https://svt.se/nyheter/lokalt/vast/thomas-fick-felaktigt-elstod-till-firman
Visa på X →419
inlägg
Barnfamiljer på marginalen kan inte vänta. Regeringen måste ge besked om att förlänga det tillfälligt höjda bostadsbidraget nu. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/O8l5wq/s-ge-barnfamiljer-besked-om-bostadsbidraget-nu
Visa på X →@SvDNaringsliv Välkommen till verkligheten, Elisabeth Svantesson. Det här har vi socialdemokrater krävt sedan tidigare, för att underlätta för hushållen som har det oerhört tufft. Regeringen kan inte vara sist på bollen. Nu behövs en plan för hushållen, välfärden & jobben under lågkonjunkturen.
Visa på X →@CalleFriden Välkommen till verkligheten, Elisabeth Svantesson. Det här har vi socialdemokrater krävt sedan tidigare, för att underlätta för hushållen som har det oerhört tufft. Regeringen kan inte vara sist på bollen. Nu behövs en plan för hushållen, välfärden & jobben under lågkonjunkturen.
Visa på X →Nu börjar varslen rulla in. Var är regeringens plan? https://www.expressen.se/ekonomi/ericsson-varslar-1-400-i-sverige/
Visa på X →Läs! https://www.dn.se/sverige/vi-granskade-elmiljarderna-det-har-hande-sen/
Visa på X →”Men de riktigt rika, de som äger herrgårdar och stora villor, som unnar sig varmgarage, pool, uppvärmt växhus, de kommer få väldigt mycket mer än så. Och det sista högerregeringen behöver är en debatt om att den gynnar Sveriges mångmiljonärer.” https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/mQ8Qnq/debatten-om-det-hemliga-elstodet-en-uppvisning-i-politisk-ynkedom
Visa på X →Idag har regeringspartierna och SD sagt nej till att införa en elräkningsakut som skulle göra det möjligt att delbetala sina elräkningar tills elstödet är på plats. Nu blir det familjer och företag som får ta smällen för regeringens svikna vallöften.
Visa på X →Idag avgörs det om det blir någon el- och gasräkningsakut eller inte. Regeringens löftesbrott har försatt många hushåll och företag i en väldigt svår situation. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xgO478/s-extrainkalla-utskott-och-infor-elakut
Visa på X →Spännande dag som inleds med seminarium på temat Central bank independence and new risks; climate.


Hovsjöskolan vände mörka trenden och blev en av de bästa i Södertälje | SvD https://www.svd.se/a/15vbee/hovsjoskolan-vande-morka-trenden-och-blev-en-av-de-basta-i-sodertalje
Visa på X →Första turen med långfärdsskridskorna för säsongen. Friskt men isen under nysnön kunde vara bättre.
Visa på X →@ars_gravitatis Fredagslektyr här också! Dock utan en pitcher.


@stinabillinger @Naringsdep Tack världens bästa Stina!
Visa på X →Klart M-väljare ska låna ut sin röst till Magdalena Andersson https://arbetet.se/2022/09/08/klart-m-valjare-ska-lana-ut-sin-rost-till-magdalena-andersson/
Visa på X →Vårt Sverige kan bättre. https://youtu.be/qaQ1rrFLq_M via @YouTube
Visa på X →https://www.di.se/nyheter/volvos-historiska-investeringsbeslut-en-mangmiljardsatsning/
Visa på X →@johanmanell Tack för att du kom så tidigt på morgonen!
Visa på X →@j_helleday Grattis juristen som redan jobbat på justitiedepartementet!
Visa på X →Underbar förmiddag på långfärdsskridskor. Trevlig helg!


@OstrosThomas @EIB @EIF_EU Tack för ett bra möte och ert viktiga arbete!
Visa på X →Viktigt! Regeringen går vidare med förslaget om kronvittnen (via @omni_red) https://omni.se/a/0GOPQ0
Visa på X →Viktigt med fortsatt stark ekonomi - fler jobb och minskande arbetslöshet. Carl Johan von Seth: Sverige fick superåterhämtning mitt i pandemin - http://DN.SE https://www.dn.se/ekonomi/carl-johan-von-seth-sverige-fick-superaterhamtning-mitt-i-pandemin/
Visa på X →Jag lärde känna P-O Edin i styrelsen för Södertörns högskola. Imponerades av hans ledarskap och unika förmåga att hitta ekonomiska lösningar. Han var dessutom en genuin och fin människa.
Visa på X →Förbereder dagen. Drömmar om GULD!

