Nu måste vi lösa uppgiften! @MuharremDemirok om gängkriget som pågår i Sverige #Partiledardebatt
Visa på X →400
inlägg
Vidden av de mordiska vidriga terrorattackerna mot civila israeler är hårresande. Sverige måste stå bakom Israel, som nu enas i denna svåra stund. Hamas måste tydligt fördömas som den terrororganisation den är. #StandWithIsrael
Visa på X →Tack för att fredspriset går till kampen för demokrati och mot kvinnoförtrycket i Iran! Vi får inte tappa fokus, vi måste stötta denna kamp varje vecka och varje dag! #Nobel2023 #NobelPeacePrize #Mahsa_Amini #NargesMohammadi
Visa på X →Regeringen ska ÄNTLIGEN åtminstone be Försvarsmakten utreda att skicka JAS till Ukraina. Skynda på alla processer. Sverige har råd, Ukraina har inte råd att vänta. 🇺🇦🇸🇪 #SlavaUkraini
Visa på X →Det, om något, var väl en högst väntad debatt
Visa på X →Det blev, tyvärr, nej från Tidöpartierna på de extra pengarna till kommunerna för att stävja gängvåldet. Hela oppositionen stod bakom förslaget från @Centerpartiet men Tidöpartierna sa nej. Hoppas regeringen ändå samlar sig till att ge kommunerna de resurser de ber om.
Visa på X →Idag svarar regeringen i Finansutskottet om extra pengar till kommunerna för att ta ungdomar, som riskerar dras in i gängkriget, bort från gatan. Pengar får inte vara ett hinder. Som under pandemin lägger vi utskottsinitiativ (1,2 miljarder extra ändringsbudget). Hoppas på ja.

Med samma resurser som regeringen slösar på bensin storstaden kan alla få möjlighet att vara med i klimatomställningen och få del av uppsidan med den nya energin och tekniken https://www.expressen.se/debatt/landsbygden-har-kant-en-dubbel-frustration/
Visa på X →Det är kris. Kommuner och regioner uppmanas att prioritera. Men då är frågan till Tidöregeringen, hur prioriterar ni? Vad är viktigast: lärare i skolan eller billigare plastpåsar och snus? #budget #bp24
Visa på X →@ElisabethSvan säger på presskonferensen att 10 mdr generella medel är mer än hälften av underskottet hos kommuner och regioner är 28 mdr och att 10 mdr är 40% av reformutrymmet på 40%. Otur för välfärden, skolorna och vårdinrättningar, att Tidöpartierna räknar på sitt eget sätt
Visa på X →@KristerThelin @Tallrisolsson @ElisabethSvan Men exemplen på skattehöjningen från @ElisabethSvan är noggrant valda: vi behöver INTE stora marginalskattehöjningar för just erfarna personer i bristyrken som jobbar extra
Visa på X →Det är en fruktansvärd katastrof som drabbat Marrocko, just som landet kämpar hårt för att ta sig ur fattigdom. Tusentals människors liv har slagits i spillror på några sekunder. Unika kulturskatter har skadats. Sverige måste bidra med allt vi kan bistå med. #Maroc
Visa på X →”Man kan ju aldrig lova en exakt sänkning av priset vid pump”….säger du det Ebba?
Visa på X →Jimmie-priser https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dieselpriset-stiger-till-arshogsta
Visa på X →Satans mördare

Vi ”kanske” får tabellerna på regeringens ”skattesänkning”, som de påstår ger ”14 000” för ”vanligt hushåll”, inte alls samma siffror som finansen i våras . @Nyheterna hade rätt som frågar : var är siffrorna? Allt vi vet just nu är att de höjer skatten med mer än de sänker den
Visa på X →Moderaterna i regeringen sänker skatten på arbete, men betydligt mindre än man höjer den
Visa på X →Kompetensbristen driver och förlänger inflationen. Det drabbar tillväxten. Det försvårar allvarligt för den nya gröna industrin som behöver få in nya skills. Det äventyrar Sveriges framtid som kunskapsnation. Varför snålar Tidöregeringen just med det, att vidareutbilda sig, 2/2
Visa på X →Obegripligt att Tidöparterna inte håller vad de dyrt och heligt lovade parterna i samband med det stora LAS/Omställningsavtalet. Arbetsgivarna, minst lika mycket som facket, skriker efter att fler ska få omställningsstudiestödet och fylla den stora kompetensbristen 1/2
Visa på X →Som i en del andra mätningar har partierna formerly known as Januaripartierna majoritet https://www.dn.se/sverige/dn-ipsos-sd-straffas-inte-trots-stormen-mot-jomshof/
Visa på X →@LasseHanson Nej
Visa på X →Bra. Snygg bild. Men skicka nu JAS till Ukraina som de enträget ber oss om.
Visa på X →Skicka JAS till Ukraina nu.
Visa på X →”Liberalerna” - vakna! #inteSDsAngivare https://omni.se/a/RGwbAA
Visa på X →Det är storartat att Sverige och Baltikum kommer stå sida vid sida i EU (vi var först) och Nato (de var först), och ganska snart även med Ukraina
Visa på X →