommuner för deras ansvar ska vara matematiskt korrekt. Om de hade velat hade de kompromissat om en summa.

@mattias_neo @kapitalinn 😂
Visa på X →@AlmaOlssom Jag vet SD inte sitter i regering formellt. Men i den kontext han skriver om (och själv tar upp) är de regeringen. ”Regeringsunderlaget” om det gör dig glad.
Visa på X →@gudmundson_per Ja där borde man ha läst bättre. Väldigt intressant hur extrem skillnad det är i överrepresentation mellan de som är födda i Sverige med utrikesfödda förälder och de som inte är födda i Sverige. Nästan som att folk blir … svenska typ.
Visa på X →@gudmundson_per Födda utomlands eller inkl föräldrar födda utomlands?
Visa på X →@AsplingLudvig Tror vi är många som kommer uppskatta att ni i SD nu börjar sluta måla med den breda penseln när det gäller samtal om invandrare!
Visa på X →”Vi är faktiskt bäst och alla som ställer kritiska frågor är dumma!!! 😭” Helt sjukt att regeringens största parti gråter över att media gör annat än att berätta att allt de gör är bäst nånsin. Väx upp.
Visa på X →Bra att Liberalerna stryper sina inlägg. Kan de också strypa tendensen att vilja lägga sig i vad folk gör i sina sovrum?

@rektor_linnea @davlin82 Det är ju SD hjärtefråga att få till differentierad skolpeng.
Visa på X →Som väntat. Allt Liberalerna sagt om att få ordning på friskolesystemet är en ren chimär. Ingen offentlighetsprincip. Ingen differentierad skolpeng. Inget gemensamt skolval. Bah humbug!

@sdriks Och de giltiga skälen är?
Visa på X →Ny Teknik har energikonferens med allsköns experter. Deltagarna får frågan om vad som behövs för att elektrifieringen ska ta fart. Svaret: Ny regering ¯\_(ツ)_/¯
