@KarlssonMax Utgår från att alla gjort det. Och de som mot förmodan inte gjort det, de borde verkligen göra det.
Visa på X →400
inlägg
Inget av det denna "imam" säger representerar den uppväxt jag fått. Tvärtom. Jag omgavs av starka kvinnor som aldrig skulle acceptera att behandlas som någons egendom. De var muslimer och stod upp för jämställdhet. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/svensk-imam-i-kristianstad-i-predikan-sa-ska-du-sla-din-fru/
Visa på X →Apropå ingenting. Eller kanske allting. Mitt i den uppskruvade tid vi lever i så är jag glad att vi har röster som @aronverstandig. Som klarar att rikta rättfärdig kritik där den hör hemma, som orkar lyfta sig bakom enkla oneliners och ständigt påminna om det viktiga. Tack
Visa på X →Världen är uppochner. Polsk Europaparlamentariker demonstrerar tillsammans med engelska nationalister. Samma nationalister som använde just polska arbetare som slagträ i debatten kring Brexit.
Visa på X →Ett oacceptabelt beteende, helt bortom rimlighetens gränser. Oavsett era känslor för de drabbade i Gaza så kan ni inte ta er rätten att förfölja en minister, filma och uppträda hotfullt.
Visa på X →Låt oss tala om orättvisor. Orättvisan i att ditt postnummer avgör förutsättningarna barnen får i skolan. Orättvisan i att kostnaderna höjs för familjeföretaget. Orättvisan i att höga klimatambitioner motarbetas. Anna-Karin Hatt lyfte orättvisorna mycket bra i sitt Almedalstal.

Två sidor av dagens Sverige. Å ena sidan föreslås en tjej med palestinsk/libanesiska rötter till ny partiledare. Å andra sidan publiceras en text där invandrare jämförs med invasiva arter. Jag älskar den första sidan, men räds den andra. Den öppna intoleransen som normaliseras

Idag firar vi Sverige, önskar alla en fantastisk Nationaldag 🇸🇪 Idag firar vi också Eid al-adha. Så till alla er som firar vill jag önska en fin Eid, Eid Mubarak ♥️
Visa på X →Alltså, är det verkligen en så stor bomb? Oddsen för att Trump skulle haft samröre med Epstein är väl ganska låga ändå.

@TotalKonsult Tack, det var ett fint omdöme
Visa på X →Johan Pehrson och jag har alltid haft goda samtal. Önskar dig varmt lycka till med allt du tar dig för härnäst. Vi ses vid grillen!
Visa på X →Varmt grattis Anna-Karin Hatt, valberedningens förslag till ny partiledare för Centerpartiet. Det är det finaste förtroendet man kan få. Nu är det upp till medlemmarna och hela Centerrörelsen att sluta upp bakom Anna-Karin och ge henne bra förutsättningar att leda partiet framåt.
Visa på X →Stort grattis @emelienymans och @cuf. I en orolig tid fyller ni en oerhört viktig roll i att ge ungdomar hopp och framtidstro. Lycka till 🍀
Visa på X →My friends 🇺🇦, you bow to no one. @ZelenskyyUa your cause is our cause, we stand with you. #SlavaUkraini
Visa på X →My friends 🇺🇦, you bow to no one. @VZelenskyUA your cause is our cause, we stand with you. #SlavaUkraini
Visa på X →Musk kommer aldrig stå vid Ukrainas sida. Trump gör det inte heller. Detta är vår nya verklighet och vi måste förhålla oss genom att stärka vårt försvar.

Redan 2022 tydliggjorde Elon Musk sin syn på kriget i Ukraina. Han har inte övergett denna syn, snarare förstärkt den. Nu står han vid Trumps sida och de bägge säger samma sak.

Vi såg det komma och vi varnade för det. Nu måste Sverige rycka upp sig, ta på sig ledartröjan och säga ifrån mot mobbaren i Vita Huset. Vår frihet hänger på det. https://www.svd.se/a/JbLMQ8/c-ett-nytt-munchen-1938-maste-undvikas
Visa på X →JD Vance kan inte erkänna att Ryssland är det största hotet mot Europa. USA är Europas viktigaste partner i säkerhetspolitiken, men det är svårt att säga något annat än att vår relation nu är skadad i grunden. Det är glasklart att Sverige måste öka takten i upprustningen nu.
Visa på X →Varken Ukraina eller EU ska sitta utanför förhandlingsrummet där Trump och Putin gör upp om vår framtid. Nu måste regeringen tydligt kliva fram och visa att Sverige också har en plats i samtalet framåt om Europas fred och säkerhet.
Visa på X →Fruktansvärt att ta del av det som skett i Örebro. Skolan ska vara en trygg plats, allt annat är ett misslyckande. Mina tankar går till de drabbade och deras anhöriga.
Visa på X →Det är dag ett av det nya ledarskapet. Avskyvärt.
Visa på X →Fruktansvärd läsning om ett av skolans största misslyckanden. Utslagningen i svensk skola, 20.000 elever varje år, är ett bottenrekord som borde få alla alarm att ljuda. Om detta borde skoldebatten handla. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/73Lm38/thomas-petersson-f-betyget-trasar-sonder-barnen-och-samhallet
Visa på X →Hoppfulla nyheter ikväll kring vapenvila mellan Israel och Hamas. Även om viktiga detaljer tycks återstå så väcker det hopp om att nu delar av gisslan får återvända hem och att Gazas civila äntligen kan få ett eldupphör. Hoppas att detta blir verklighet.
Visa på X →KD:s hållning till aborträtten är lika stadig som ett duschdraperi. Istället för att grundlagsskydda denna självklara rättighet så vill man att lagstiftningen inspireras av den tyska modellen. Problemet? I Tyskland är abort i stort sett förbjudet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PpqML6/kd-protesten-mot-forslaget-om-abort
Visa på X →