Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Niels Paarup-Petersen

Centerpartiet

@nielspaarup (X)

402

inlägg

@ITARosengren @GulzAgneta @FMannerheim @HannesSnabb Och det kan man ju gärna se över. Men varför ta bort det helt utan att kunna påvisa vad man vill istället?

Visa på X

Jag lägger bara diskret här en bild med utvecklingen av Moderaternas väljarstöd beroende på om de samarbetar med @Centerpartiet eller @sdriks. *Senaste opinionsmätning för nuvarande period.

Visa på X

@GulzAgneta @FMannerheim @ITARosengren @HannesSnabb Det tror jag nog. Det jag har efterfrågat kring SVA är basalt sett att M och andra som vill ta bort det kan visa forskning på att det är rätt sak att göra. Inte fått något svar än dock

Visa på X

@dahbjo Ja. Och helt utan någon typ av jävighet så klart så är det alltså i dagsläget bara ett parti som har konkreta förslag och finansiering för att få fler behöriga lärare. ¯\_(ツ)_/¯

Visa på X

Come on @SMohamsson - sluta med löjligheterna och låt oss fokusera på att få de bästa läromedlen och bästa lärarna ut i skolorna där de behövs som mest!

Visa på X

@AsplingLudvig Hon skriver ju inte bara om arbetskraftsinvandring. Har du kollat hennes siffror så du vet att de är fel?

Visa på X

@AlmaOlssom Jag vet SD inte sitter i regering formellt. Men i den kontext han skriver om (och själv tar upp) är de regeringen. ”Regeringsunderlaget” om det gör dig glad.

Visa på X

@gudmundson_per Ja där borde man ha läst bättre. Väldigt intressant hur extrem skillnad det är i överrepresentation mellan de som är födda i Sverige med utrikesfödda förälder och de som inte är födda i Sverige. Nästan som att folk blir … svenska typ.

Visa på X

@AsplingLudvig Tror vi är många som kommer uppskatta att ni i SD nu börjar sluta måla med den breda penseln när det gäller samtal om invandrare!

Visa på X

”Vi är faktiskt bäst och alla som ställer kritiska frågor är dumma!!! 😭” Helt sjukt att regeringens största parti gråter över att media gör annat än att berätta att allt de gör är bäst nånsin. Väx upp.

Visa på X

Bra att Liberalerna stryper sina inlägg. Kan de också strypa tendensen att vilja lägga sig i vad folk gör i sina sovrum?

Visa på X

Som väntat. Allt Liberalerna sagt om att få ordning på friskolesystemet är en ren chimär. Ingen offentlighetsprincip. Ingen differentierad skolpeng. Inget gemensamt skolval. Bah humbug!

Visa på X

Ny Teknik har energikonferens med allsköns experter. Deltagarna får frågan om vad som behövs för att elektrifieringen ska ta fart. Svaret: Ny regering ¯\_(ツ)_/¯

Visa på X