SVT: ”Centerpartiet röstar oftare som SD än S. Det visar vilket lag de tillhör.” Verkligheten: V röstar oftare med regeringen än S. Det visar att både C, V och SD ofta röstar med regeringen. Inte att V o C är med i tidölaget. Så ja. Dålig statistik.

402
inlägg
SVT: ”Centerpartiet röstar oftare som SD än S. Det visar vilket lag de tillhör.” Verkligheten: V röstar oftare med regeringen än S. Det visar att både C, V och SD ofta röstar med regeringen. Inte att V o C är med i tidölaget. Så ja. Dålig statistik.

@RantaPaRanta Hur ofta tror du att människor kontrolleras vid kontrollerna? Och vad tror du de gör för kontroller? Det som är just nu är att dörren är helt öppen men folk tvingas stå still utanför den i 9 minuter innan de får gå in. Utan att något händer medan de står där.
Visa på X →@OlssonHJesper Ja jag klagade inte på att de infördes 2015. Och jo. Jag vet att inga säkerhetshot undvikit Öresundsbron. Har du åkt över och sett hur kontrollerna funkar? Inte ens SD i Skåne tror på dom.
Visa på X →@TheBestOfSweden Varför tycker du att poliser ska lägga tid på pendlare istället för kriminella?
Visa på X →@Ericson_ubbhult 😂😂😂 det var M som var med och besluta om reglerna och hade migrationsminister och statsminister. Det där är bara löjligt.
Visa på X →Idag har vi haft ”tillfälliga” gränskontroller vid Öresundsbron i 10 år. De gör ingen nytta. Inga terrorister/kriminella hittas. De hittas genom riktigt polisiärt arbet. Som gränskontrollerna motverkar. Enda vi får är sämre trafik i Skåne. 🤬 Ta bort gränskontrollerna tack!
Visa på X →Ställ in. Lägg ner. Avsluta. Dödförklara. Avsluta. Avliva. Nästa steg i digitala nationella proven ställs nu in. Detta kommer aldrig funka innan vi ändå ska ha ett nytt system! https://www.skolverket.se/om-skolverket/nyheter-och-pressmeddelanden/nyheter/nyheter/2025-11-12-nationella-proven-i-svenskamnena-och-engelska-i-gymnasieskolan-genomfors-med-ersattningsprov
Visa på X →@PerRosencrantz Ska erkänna att jag tyckte samma när jag såg den. Förutom att jag inte noterade bruna skor;)
Visa på X →@danielkallenfor Helt underbart! Så vi kan skicka fler nyanlända till Lidingö! Ni brukar ju vägra ta emot och sen se till att flytta de ni har till andra kommuner. Skönt att det blir slut på det! En av Malmös skolor med svåraste elevunderlaget ska nu ta emot 7 nyanlända elever. Tar du alla?
Visa på X →The return of the breda mitten…


@HansEklind Vi har dock aldrig förbjudit kläder på offentlig plats. Man kan bekämpa saker även utan lag.
Visa på X →Det är inte varje dag jag uppmanar folk att lyssna till Trelleborg. Men gör det snälla @SMohamsson - eftersom ni vägrar lyssna på oss när vi säger samma sak. Lägg ner digitala nationella proven nu.


@lindgren_p Det kan jag inte uttala mig om. Men kontot är inte anonymt när det står avsändare. Har du gjort liknande granskningar med SD positiva konton?
Visa på X →Regeringen har ju infört den nya principen att yttranden ska begränsas om andra nationer kan bli arga. Så kanske inte helt oväntat att det kan få konsekvenser i tolkning av yttrandefrihetens gränser?
Visa på X →@lindgren_p Ja det borde vara tydligare att AIP Media är S ägda. Men det står i alla fall att det är dom. I motsats till de på riktigt anonyma konton som SD driver inte minst. Det är en skillnad som så att säga gör hela skillnaden.
Visa på X →Som vi sa i våras: lägg ner bara! Närmare 800 mkr. Det mest basala funkar inte ens. Nytt system ska upphandlas om 2 år. Regeringen har vägrat lyssna hittills. Dags att agera! https://www.svt.se/nyheter/inrikes/digitala-nationella-provet-testades-igen-kaos


”Att vilja dö är inte alltid ett rop på hjälp, utan ibland en önskan att avsluta livet med värdighet.” Jag skriver idag tillsammans med Rätten till en värdig död i @ABDebatt som svar på @sannasamuelsson. https://www.aftonbladet.se/kultur/a/W09POj/dodshjalp-har-fatt-ett-humanistiskt-skimmer
Visa på X →@dentystalararen Vi vill utbilda de obehöriga till att bli behöriga. Och låta bli att minska antalet nya kollegor - som behövs om du (och jag) vill ha det du skriver.
Visa på X →@ITARosengren Trots dessa säger Skolverket att det kommer saknas 10 000 plus lärare. Vi tänker att det är bra att de har en lärarutbildning istället för att inte ha det. Jag tror dessutom inte den prognosen tar hänsyn till att lärare ska undervisa mindre framgent.
Visa på X →@KristerThelin Vilket parti var du med i?
Visa på X →Konservativa krafter samlas alltid i hatet mot homosexuella. Nationalister 🤝 islamister


@mattias_neo Ser ut som om du varit nära Dannebrogens ursprung! Varit förbi och visat vederbörlig respekt?
Visa på X →Lita inte på populistpartier ¯\_(ツ)_/¯
Visa på X →Och apropå frihetliga frågor så skriver @CalleRehbinder om den förbjudna frågan cannabis och mig som ett undantag. https://www.fokus.se/sticket/den-forbjudna-politiska-fragan/
Visa på X →@jjohannatrapp Och importerar vi från Ryssland och Kina?
Visa på X →