Stort grattis till OS-silvret Vilma Bobeck och Rebecca Netzler. Medalj i OS-debuten är otroligt imponerande. 🇸🇪🥈🇸🇪 #Paris2024
Visa på X →400
inlägg
@martenschultz Verkligen, herregud
Visa på X →Jaaaaa!!! OS-guld. Helt fenomenalt av Sarah Sjöström. Vilken otroligt imponerande insats. Hela familjen skrek när hon gick i mål och tog guld för Sverige. #Paris2024 #GOLD 🇸🇪🇸🇪🇸🇪


@LarsKristensso2 Samma sak som ett välförtjänt silver, fast med tjocka tummar som missar ett mellanslag 😀
Visa på X →Stort grattis Victor Lindgren, ett välförtjäntsilver. En fantastisk prestation och Sveriges tredje OS-medalj. #Paris2024 🇸🇪
Visa på X →Stort grattis Jenny Rissveds till bronset, så otroligt imponerande. Och ytterligare en OS-medalj till Sverige. Kom igen Sverige 🇸🇪 #Paris2024
Visa på X →Målmedvetenhet, engagemang och hårt arbete ger resultat. Hon var så otroligt nära guldet, men gav oss ändå ett brons. Så otroligt imponerad av Tara.
Visa på X →OS-BRONS!!! Stort grattis Tara Babulfath, så otroligt imponerande. Sveriges första medalj i detta OS. #Paris2024 🇸🇪
Visa på X →Tara Babulfath. Kanske var det inte alla som visste vem hon var tidigare, men vilken stjärna hon är. Bara 18 år, men redan en av de bästa i judo. Förhoppningsvis räcker det till en OS-medalj, kanske också guld. Kom igen Tara 🥇🇸🇪 #Paris2024
Visa på X →Mitt i sommarledigheten så är det oerhört uppfriskande att få läsa några rader fyllda av anständighet. Tack Bengt. https://www.dn.se/ledare/bengt-westerberg-sd-har-fel-man-behover-inte-glomma-sin-historia-for-att-hitta-hem-i-ett-nytt-land/
Visa på X →När historien skrivs så kommer Joe Biden bli ihågkommen för sitt osvikliga stöd till Ukraina, sin kamp för allas lika rättigheter och viljan att hålla nationalism borta från Vita huset. Tack för allt du gjort, för USA och för världen.
Visa på X →Hus, verksamheter, skördar och infrastruktur drabbas. Människors liv och vardag påverkas. Värden för enorma summor förstörs. Att stoppa klimatförändringarna måste vara en av de viktigaste frågorna för alla politiker.


Försäkringsbolagen har fått avbryta de anställdas semester för att hantera alla skador. Räddningstjänsten jobbar extra för att bistå alla drabbade. I klimatförändringarnas spår så är detta vår nya vardag.


Kraftiga skyfall har drabbat Östergötland, senast inatt. Bilderna är från Linköping imorse. Hus, verksamheter, skördar och infrastruktur har drabbats. Människors liv och vardag påverkas.
Visa på X →@fouadyoucefi @Centerpartiet I'm Muharrem Demirok and I approve this message
Visa på X →@cuf @fouadyoucefi @Centerpartiet Hahaha. Varför inte 😀
Visa på X →En avskyvärd attack mot Donald Trump inatt. Politiskt våld har ingen som helst plats i vår demokrati. Mina tankar går till Trump och hans familj samt till övriga som drabbades vid valmötet.
Visa på X →"Samhället reduceras till anekdoter, den ena hemskare än den andra. Huvudpersonerna i anekdoterna är alltid de andra, de som inte borde finnas i landet." En av sommarens klokaste texter står @svenericliedman för. Läs. https://www.dn.se/kultur/sven-eric-liedman-extremhogerns-segersvit-ar-bruten/
Visa på X →Och när vi ändå är inne på att recensera lagen i årets EM. Kan Bellingham vara EMs största underpresterare?
Visa på X →Svårt att se hur något av kvällens lag ska kunna hota Spanien i finalen. Visst, varje match är en ny match, men varken England eller Nederländerna uppvisar det som krävs för att vinna en final. Grattis Spanien får vi vill säga. #EUROS2024
Visa på X →Statsministern skriver i DN att riksdagen är överens om att försvarsanslaget ska uppgå till 2,6% av BNP till 2028. Om den nya informationen stämmer välkomnar jag givetvis ett högre anslag! Centerpartiets krav om 3% till 2030 kan bli verklighet. https://www.dn.se/debatt/inget-medlemsland-ska-kunna-aka-snalskjuts-pa-andra/
Visa på X →@leitol Prwcis så. Dessutom förvånansvärt många "sverjevänner" bland alla dessa.
Visa på X →Peace mission? Den enda freden vi ska uppnå är den där Ryssland lämnar alla delar av Ukraina. Orban representerar varken EU eller våra gemensamma värderingar. Han representerar enbart sig själv och måste fördömas för detta besök.
Visa på X →Fler borde ta efter just @EdwardJDavey och hans glada kampanj. Uppenbart lyssnade 3,5 miljoner britter på hans budskap om mitten och en varmare liberalism. Kanske att årets tema för min sommarturné borde vara "Do it like Ed"?


I skenet av Tories kollaps och Labours framgångar så missar vi en av de brittiska valets stora vinnare @LibDems. Med sin spektakulära partiledare @EdwardJDavey gör de en fenomenal valrörelse. Stort grattis.

