Ramsor, rim och redig röstuppvärmning inför ännu fler möten med väljarna i Täby. Vi kör ända in i kaklet. 14 dagar kvar till att vallokalerna stänger. Rösta för klimatet, jobben och demokratin.
Visa på X →86
inlägg
Nu på tisdag 14/5 lanserar WWF sin årliga konsumentguide: Fiskguiden 2019. Då det sammanfaller med EU-valrörelsen i år får jag chansen att debattera detta med kandidater till EU-parlamentet. Vilka fiskar får grönt, gult eller rött ljus? Och, vad gör vi? https://news.cision.com/se/varldsnaturfonden-wwf/r/wwf-lanserar-fiskguiden-2019--hur-mar-vara-matfiskar-,c2798998

Extra roligt att få debattera EU-valet på Europadagen. Jag talade bland annat om klimatet, schyssta jobb och kampen för demokratin som vi länge tagit för givet. Tack publiken och tack för idag Sumpan! 🇪🇺

”Fru talman, i kväll talar vi om vårt vatten och vattenvård här i kammaren, samtidigt som regnet droppar utanför riksdagshuset. Jag tänkte dock inleda och ägna några andetag åt en stor hjärna vars hjärta slutade att slå, just idag på dagen, för 500 år..." http://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/vattenvard_H601MJU13?did=H601MJU13
Visa på X →”För oss människor är det mycket svårt att börja välja ett spår med lite mindre tillit, lite mindre respekt, lite mindre ömsesidighet och lite mer slutenhet. Det lilla mer av det sämre blir snabbt ett sluttande plan.”Några rader ur mitt 1-majtal. Stort tack Danderyd för idag!

”Socialdemokraterna satsar på två kända dragplåster på första maj i Täby. Rapparen Malcolm B står scen. Huvudtalare är EU-profilen och riksdagsledamoten Åsa Westlund.” https://mitti.se/nyheter/rapparen-malcolm-atervander/?omrade=taby #08pol #mitti
Visa på X →Jag skriver här mitt 1-majtal och huvuddragen till talet dök upp under ett toalettbesök inatt. Så här får det bli. EU nästan för hela slanten. Varmt välkommen till Danderyd och Mörby centrums södra ingång, 1 maj klockan 10.00, så får du höra hur det låter. Ses!
Visa på X →Jag 1-maj-talar i Danderyd! Varmt välkomna till Mörby C och södra ingången kl 10.00 så börjar vi firandet.
Visa på X →Våtmark blir dike, dike blir bäck, bäck blir å, å blir älv, älv rinner ut i Östersjön. Nu börjar saker och ting återrestaureras efter den sorgliga M-KD-SD-beslutade budget från december. Trevlig nyhet med alla som vinnare. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-aterstaller-satsning-pa-vatmarker
Visa på X →Jag skriver med socialdemokratiska riksdagsledamöter från Stockholmsregionen om hur viktigt det är med en robust och hållbar infrastruktur samt samhällets ansvar för kompetensförsörjningen... #08pol #svpol #lt https://www.lt.se/artikel/debatt/sakra-tillvaxtmotorn-stockholm-aven-for-framtiden

><(((º> Hej! På torsdag eftermiddag-kväll kommer jag att dyka upp i kammaren och riksdagens talarstol under fiskepolitisk debatt. Detta direktsänds i SVT 2/Forum och på riksdagens hemsida. Hoppas någon nappar. #svpol #fiskpol
Visa på X →Bostadsrätt är bostadsrätt, äganderätt är äganderätt, hyresrätt är hyresrätt. Jag ser brister som kan urholka upplåtelseformerna, bidra till spekulationsköp och finansiell instabilitet. Mitt förslag från den allmänna motionstiden i riksdagen http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/se-over-ordna-och-begransa-mojligheten-till_H602946 #svpol #bopol

Ett mycket bra, starkt och ideologisk tal av vår statsminister Stefan Löfven där han betonar behovet av ett starkt samhälle och att fortsätta föra Sverige framåt, tillsammans. #jarvaveckan #svpol

Marknadshyror är ett riktigt skit Nu har vi baxat detta ända hit Bostad för alla får inte fela Därför ska du detta viktiga meddelande dela https://www.hemhyra.se/nyheter/hyresgastforeningen-vill-driva-kampanj-mot-marknadshyror/ #svpol #bopol
Visa på X →”– Vi har fortfarande behov av bostäder men vi måste bygga billigare bostäder.” Annika Winsth, chefekonom på Nordea https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svarare-att-bygga-bostader-i-framtiden #bopol
Visa på X →Ordet systemkollaps blev politiskt modeord i en tid då våra system egentligen aldrig har visat så mycket styrka. Ordet narrativ verkar bli årets modeord, under ett valår med ovanligt många partier famlandes efter en egen berättelse. #svpol
Visa på X →– Järvaveckan har potential att bli den riktigt stora folkliga mötesplats och smältdegel för politiska samtal som i dag saknas i det svenska politiska samtalet, säger Jonas Nygren, förbundschef för Hyresgästföreningen. #svpol https://www.mynewsdesk.com/se/hyresgastforeningen/pressreleases/hyresgaestfoereningen-inleder-samarbete-med-jaervaveckan-och-the-global-village-2513818
Visa på X →@SvDDebatt Vi behöver fler som engagerar sig politiskt. En snabb sökning på artikelförfattaren ger att han är politiskt aktiv för Moderaterna, vilket råkade falla bort i titulaturen. Kan ju sätta debattartikeln i lite annat sken när regeringens kompetens starkt ska ifrågasättas.
Visa på X →"Det finns en rationalitet bakom varje enskilt beslut, men när alla inblandade räknar investeringar på marginalen och skyr vakanser som pesten, blir utfallet därefter." https://www.di.se/debatt/hyresgastforeningen-ge-bostadsbolagen-statliga-topplan/
Visa på X →Hyresgästernas val 2018: Allas rätt till ett bra hem https://www.hemhyra.se/kronikor/hyresgasternas-val-2018-allas-ratt-till-ett-bra-hem
Visa på X →Idag är vi formellt 24000 anställda. 21300 av oss är ingenjörer. Vi löser morgondagens problem. Precis som igår. https://x.com/altensweden/status/834760973613428737
Visa på X →Med engagerade människor och bra idéer i en skön atmosfär kan man göra vad som helst. Det är ljust i norr. https://x.com/altensweden/status/832227777147449344
Visa på X →ALTEN gör mer och mer i norra Sverige. Jättekul och detta ger oss nu energi i dubbel bemärkelse. https://x.com/altensweden/status/831052501793267712
Visa på X →Många människor som har haft otur i livet lever ändå som de har haft tur. Och tvärtom.
Visa på X →Försöker hänga med i min sons alla Pokémonfigurer. Abra som utvecklas till Kadabra låter som en flyktig karaktär. Kanske hal som Snorlax.
Visa på X →