Att SD får talmansposten måste väl ses som helt osannolikt. Det räcker ju med en enda ledamot från @libsthlm för att fälla en sån kandidatur.

407
inlägg
Att SD får talmansposten måste väl ses som helt osannolikt. Det räcker ju med en enda ledamot från @libsthlm för att fälla en sån kandidatur.

Från en feministisk regering, till en rasistisk regering. - en smula deppigt!
Visa på X →@miljopartiet bäst i ännu en undersökning. Denna gång @ETC_redaktionen’s genomgång av vad partierna vill i HBTQ-frågor.

Vad vi inte behöver är fler lögner, mer hittepå och alternativa historiebeskrivningar från Ulf Kristersson och @moderaterna, Tydligt sagt av @martastenevi @miljopartiet #svt #pldebatt
Visa på X →@GOttersten @svt Låter klokt!
Visa på X →Moderaterna säger nej, nej, nej till all ny billig el. Nu senast till vindkraft motsvarande hela Hallands förbrukning. #svt #valet2022
Visa på X →Spännande valdebatt i @svt med exakt samma ämnen som i alla andra hundratals debatter och partiledarutfrågningar som varit de senaste veckorna. Var är miljön, kulturen, sjukförsäkringearna, arbetsmarknaden, bostadspolitiken, osv…?
Visa på X →Det enda de blåbruna partierna kan enas om i den här valrörelsen är att ständigt prata om den kärnkraft de ändå aldrig kommer bygga!



– ”Vad ska vi annars kalla dem, det är tre blåa partier och ett brunt?” https://www.tv4.se/klipp/va/13787482/marta-stenevi-darfor-skakade-jag-inte-hand-med-jimmie-akesson

@HansOlofHansson @Thomas67M @miljopartiet Absolut, frågar man M, SD eller KD om klimat- eller miljöpolitik, så får man inget svar!
Visa på X →Inte alla Sverigedemokrater är nazister. Men rätt många! Läs dagens @Expressen. https://www.expressen.se/nyheter/politikerna-som-vill-utrota--muslimer-hyllar-nazister-/
Visa på X →@miljopartiet har bäst klimatpolitik enligt forskarna!


@miljopartiet har bäst klimat- och miljöpolitik enligt miljöorganisationer na.


Ingen Ulf utan Jimmie!
Visa på X →Som riksdagsledamot drev jag på för ökad patientsäkerhet. Sånt här ska absolut inte få förekomma. Att minska antalet vårdskador är den ensamt viktigaste frågan för sjukvården just nu. Men få politiker och partier lyfter det. Obegripligt! https://www.dn.se/sverige/flicka-avled-hemma-i-hallen-12-timmar-efter-besoket-pa-barnakuten/
Visa på X →🌳 Fler behöver lyssna på @Rebeckalemoine. Vi måste få ett hyggesfritt och hållbart skogsbruk i Sverige! https://svt.se/nyheter/lokalt/ost/mp-vill-andra-ostergotlands-skogsavverkning-inga-fler-kalhyggen


🌲 Kalhyggen är dåliga både för naturupplevelsen, klimatet och den biologiska mångfalden. Stora ekonomiska värden hotas av barkborren. @miljopartiet har haft rätt hela tiden och de borgerliga partierna har haft fel. Dags att ändra politik! https://www.dn.se/sverige/darfor-har-flera-partier-fel-om-kalhyggen/
Visa på X →8,1% @miljopartiet


Den akademiska friheten är en grundbult i demokratin. Den friheten hotas om Sverigedemokraterna får regeringsinflytande efter valet. Viktig text av @Anna_Ekstrom
Visa på X →Hatet mot @miljopartiet och den allt mer utbredda klimatförnekelsen är farlig, både för vår demokrati och för planeten. Etablerade företrädare för SD, M och KD går i fronten för kulturkriget. Bra, viktig och lång artikel i @DNKultur idag. https://www.dn.se/kultur/sa-blev-klimatfragan-del-av-kulturkriget/
Visa på X →Granskningen av SD:s trollfabrik fortsätter. Och härvan växer. Extremt otäckt att vi kan hamna i ett läge där en trollarmé flyttar in i regeringskansliet om bara några veckor. @ETC_redaktionen


En trollfabrik bedriver verksamhet i ett av riksdagspartiernas lokaler. Efter valet kan den fabriken flytta in i regeringskansliet. Det är du som väljare som den 11/9 bestämmer om vi ska ha det så i Sverige, eller inte! #rösranejtillblåbrunt


Ingen direkt nyhet. Men ändå en skandal. Tillsammans med SD:s trollfabrik som @ETC_redaktionen kunde avslöja häromdagen.
Visa på X →Planerbar elproduktion?


Usch så tråkigt. Man minns en tid då världen höll på att bli bättre. När man faktiskt trodde på en demokratisk utveckling i Sovjet och Ryssland. En tid före den högerextrema vågen över västvärlden och Sverige. Nu är tiderna andra. 😰

