Det är alltid imponerande när Socialdemokraterna lyckas twittra exakt samma formulering samtidigt. Tänk om de vore lika samordnade när det gäller att lösa Sveriges problem. 😉

180
inlägg
Det är alltid imponerande när Socialdemokraterna lyckas twittra exakt samma formulering samtidigt. Tänk om de vore lika samordnade när det gäller att lösa Sveriges problem. 😉

Om Nooshi tror att man leder landet genom att prata högst, fick vi i kväll se varför det inte fungerar. 🇸🇪

“Statsmannamässig” är nog inte kvällens ordval om Nooshi Dadgostar.

Det krävs ledarskap för att säga nej till politik som redan misslyckats. Ulf Kristersson visar det i kväll – tydligt, tryggt och trovärdigt. 🇸🇪
Visa på X →Halvvägs genom kvällens partiledardebatt och skillnaderna kunde inte vara tydligare. Regeringens linje: arbete ska löna sig, lagar ska gälla och tryggheten ska återupprättas. Oppositionens svar: höjda skatter, fler bidrag och gamla recept som redan misslyckats. Det handlar om ansvar. Det handlar om Sveriges framtid. 🇸🇪
Visa på X →Regeringens linje är tydlig, arbete ska löna sig och lagar ska gälla. Sverige byggs inte med ursäkter eller bidrag, utan med ansvar och ansträngning. 💪🇸🇪
Visa på X →Nooshi debatterar mot Ulf, men framför allt mot verkligheten. 13-åringar skjuter andra barn. Ursäkternas tid är förbi. Det handlar inte om hårdhet, utan om trygghet. 🇸🇪
Visa på X →Magdalena Andersson talar gärna om “ordning och reda”, men när hon styrde ökade asylinvandringen med 50 %. Det är svårt att ta migrationspolitik på allvar från någon som tappade kontrollen så snabbt. 🇸🇪
Visa på X →Höjda skatter och bidrag har aldrig gjort Sverige starkare. Det som bygger landet är arbete, ansvar och framtidstro. 🇸🇪
Visa på X →Magdalena Andersson pratar om att värna hårt arbetande människor, men vill höja skatterna med 80 miljarder. Man kan inte både stå på löntagarnas sida och samtidigt ta mer av deras lön.

Det ska löna sig att jobba hårt. Inte straffas med högre skatt. https://www.expressen.se/debatt/debatt--det-ska-lona-sig-att-jobba-hart/
Visa på X →”En ren S-regering.” Det låter som en varningstext, inte en vision.
Visa på X →Partiledarsamtal i TV4. 11 månader till valet och Magdalena Andersson har fortfarande inget svar på något. Inga reformer. Inget regeringsalternativ. Bara samma gamla angrepp. Hon vill styra landet, men kan inte ens styra sitt parti. Medan S fortsätter att prata, bygger regeringen Sverige starkare reform för reform.


Regeringens kärnkraftspolitik ger resultat. Nu går svenska industrijättar ihop med staten och Vattenfall för att bygga ny kärnkraft vid Ringhals. Medan oppositionen tvekar, levererar regeringen trygg el, nya jobb och grön konkurrenskraft.


När Vänsterpartiet i sin skuggbudget likställer Sveriges Nato-medlemskap med Rysslands invasion av Ukraina har man passerat gränsen för rimlighet. När man inte ser skillnad på angripare och försvarare, då är man en säkerhetsrisk i sig. Vänsterpartiet behöver förklara sig.


Partiledarsamtalet i @Nyhetsmorgon visade skillnaden: regeringen med en tydlig reformagenda, oppositionen med gamla svar på nya problem. Stolt över att vara en del av laget som levererar och bygger framtidens Sverige tillsammans med @BuschEbba och @SMohamsson


S har alltid pengar till nya reformer, men aldrig siffror som visar hur.
Visa på X →I extend my warm congratulations to Christine Toretti on being sworn in as the new U.S. Ambassador to Sweden. 🇺🇸🇸🇪
Visa på X →När DN låter politisk aktivism gå före fakta förlorar man det viktigaste en tidning har: trovärdighet.
Visa på X →Regeringen hade rätt. DN hade fel. Punkt.
Visa på X →Tre år av tystnad. Tre år av mörkläggning. Alla såg vad som hände i Botkyrka. Alla utom Magdalena Andersson, eller låtsades hon bara?


När siffrorna saknas får armarna jobba.
Visa på X →I Botkyrka blandade S ihop fritidsgårdar med gängklubbar. Nu åtalas ännu en gängkriminell som spelade roll i S-makten. Är det så här Magdalena Andersson menar med “ordning och reda”?


@owenil Tänk att ett citat om dumhet kunde bli en så pricksäker självbeskrivning.
Visa på X →@owenil @MariaStenergard Kul att du kan latin, Owe. Men jag föredrar svenska värderingar framför iranskt ”dekorum”.
Visa på X →