Sverige kan bättre, vi har förutsättningarna och behöver utnyttja dem bättre. #digitalisering #svpol Öka takten i digitaliseringen av offentlig sektor - Dagens Samhälle https://www.dagenssamhalle.se/opinion/debatt/m-skynda-pa-digitaliseringen-med-hjalp-av-privata-aktorer/
Visa på X →400
inlägg
Kallade näringsministern till utskottet för att diskutera #tågkaoset Regeringen fick info 27/10 om SJs byte av schemaläggningssystem. Det beskrevs av SJ som ett hjärt- och lungbyte trots d hade regeringen inga följdfrågor. Det är tydligt att regeringen inte tar ansvar. #infrapol
Visa på X →Konkurrensen och bra upphandling ger utveckling och innovation. Vad skulle bli bättre av att ge Trafikverket mer ansvar? De säger själva att det blir dyrare och sämre. Varför tar inte @TomasEneroth tag i de verkliga problemen? #infrapol #svpol https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wO0wJL/s-backar-in-i-framtiden-med-ren-sossenostalgi
Visa på X →@JMikaelOlsson1 @Skolinkvisition Det systemet gällde när jag gick i skolan, inget att sträva efter.
Visa på X →@Skolinkvisition Måste ändå fråga, menar ni på fullt allvar att föräldrar o elever inte ska få välja skola? Vem ska göra det då? Hur ska det göras?
Visa på X →Sista debatten för året med @TomasEneroth om det demokratiska haveri som är regeringens hantering av #brommaflygplats #infrapol #svpol https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/fortsattningen-for-bromma-flygplats_H910113

Sakpolitik i fokus, jag och Jens Holm (v) är rörande överens om att regeringen måste blir bättre på att söka EU-finansiering till infrastrukturprojekt. Anledningen till att vi får så lite är att vi är dåliga på att söka. Det måste vi ordning på.#infrapol #svpol #sakpolitik

Inställda tåg, uppgivna pendlare och kaos. Vad gör regeringen? Vi kallar @TomasEneroth till #trafikutskottet #svpol #infrapol #tågkaos

Blir också orolig. Vattenkraft är vi väl ändå överens om alla att den är hållbar och bra. Ska vi stänga ner den också nu? Vad händer då med de gröna industriinvesteringarna i norra Sverige? Vad händer då med elpriserna? #elpriser #svpol

Vi behöver en annan ordning när vi planerar och investerar i infrastruktur. #svpol #infrapol #nationellplan
Visa på X →Tittar på @svtnyheter reportage om #hedersförtryck. Tänker på Fadimes ord ”Vänd dom inte ryggen”. Det är faktiskt skamligt hur vi alla sviker utsatta för hedersförtryck. Det måste få ett slut o alla måste agera mot alla former av hedersförtryck. #svpol #jämställdhet
Visa på X →”Magdalena Andersson har helt enkelt inte rekryterar en regering för att lösa Sveriges samhällsproblem. Hon har bemannat en valstuga.” #svpol #regering @SwedishPM Statsminister Andersson bemannar valstugan https://www.svd.se/statsminister-andersson-bemannar-valstugan via @SvD
Visa på X →Avslutar onsdagen med debatt om Bromma. Vi får majoritet för vårt initiativ att stoppa regeringens förtida nedstängning av #Bromma Fick debattera bla m tårtätaren @LorentzTovatt , en miljöpartist som hatar flyget och som vägrar se att flyget ställer om. #infrapol #svpol

Vi har ett vägnät som förfaller, flaskhalsar som behöver byggas bort ändå slösas över 100 miljarder bort på #höghastighetsjärnväg #svpol #nationellplan #infrapol
Visa på X →Sammanfattning av Magdalena Andersson förslag för att komma tillrätta med arbetslösheten, integrationsproblemen, elkrisen och gängkrimialiteten: #svpol #regeringsförklaring

Nej jag vill inte ha en socialdemokratisk statsminister idag heller. Tror väljarna förväntar sig mer av oss politiker än den cirkus den här mandatperioden bjudit på. #svpol #statsministeromröstning

@ahlgrenjesper Bra jobbat!
Visa på X →C är grundlurade eller så är vänstervridningen i det partiet total. Det är ledsamt att se. Det första som drabbar Sverige är nytt strandskydd som i princip gör det omöjligt att bygga nära vatten i Stockholm.

Högt förtroende vinner val #svpol #val2022 #borgerligregering

En tydlig illustration av hur sjukt vårt rättsystem är. #svpol
Visa på X →Så många hårda ord från olika håll inom @socialdemokrat när det gäller vårt beslut att prata med alla partier för att få igenom vår politik. Nu har både @ssu_sverige och LO öppnat för att försöka få igenom höjda pensioner m hjälp av SD. Vart tog alla upprörda vägen nu? #svpol
Visa på X →Hur står det till med @bolund och @miljopartiet demokratisyn. Det är alltså en majoritet i riksdagen som INTE vill lägga ner #Bromma i förtid. Trots det säger Bolund att regeringen avser att lägga ner Bromma. #räddabromma #infrapol #flyget https://www.mitti.se/nyheter/forslag-kan-stoppa-nedlaggning-av-bromma-flygplats/repujn!llvSvXtMuddob0ojWVTkLA/
Visa på X →Glada moderater på väg till Helsingborg Vi 💙Bromma #räddabromma #infrapol

Vi vill ställa om alla trafikslag inte förbjuda människor från att resa. Har @miljopartiet missat all teknikutveckling som sker inte minst på flygområdet? Deras #flyghat är inte rationellt och äventyrar tillväxt och utveckling i hela Sverige. #infrapol #svpol
Visa på X →Vi vill att riksdagen ska besluta om #Bromma framtid. Regeringen fortsätter att strunta att en majoritet vill ha Bromma kvar. #infrapol #svpol https://www.expressen.se/debatt/bromma-flygplats-blir-kvar-vi-stoppar-regeringen/
