"Sist av alla har MP förstått att det inte går att bedriva klimatpolitik mot folk. Att subventionera Sveriges rikaste bilköpare med elbilsbonus eller att fantisera om en så hög reduktionsplikt att motorn i dieselbilen knappt kan fungera är exempel på det." https://www.aftonbladet.se/debatt/a/lw5WR7/romina-pourmokhtari-miljopartiet-vander-kappan-efter-vinden
Visa på X →400
inlägg
Mycket bra! "Vissa brott är så allvarliga att samhället måste markera: då har man valt bort möjligheten att bli medborgare. Så allvarlig är gängkriminaliteten som vi ser det, säger Johan Forssell." https://www.svd.se/a/25ebAl/regeringen-ska-skarpa-kraven-for-medborgarskap-kriminella-kan-diskas
Visa på X →Trump es una desgracia para la libertad y la democracia. https://www.youtube.com/watch?v=cXzfNpmmDhg&t=69s
Visa på X →Hoy, a las 16 hora de Chile, estaré conversando con los amigos de El Líbero sobre Donald Trump. https://www.youtube.com/watch?v=cXzfNpmmDhg
Visa på X →En text från 1993: Svensk invandringspolitik har fullständigt havererat. Detta gäller främst på två fundamentala områden: förmågan att förankra invandringspolitiken i den svenska folkopinionen och skapa fungerande integrationsmekanismer för nykomlingarna. https://www.dn.se/arkiv/debatt/dramatisk-flyktingutveckling-invandringsforskare-varnar-for-en-vinter-som-for-all-framtid-kan/
Visa på X →Tack för det @TorstenAkesson Håller med dig.
Visa på X →Det här är verkligen en svår debatt... https://www.expressen.se/ledare/sofie-lowenmark/i-grupperna-sprids--hat-mot-svenskar/
Visa på X →Den liberala demokratins principer om maktdelning och styre under lagen behöver stärkas i vår auktoritära tid. https://www.svd.se/a/3MOkBP/varna-den-liberala-demokratins-landvinningar
Visa på X →En text från 2017: "Den som förnekar, missaktar eller föraktar nationen riskerar att främja en nationalistisk reaktion, av den sort som numera växer fram på ömse sidor om Atlanten." https://www.svd.se/a/aVO4L/forstar-svenska-liberaler-nationens-betydelse
Visa på X →Vi skulle kunna ha ett givande samtal både om detta och om utanförskapets historia i Sverige, gärna offentligt! I alla fall, du är en frisk fläkt i jämförelse med Morgan Johansson, Mona Sahlin, etc. etc.
Visa på X →Det vet jag och därför blev jag så förvånad över din text, inte minst med tanke på att ditt parti har en tung börda att bära i detta sammanhang. Det var ni som bland annat gjorde hedersförtrycksförnekare Masoud Kamali till regeringens särskilde utredare i diskrimineringsfrågor.
Visa på X →Det gör också du käre @widarandersson !
Visa på X →Viktig text om yttrandefriheten och Vandelsutredningens förslag! https://www.fokus.se/sticket/vandelsutredning-med-stora-konsekvenser/?utm_source=rule&utm_medium=email&utm_campaign=sticket_v14_2&utm_term=sticket_v14_2&utm_custom%5Brm%5D=300096931
Visa på X →Att man kan skriva något sådant utan en ordentlig (s)jälvkritik är knappast begriplig. För 20 år sedan var det främlingsfientlighet eller rasism att lyfta fram det framväxande utanförskapet som höll på att klyva Sverige och döma så många till ofrihet! https://www.expressen.se/kultur/fadime-varnade-oss-for-integrationskrisen/
Visa på X →Intressant av @JohanssonHeino "Sverigedemokraterna någon gång runt 2010 upptäcker att de var ensamma inte bara om invandringsmotståndet och nationalismen, utan att ingen annan heller gjorde anspråk på det konservativa idéarvet." https://mailchi.mp/timbro/nyhetsbrev-frn-timbro-frlag-6018287?e=e188d95c46
Visa på X →Mycket bra! https://www.dn.se/sverige/kristersson-300-miljarder-extra-till-forsvaret/
Visa på X →Intressant och roligt inlägg! "Det är trevligt med ett politiskt alternativ som varken är PK-woke, vänsterpopulistiskt eller Muskhöger." https://www.expressen.se/ledare/karin-pihl/antligen-ett-parti-for-man-som-heter-ove/
Visa på X →The main philosophical malady of our time is an intellectual and moral relativism. Karl Popper
Visa på X →Tillbaka till Adam Smith och den klassiska liberalismen som trodde på både den fria marknaden och den starka staten! https://www.dn.se/debatt/nu-omprovar-l-sin-politik-staten-maste-starkas/
Visa på X →"mäktigare aktörer som bedyrade att etanolbränsle banade Sveriges väg till “det gröna folkhemmet” (Göran Persson), eller “världens gröna Gnosjö” (Maud Olofsson) smög bort sin skuldbörda" https://www.gp.se/ledare/gastkolumn/vem-bar-ansvaret-for-northvolts-konkurs.6c3ab336-36dd-4afc-9bb0-5ae964cfa575?utm_source=twitter_organic&utm_medium=social&utm_content=organic_red
Visa på X →Äntligen! Man förundras över att det inte var så tidigare... https://www.dn.se/sverige/skarpta-kontroller-for-att-bli-svensk-medborgare/
Visa på X →Excelente propuesta de Matthei. No hay nada más estúpido para un país pequeño que un impuesto corporativo alto. Deberíamos seguir el ejemplo de Irlanda cuyo extraordinario crecimiento tiene como uno de sus pilares un impuesto corporativo muy bajo. https://www.df.cl/economia-y-politica/politica/evelyn-matthei-afirma-que-la-tasa-corporativa-no-debiera-exceder-el-18-e?utm_medium=email
Visa på X →Bra av @HkanBostrm: Att Sverige byggt hela sin identitet kring det moderna välfärdssamhället har bidragit till en historielös inställning... Bildning är ingen lyx. Varje land behöver styrande som är utbildade och kritiskt tänkande, men även bildade. https://www.gp.se/ledare/sverige-behover-sta-intellektuellt-rustat-for-en-ny-tid.49e4dfda-bafa-4e79-8318-88f7dae3b6d9?utm_source=twitter_organic&utm_medium=social&utm_content=organic_red
Visa på X →Kronan är en liten jolle på ett allt stormigare hav... Det geopolitiska argumentet för euron är ännu starkare. När vi fortfarande hade USA i ryggen gick det an att se euron som en blott ekonomisk fråga. Men den tiden är förbi. https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/donald-trumps-svek-visar-att-sverige-maste-skaffa-euron/
Visa på X →Kommunismen leder alltid till mörkret: https://www.dn.se/direkt/2025-03-15/nytt-stromavbrott-lamslar-kuba/
Visa på X →