Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Mats Berglund

Miljöpartiet

@berglundmats.bsky.social (Bluesky)@matber (X)

407

inlägg

Att SD får talmansposten måste väl ses som helt osannolikt. Det räcker ju med en enda ledamot från @libsthlm för att fälla en sån kandidatur.

Visa på X

@miljopartiet bäst i ännu en undersökning. Denna gång @ETC_redaktionen’s genomgång av vad partierna vill i HBTQ-frågor.

Visa på X

Vad vi inte behöver är fler lögner, mer hittepå och alternativa historiebeskrivningar från Ulf Kristersson och @moderaterna, Tydligt sagt av @martastenevi @miljopartiet #svt #pldebatt

Visa på X

Moderaterna säger nej, nej, nej till all ny billig el. Nu senast till vindkraft motsvarande hela Hallands förbrukning. #svt #valet2022

Visa på X

Spännande valdebatt i @svt med exakt samma ämnen som i alla andra hundratals debatter och partiledarutfrågningar som varit de senaste veckorna. Var är miljön, kulturen, sjukförsäkringearna, arbetsmarknaden, bostadspolitiken, osv…?

Visa på X

Det enda de blåbruna partierna kan enas om i den här valrörelsen är att ständigt prata om den kärnkraft de ändå aldrig kommer bygga!

Visa på X

@HansOlofHansson @Thomas67M @miljopartiet Absolut, frågar man M, SD eller KD om klimat- eller miljöpolitik, så får man inget svar!

Visa på X

Den akademiska friheten är en grundbult i demokratin. Den friheten hotas om Sverigedemokraterna får regeringsinflytande efter valet. Viktig text av @Anna_Ekstrom

Visa på X

Granskningen av SD:s trollfabrik fortsätter. Och härvan växer. Extremt otäckt att vi kan hamna i ett läge där en trollarmé flyttar in i regeringskansliet om bara några veckor. @ETC_redaktionen

Visa på X

En trollfabrik bedriver verksamhet i ett av riksdagspartiernas lokaler. Efter valet kan den fabriken flytta in i regeringskansliet. Det är du som väljare som den 11/9 bestämmer om vi ska ha det så i Sverige, eller inte! #rösranejtillblåbrunt

Visa på X

Ingen direkt nyhet. Men ändå en skandal. Tillsammans med SD:s trollfabrik som @ETC_redaktionen kunde avslöja häromdagen.

Visa på X

Usch så tråkigt. Man minns en tid då världen höll på att bli bättre. När man faktiskt trodde på en demokratisk utveckling i Sovjet och Ryssland. En tid före den högerextrema vågen över västvärlden och Sverige. Nu är tiderna andra. 😰

Visa på X