@MarianneJohanss Jag vet – det är helt otroligt vad väljarna kan ställa till med när de får välja själva. 😉
Visa på X →180
inlägg
Ja, för inget stärker totalförsvaret som ett bubbelbad i Marbella.
Visa på X →Om SVT inte längre har råd att flyga 16 singlar till Marbella för att dejta i bubbelpool, är demokratin ens säker längre?


Lördagsintervjun var tydlig: Magdalena Andersson = svag ledare. Svaga Magda verkar tro att svensk politik funkar som Harry Potter: ”Vi sätter oss i ett rum och sen… Expecto Governus!” Men verkligheten är att S, V, C & MP är oense om allt som spelar roll: kärnkraft, skatter, välfärden och försvaret. Som @FFurtenbach konstaterade: regeringsfrågan är hennes akilleshäl.


Spärrfri tunnelbana i Stockholm, styrt av SOCIALDEMOKRATERNA. TOTALT FIASKO! Tjuvåkning DUBBLAD. Stölder +300%. Och de säger att det ”inte är ett misslyckande”. VANSINNE!


Ryssland visar gång på gång att de inte är intresserade av fred, bara av fortsatt aggression. Sverige står orubbligt på Ukrainas sida tills den sista ryska soldaten lämnat ukrainskt territorium.
Visa på X →Sant! Bluff-Baudins enda ”företagserfarenhet” är Socialdemokraternas lotterier, som fick säljas efter skandaler om att lura äldre. Dessutom sköttes försäljningen från ett callcenter på spanska solkusten där personer med gängkopplingar och till och med en efterlyst chef var inblandade. Så mycket för hans ”näringslivskompetens”.
Visa på X →Bluff-Baudin pratar om ”näringslivet”. Han har aldrig drivit ett företag. Aldrig skapat ett jobb. Aldrig tagit ansvar för en budget. Ändå låtsas han vara vd-expert. PINSAMT. (S) borde sparka Bluff-Baudin – den MEST MISSLYCKADE PARTISEKRETERAREN någonsin.


Först sabbar S elsystemet genom att stänga reaktorer. Sen ”upptäcker” de plötsligt att ny kärnkraft behövs. Snacka om att vara sist på bollen och låta svenska folket betala notan. ⚡️


En våldsvåg påhittad i riksdagen klockan 22 en måndagskväll. Det är ungefär lika trovärdigt som Socialdemokraternas ‘hårdare tag’-politik. Mycket teater, noll resultat.


https://www.sverigesradio.se/artikel/ambulanssjukvarden-brot-mot-lagen-27-ganger-pa-en-manad
Visa på X →När ambulanssjukvården bryter mot lagen 27 gånger på en månad är det inget ”sommarproblem”. Det är Socialdemokraternas systemhaveri i Region Stockholm. Liv och död får inte bli ideologisk lekstuga.


30 000 färre stöldbrott. 500 avvisade ligamedlemmar. Det spelar roll vem som styr.


Socialdemokraterna kan säga vad de vill om kärnkraft – i slutändan är det ändå Miljöpartiet som bestämmer.


Ukrainas självständighetsdag 🇺🇦 I mötet med Kievs borgmästare Vitalij Klytjko påmindes jag om det ukrainska folkets styrka, mod och beslutsamhet. Sveriges stöd är orubbligt, Ukrainas seger är också Europas seger. Slava Ukraini! 💙💛


@nsstam En sorglig figur är du.
Visa på X →@PeterDiamandis What we’re seeing here is not just medicine, but a preview of humanity’s next chapter. Reeducating billions of immune cells hints at a future where aging, disease, and even our biological limits can be rewritten. A step closer to reprogramming life itself.
Visa på X →@Kraxet_NR Så det är ok att du pratar om annat än ditt parti?
Visa på X →@Kraxet_NR Är det ok att prata om Vänsterpartiet istället?


Kris i Vänsterpartiet? Nej då, bara ännu ett avsnitt i dokusåpan. 🎬🍿


Socialdemokraterna verkar ha missat de delar av SCB:s rapport som inte passar deras narrativ. Sysselsättningen ökar, arbetskraftsdeltagandet ökar och antalet sysselsatta är nu över 5,3 miljoner, fler än när Socialdemokraterna styrde. Ja, arbetslösheten är fortfarande hög, men den har byggts upp under åtta år av socialdemokratisk politik. Att nu låtsas som att allt började 2022 är minst sagt kreativ historieskrivning.
Visa på X →Snacka kan alla. Vi bygger. 🇸🇪⚡

@anderslindberg Du oroar dig för att det tar tid att bygga ny kärnkraft. Jo tack, det tar lite längre när man först måste städa upp efter Socialdemokraternas nedläggningsfest.
Visa på X →Vänsterpartiet: där du blir utesluten för att du varit lite för trogen partinamnet.

Man kan tycka vad man vill om regeringens linje, det är politikens väsen. Men att antyda att Benjamin Dousa fabulerar är något annat. Han har kommunicerat en hållning som är gemensamt förankrad mellan regeringspartierna, vilket både Ebba Busch och Simona Mohamsson bekräftat offentligt. När sakargumenten tryter är det alltid frestande att gå på personen. Men det gör inte angreppet mer sant, bara mindre seriöst.
Visa på X →