Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Muharrem Demirok

Centerpartiet

@muharremdemirok (X)

400

inlägg

300 miljarder euro i ryska frysta tillgångar hade kunnat gå till att försvara Ukraina. Ändå väljer EU att bara skicka avkastningen, istället för hela summan. Nu är inte läge att vela - ge Putins Ryssland den tillbaka-kaka de förtjänar.

Visa på X

@JohanLOSverige Stort grattis till ditt nya uppdrag. Jag ser fram mot konstruktiva samtal även framöver, om hur vi kan ta Sverige framåt. Lycka till

Visa på X

Affischeringsstart i Stockholm! Pyntade Stockholm med våra budskap tillsammans med @karinernlund och @cuf

Visa på X

De senaste dagarna har vi fått tydligt besked. Gränsen gick inte vid trollarméer som sprider lögner och hat. Den gick inte heller vid dolda kampanjer, AI-genererad desinformation eller hot mot fri, oberoende media. Ulf, Ebba och Johan, har ni inga som helst gränser?

Visa på X

Om SD inte accepterar detta, eller ställer sig bakom L:s förslag. Kan Johan Pehrson då fortfarande regera på deras nåder och fortsätta samarbetet? Var går den röda linjen om inte här?

Visa på X

Kan Johan Pehrson och L acceptera att detta fortsätter fram till dess att ny ev lagstiftning är på plats? Har han övriga regeringspartier med sig? De kan ändra direktiven för utredning som nu arbetar, gör ni det?

Visa på X

L ansluter sig till C-förslag. Bra. Men Johan Pehrson är fortfarande svaret skyldig. Vad gör L, M, KD för att Sd:s dolda konton och desinformation inte sker under de veckor som följer fram till valdagen? Litar man på SD här och nu? Ja eller nej?

Visa på X

Jag struntar faktiskt fullständigt i Tidöavtalets trevlighetsparagraf. SD sprider rasism och kvinnohat via anonyma konton - allt för att polarisera. Vad hände med att värna om Sverige? Kan regeringen bara sätta ner foten när det handlar om dem själva?

Visa på X

Det finns en annan väg. Håll gränsen! Mot kvinnohatare, rasister och homofober. I både EU och Sverige. Välkommen.

Visa på X

Vad får vi för Sverige om vi accepterar dolda kampanjer och trollfabriker? Vad händer med tilliten och anständigheten om vi fortsätter blunda? Var går gränsen?

Visa på X

En fruktansvärd attack mot Slovakiens premiärminister Robert Fico. Mina tankar går till honom och hans familj.

Visa på X

@bogunnar Den spelade förvåningen, den påklistrade häpenheten och de pliktskyldiga hårda orden. Allt är ett spel, inget är på riktigt längre. Så tragiskt att se.

Visa på X

Det handlar inte om alla partier. Det handlar inte om några partier. Det handlar bara om ETT parti, om Sverigedemokraterna. Försöken till bortförklaringar, avdramatisering eller till spelad upprördhet från andra är tragisk att se. Nu är frågan, när är det nog?

Visa på X

Det är här vi är i Sverige 2024. Ledaren för näst största partiet avfärdar öppet fri, oberoende media. Om ngn undrar varför vi måste hålla gränsen för friheten, mot populismen, så har ni svaret här.

Visa på X

När fan är det nog? Statsministern måste sätta ner foten nu. Han krävde ursäkt av Åkesson, minuter senare kom svaret. Sd och Jimmie tänker fortsätta som förut. Trollarméerna jobbar på. När får det konsekvenser?

Visa på X

@KarlssonMax En fantastisk plats, där lekte vi alltid som barn. För oss som både i krokarna hette det Vårbergstippen, eftersom det var en gammal tipp för allsköns skrot. Men du kan tänka dig vilken magisk plats för nyfikna små ungar att springa runt på 😀

Visa på X

När de nordiska statsministrarna nu diskuterar stöd till Ukraina har vi tyvärr anledning att skämmas. Ukrainas sak är vår. Det är dags att visa det också i handling 🇺🇦 #SlavaUkraini

Visa på X