@lenahallengren Så efter att vi gått ut med att skatten sänks ytterligare till EU:s miniminivå föreslår ni precis samma sak. Socialdemokraterna är som vanligt sist. Som vanligt fullkomligt opålitliga.


437
inlägg
@lenahallengren Så efter att vi gått ut med att skatten sänks ytterligare till EU:s miniminivå föreslår ni precis samma sak. Socialdemokraterna är som vanligt sist. Som vanligt fullkomligt opålitliga.


@pwolodarski Talade han om DN då? Frågar åt ett antal vänner.
Visa på X →This is the Swedish socialdemokrat foreign minister who went to Iran to make trade deals with the regime, welcomed the regime FM to Sweden and celebrated the Revolutionary day of the Islamic Republic at the regime Embassy. What does her ”Feminist Foreign Policy” mean exactly?
Visa på X →Jag ser inte att man på DN har svarat på detta, eller kan det vara så att man tycker att kvaliteten på deras agendasättande publikation var lite pinsam?
Visa på X →@VencuVelasquez De kan träffas bäst de vill. Förskolan ska inte syssla med diskriminering, baserat på föräldrarnas läggning.
Visa på X →Att bägaren tillslut skulle rinna över även för V i Skåne avseende Momodou Jallow är kanske ingen överraskning..
Visa på X →@VencuVelasquez Barn ska inte delas in i grupper baserat på vilken sexuell läggning deras föräldrar har.
Visa på X →@VencuVelasquez Du kan vara vad du vill, attraheras av vem du vill eller klä dig hur du vill. Men lämna barn utanför.
Visa på X →@XerxesGoog65038 @__Annas_eka__ @hanifbali Berätta då vilka andra alternativ som finns. Det finns praktiskt taget bara en annan rörelse med en tydlig, välkänd ledare och det är MEK. MEK är en terrorgrupp som närmast helt saknar stöd bland iranier i Iran.
Visa på X →@Olle_Thorell Ni vill göra precis det vi sa att vi skulle göra för veckor sedan. Grattis. Ni är som vanligt sist på bollen och fullkomligt opålitliga.
Visa på X →Unbelievable how these people always seem to support oppressive regimes. It’s simply unbelievable.
Visa på X →@johanssonmorgan Be om ursäkt för er egen politik först, Morgan!
Visa på X →@johanssonmorgan Sitt ned Morgan, din hycklare! Verkligen illa, men ni är värre kålsupare. Ni har inget att säga i detta innan ni bett om ursäkt! Det har jag krävt av er länge. https://www.altinget.se/artikel/sd-linde-s-firar-40-aar-av-krankningar
Visa på X →@johanssonmorgan @Ygeman Vill du berätta om ert kära systerparti Fatahs syn på abort? I Västbanken där de styr och där ni har projekt är det helt olagligt, bara om kvinnans liv är i fara är abort ett val. Berätta Morgan, snälla!
Visa på X →Dagens nyheters slaskjournalistik har nått nya nivåer. De är inte bara agendasättande, de sysslar med ren desinformation. Det finns verkligen inget hopp om blaskan.
Visa på X →@niklasorrenius @birgittaohlsson Hej Niklas, kommer nu köra liknande reportage om Socialdemokraternas PAO-partners? Jag tänker bland annat på deras långvariga systerparti Fatah som styr Västbanken och inte tillåter abort i annat fall än om kvinnans liv är i fara? Genuin fråga.
Visa på X →@Ygeman SD är SD, oavsett hur många gånger ni sprider desinformation.
Visa på X →@ThomasL08740275 @PontusPersson5 @strandhall @BenjaminDousa Men vad säger detta om Socialdemokraterna? Det är frågan! De är verksamma med PAO-stöd i över 30 länder. Utgår såklart ifrån att samtliga verkar för svensk abortlagstiftning.
Visa på X →@ThomasL08740275 @PontusPersson5 @strandhall @BenjaminDousa Socialdemokraternas systerparti och PAO-partner är helt emot abort. På Västbanken där de styr är det enbart tillåtet om kvinnans liv är i fara.
Visa på X →6. Under Socialdemokratiskt ledda regeringar har biståndet ökat generellt, & Palmecentret som den största PAO-mottagaren har kunnat skala upp projekt. Det har möjliggjort långsiktiga partnerskap & lokal närvaro (kontor i flera länder), vilket stärkt deras globala roll rejält.
Visa på X →5. Palmecentret har kunnat söka & få stöd både via CSO-strategin (för civilsamhällesstärkande projekt) & PAO-strategin (partinriktat demokratiarbete, för Socialdemokraterna). Detta har gett en “gräddfil” jämfört med renodlade civilsamhällesorganisationer utan partikoppling.
Visa på X →4. Sedan 1990-talet har Palmecentret haft ramavtal med Sida för internationellt utvecklingssamarbete, vilket gett förutsägbar årlig finansiering. Exempelvis avtalet 2020–2025 uppgick till totalt avtalat ca 575 miljoner SEK, med utbetalningar på runt 80–100 miljoner SEK per år under toppåren (t.ex. 89,6 M 2020, 91,2 M 2021, 88,5 M 2022, 103,8 M 2024). Detta utgjorde ofta 40–50 % eller mer av centrets totala budget och möjliggjorde verksamhet i 30–40 länder.
Visa på X →@BenjaminDousa 3. Ett land där Palmecentret engagerat sig är Zimbabwe. Palmecentret nämnde i en Sida-ansökan att de ville utbilda företrädare från olika politiska partier i Zimbabwe (inklusive regerande partiet) i ”demokrati och ledarskap”. Dvs kunde de stödja den brutala diktatorn Mugabe.
Visa på X →2. S biståndsstiftelse ”Palmecentret” har en sedan länge prioriterat att stötta aktörer i Palestina, då inte minst deras ”kära systerparti” Fatah som dominerar på Västbanken. Under Fatah gäller en extremt restriktiv abortlagstiftning, det är enbart tillåtet för att rädda kvinnans liv, dvs inte ens våldtagna kvinnor får göra abort.
Visa på X →1. Fördelningen av bistånd har länge varit djupt orättvist. Socialdemokraternas stiftelse har till följd av systemet de byggt upp fått mer än övriga stiftelser tillsammans. SD fick inte en krona, fram till att @BenjaminDousa reformerade systemet för att göra det rättvist.

