Underbart att både högernian vänster numera tycker att det tydligt ska framgå om partier sköter konton på sociala medier! Kanske dags att stötta Centerpartiets förslag om att partier inte får ha anonyma konton? (Individer får så klart)
Visa på X →402
inlägg
@hanifbali Vet vi om det var på grund av lägre resultat på proven eller att färre tog provet?
Visa på X →Gissa vilken regering som vill att vi ska arbeta mindre med demokrati och värderingar i skolan - och mindre mot hedersförtryck?
Visa på X →@rektor_linnea Påpekat just detta för journalisterna på Expressen
Visa på X →@LenaNie79211894 @Centerpartiet Ja. Det har vi velat ett bra tag.
Visa på X →Det är helt absurd att vi har - och har haft - det så här. Varför regeringen vill hindra full insyn i dessa skolor fattar jag inte!!!
Visa på X →@EkbergMats Jag har ringt och rasat i alla fall
Visa på X →Instämmer helt. Oerhört synd att Simona och Tidö hindrar offentligheten att få insyn i just dessa skolor!!!
Visa på X →Jag bjuder på öl/bubbel/läsk till den som kan få ett seriöst svar från @liberalerna hur de tänker det ska lösas så att det funkar.
Visa på X →@SMohamsson Hur vill ni rent tekniskt lösa det? Edholm har pratat om BankId. Du?
Visa på X →Ja för svensk politik behöver verkligen ännu en vänstersosse som syns överallt och förklarar varför allas pengar är statens!
Visa på X →Så. Vill du ha - mer pengar till skolan - fler behöriga lärare - mer makt till professionen - sektorsbidrag - lärare ut på de skolor som behöver dom som mest - bort hårda godkäntgränsen och sluta betala friskolor för saker de inte gör? Då är @Centerpartiet ditt bästa val!
Visa på X →MEN VINSTARNA DÅÅÅÅ kommer ni undra eller hur?;) Klicka upp bilden - eller läs ännu hellre här: https://www.altinget.se/vard/artikel/en-serios-regering-kommer-infora-sektorsbidrag-i-skolan Jag och C tror vinstförbud är ineffektivt och dyrt. Vi vill sluta betala för saker vi inte får. Nu! Regeringen skjuter bara allt på framtiden.


Och sen måste hårda godkäntgränsen bort. Vi vill öka pengarna till yrkesprogrammen och låta elever söka på merit. Ca hälften av alla som idag utesluts från gymnasiet har E eller högre i genomsnitt. Det är absurd att hindra dom från att få ett yrke pga F i ett enda ämne!


Inget av detta vill regeringen. Då kommer vi inte få fler lärare. Vi stöttar också reglering av lärarnas tid. Men vi kan inte vänta! Vi måste förbättra villkoren nu och få ut fler behöriga kollegor. Det kräver mer pengar till skolan. Därför satsar vi när regeringen sparar.
Visa på X →Behöriga lärare ger bättre resultat och mindre stök. Därför: Mer pengar till de skolor som har det svårast. Mer pengar till skolor som anställer behöriga lärare. Mer pengar till de lärare som tar jobb på svåraste skolorna. Mer pengar till lärarutbildning.
Visa på X →Vi har 20 000 elever som inte klarar skolan varje år. Skoluniform och borttaget elevinflytande ändrar inte på det (tvärtom). Fler behöriga lärare och borttagen hård godkäntgräns gör. Så varför satsar regeringen på det första, inte det sista? Det är billigt och ger rubriker!
Visa på X →Vi måste få stopp på den enorma utslagningen i skolan! Därför vill jag och @Centerpartiet att skolan styras utifrån elevernas behov av bra undervisning - inte utifrån ministrars behov av att synas! En kort tråd om nödvändiga förändringar i skolpolitiken!


@bankrutt Det ska man inte ha som mål. Men när staten konstant drar sig tillbaka samtidigt som den ökar kraven på kommunerna - ja då är det helt orimligt.
Visa på X →@SweViking_69 Nej det betyder att de röstar med regeringen oftast precis som vi. Det mesta i riksdagen är så.
Visa på X →@motvallsen @shpetter Skulle man kunna tänka sig att staten bidrog med pengar för att de skulle överleva då?
Visa på X →KD vill förbjuda regioner att höja skatten. KD vill också förbjuda regioner att lägga ner verksamhet de inte har råd med. Det kan vara den mest oseriösa kombinationen av förslag i svensk politisk historia.
Visa på X →@SweViking_69 Det var inte att det var en majoritet. Men att det var mer än vi röstade med S.
Visa på X →@SweViking_69 @BoLagerkvist Läs på
Visa på X →@SweViking_69 Nej vi röstar inte som SD vid majoriteten av omröstningarna. Vi röstar oftast med regeringen vilket SD också gör. Vänsterpartiet röstar oftare med regeringen än med S. Är de en del av Tidö tror du?
Visa på X →