Nu förstärker vi ROT-avdraget!

405
inlägg
Nu förstärker vi ROT-avdraget!

@shekarabi Största anledningen är faktiskt den politik du och ditt parti drivit som vi nu får se konsekvenserna av . Det SD varnade för 2016 bekräftar nu både Arbetsförmedlingen o ekonomerna , så vifta på med armarna när andra försöker reparera det samhälle du bidragit till att skapa.
Visa på X →Hörde @socialdemokrat fundera på att byta namn , klokt val. Då er roll som arbetarnas parti är något ni försakat för länge sen . Inte förvånad att SD idag är partiet som är mest förankrat i väljarkåren. https://www.bing.com/ck/a?!&&p=f0efc7259996b3e2cffdf49fa6e44a6d523de525f8da0ef278510b40e9ee892eJmltdHM9MTc0MDUyODAwMA&ptn=3&ver=2&hsh=4&fclid=131a4df8-7494-6141-33b1-58df75ff60d1&psq=forskning+om+arbetarbakgrund+i+riksdagen&u=a1aHR0cHM6Ly93d3cuZm9yc2tuaW5nLnNlLzIwMjQvMTEvMTUvYXJiZXRhcmtsYXNzZW4tYXItc3Rhcmt0LXVuZGVycmVwcmVzZW50ZXJhZC1pbm9tLXBvbGl0aWtlbi8&ntb=1
Visa på X →@shekarabi Största skulden ligger på S när man öppnade för en extrem invandring under din o Löfvens tid . Nu i lågkonjunktur flyttas allt fler långt från arbetsmarknaden från redan höga siffror. Visst man kan göra mer, Men ni skapade en av EU:s högsta arbetslöshetssiffror i en högkonjunktur
Visa på X →@strandhall Nej det är arvet från er tid vid makten , siffrorna ljuger inte . Ert samhällsexpriment har misslyckats och nu får svenska familjer och löntagare betala priset. Hoppas du är stolt för det du uträttat.
Visa på X →Generaladvokat sågar EU-direktiv – går på dansk-svensk linje. https://europaportalen.se/index.php/2025/01/generaladvokat-sagar-eu-direktiv-gar-pa-danmark-och-sveriges-linje
Visa på X →Regeringen och Sverigedemokraterna fortsätter motarbeta fusk o missbruk som @socialdemokrat medvetet blundat för i alla år. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nu-ska-flyktingars-resor--till-hemlandet-kartlaggas/
Visa på X →@LOSverige @TCOSverige @Akademikerna Bra att ni klargör att ni inte tar kampen mot arbetslivskriminaliteten på allvar då personer i skuggsamhället utnyttjas av oseriösa aktörer.
Visa på X →Jag har inte hört ett ord från @Byggnads men min dörr står alltid öppen för de fackliga organisationerna. https://www.altinget.se/artikel/trots-byggnads-vandning-inga-samtal-med-sd
Visa på X →Blir lite komiskt när @socialdemokrat o @moderaterna under partiledardebatten tävlar om vem som har hårdast invandringspolitik. Frågan hade aldrig ens varit på agendan utan @sdriks inträde i svensk politik. SD städar upp efter decennier av misskötsel.
Visa på X →@shekarabi Sov du på konjunkturinstitutets dragning vi hade på utskottet där beskrevs tydligt anledningen till den situation vi nu har . Även inom arbetsmarknadspolitiken får man betala ett dyrt pris för den massinvandring sossarna bidragit till. Er lösning fler bidragsfinansierade jobb.
Visa på X →Pinsamt o lyssna på @TobiasBaudin i tv 4 ljuger som en borstbindare i stället för att hantera lotteri skandalen. I vanlig ordning ljuger han om SD o skyddsombuden . Vi vill göra så att fler kan bli skyddsombud då LO inte klarar att rekrytera fler då det saknas tusentals.
Visa på X →@Ygeman Kan konstatera att du är riksdagens sämsta politiker måtte sossarna satsa på dig en period till. 😂😂😂👍
Visa på X →@TeresaCarvalho Skärp dig nu du är smartare än så , gör dig bara till åtlöje. Frågan drivs i förhandlingarna med regeringen. Massvis med förslag som hanteras på det viset .
Visa på X →Så länge man väljer att sitta kvar i sossarnas partistyrelse är kritiken inte trovärdig. Fackförbund skall vara opolitiska, @LOSverige låter mycket men det är allt tyvärr. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lo-kan-dra-in-miljonstod-till-socialdemokraterna-/
Visa på X →Fackförbunden är väldigt måna om att förvalta A-kassan för sina medlemmar, tydligen klarar inte @FacketKommunal av det . A- kassan är en försäkring för löntagare som man betalar för . Klarar inte fackförbunden sköta det får man se på andra lösningar. https://www.tv4.se/artikel/6HZRkhgrkFgMZOl7Zozdte/maria-har-vaentat-100-dagar-pa-a-kassa-har-snart-inga-pengar-kvar
Visa på X →Och i vanlig ordning ljuger man om skyddsombuden,det enda argument man har. SD vill inte ta väck några skyddsombud men se över regelverket så FLER kan bli skyddsombud då det saknas tusentals.
Visa på X →Bland Byggnads medlemmar är Sverigedemokraterna nästan lika stora som Socialdemokraterna. Hos medlemmar under 35 år är SD överlägset störst! https://www.byggnadsarbetaren.se/valu-sa-rostar-byggnads-medlemmar/
Visa på X →Cyniskt av Socialdemokraterna att lägga Kombilotteriet i Spanien. Ville de slippa kollektivavtal? https://www.arbetsvarlden.se/debatt/cyniskt-av-s-att-lagga-lottforsaljningen-i-spanien/
Visa på X →Hörde att @shekarabi skall leda sossarnas arbete i arbetsmarknadsutskottet, välkommen in i matchen. Märkligt att man satsar på politiska broilers med låg arbetslivserfarenhet i stället för som förr i tiden. Då företrädarna hämtades ur LO o arbetslivet.
Visa på X →@TeresaCarvalho Arvet efter en socialdemokratisk invandrings o integrationspolitik är den största faktorn till att vi har dom höga siffror vi nu ser . En politik som nu slår på hela samhället. När övriga nordiska länder va mer restriktiva valde tyvärr Sverige en annan väg , nu får vi ta notan.
Visa på X →@JohanLOSverige Håller med , men så länge LO inte är en opolitisk organisation är det bara tomma ord . Första steget mot trovärdighet är att lämna platsen i sossarnas partistyrelse och bli en organisation för alla svenska löntagare. Nu sätter Socialdemokraterna LO:s agenda tyvärr.
Visa på X →@AsaWestlund @TeresaCarvalho Dagens regelverk gällande nystartsjobb är en konstruktion framtagen av bla S i januari-överenskommelsen Socialdemokraterna förhandlade själva bort tex kravet på kollektivavtal. Men håller med att det skall vara ordning därför man tagit väck extratjänster som S kommuner missbrukat
Visa på X →@JohanLOSverige Håller med dig i många frågor debatten gällande arbetstid är en , skall skötas av parterna inget snack om det . Men LO måste bli ett förbund för alla sina medlemmar oavsett politisk hemvist nu är ni tyvärr bara ett verktyg för S där ni slår på era egna medlemmar vilket är synd.
Visa på X →@TobiasBaudin Vi kan ju börja med att se över vem som skall ha huvudansvaret för skolan. Resultatet av sossarnas kommunalisering av svensk skola ser vi tyvärr nu . Fullständig katastrof i kombination med er massinvandringspolitik.
Visa på X →