Dåligt eller medvetet av @Nyheterna när man rapporterar om ungdomsarbetslösheten i Sverige. Det man inte nämner är att även dom som studerar på heltid och söker ett extrajobb räknas in . Plockar man väck dom ur statistiken ser det helt annorlunda ut. Dåligt 👎
Visa på X →405
inlägg
Sossarnas arbetsmarknadspolitiska talesperson @shekarabi ( som aldrig haft ett vanligt arbete) höll precis en presskonferens där han missade att säga att vi gjort något S inte mäktat med ,höjt taket och lägstanivån. Samt att antal inskrivna minskat med 16,8% sen Jan förra året.
Visa på X →@Tobiasgerdas I din position borde man ha bättre koll på siffrorna, Ansökningar ökar alltid i Jan , totalt på ett år har det minskat med 18,2% allt enligt Sveriges A-kassor. Men ljuga och fabricera siffror e synonymt med dagens sossar.
Visa på X →@johanssonmorgan Nog den sämsta debattartikel jag läst ,fullt förståeligt när man ser vilka som skrivit under .Socialdemokraternas vassaste ministerkandidater Helan o Halvan 😂
Visa på X →Tydligt att @johandanielsson @shekarabi sålt sig och avvecklingen av svenska modellen till Bryssel och Europafacket. https://www.tn.se/article/45919/trots-protesterna-svenska-eu-toppen-gar-vidare-med-kritiserade-forslaget/
Visa på X →@shekarabi Tycker jag förklarade för dig i går kväll om hur A-kassan funkar , men har man aldrig haft ett riktigt jobb är det väl svårt att fatta . Men värre är det att du inte kan redogöra för hur ni skall finansiera er budget . Saknas miljarder
Visa på X →Trodde det skulle bli debatt ikväll men tydligt är att @magdandersson och hennes parti inte har någon politik då hon håller med @jimmieakesson i det mesta 😂. Och i vanlig ordning ljög hon om ungdomsarbetslösheten 😇
Visa på X →@socialdemokrat fortsätter sälja ut vår svenska arbetsmodell till Bryssel. Detta är både pinsamt och oroande . Vår arbetsmarknadspolitik hanteras av parterna på svensk arbetsmarknad inte av byråkrater i Bryssel. https://www.byggnadsarbetaren.se/nu-ska-eu-rosta-om-tak-for-ue-led-ett-forsta-steg-for-att-satta-stopp-for-missbruket/
Visa på X →Men att använda Harpsund för att smörja kommunen gällande bygglov är ok 😂😂@Ygeman @shekarabi förstår ni hellre slaskar än debatterar politik då ni är helt okunniga inom era ansvarsområden.


@shekarabi Vi stärker A- kassan något ni inte ens diskuterat under 8 års styre . Pinsamt att @socialdemokrat o @magdandersson sätter en person som aldrig jobbat till att vara partiets arbetsmarknadspolitiska talesperson. 😂😂😂
Visa på X →Min replik till sossarnas egen version av Bagdad Bob @TobiasBaudin gällande A-kassan . https://www.aftonbladet.se/debatt/a/pPJAlR/sd-vi-har-gjort-precis-det-vi-lovade-gora-innan-valet
Visa på X →@sdriks Även arbetslösheten bland akademiker är kopplat till invandringen. MP hade fel . Utdrag ur Akademikernas o Sacos egen utredning.


MP vill höja skatten på drivmedel , V vill se statliga byggbolag. C vill ha fri arbetskraftsinvandring. S vill mest kopiera SD . Skall bli spännande hur man får ihop detta .@LOSverige @shekarabi Trevlig helg
Visa på X →@SilfverM Du glömmer nämna att det är ett förslag som bygger på en utredning S sjösatte. Skillnaden är att taket höjs vilket är bra . Lägstanivån höjs vilket inte hänt på ett decennium. Görs tillgänglig för fler . Ökad nedtrappning då det är en omställningsförsäkring inget bidrag.
Visa på X →@VencuVelasquez Du bör nog läsa på lite mer i frågan , SD har alltid sagt att vi skall höja taket vilket vi gör . Gör den tillgänglig för fler , vilket vi gör . Vill se en snabbare nedtrappning vilket vi gör . För övrigt grundat på en utredning ditt parti tagit fram .Så vi gör vad vi sagt .
Visa på X →Lite magstarkt av sossarna när dom och vänstern har tre vildar som öppet visat stöd för terrororganisationer och samtidigt har full tillgång till riksdagen utan någon som helst kontroll . DET skrämmer mig . https://www.expressen.se/nyheter/politik/socialdemokraterna-oka-sakerheten-i-riksdagen-efter-nick-alinias-besok/
Visa på X →Deltog idag i en panel som diskuterade denna rapport som släpptes idag . Tydligt är att S idag definitivt inte längre äger titeln arbetarpartiet sett till vilka företrädare man väljer . https://www.sns.se/artiklar/ett-ar-kvar-till-valet-2026-%e2%88%92-arbetarklassens-representation-i-maktens-korridorer/?fbclid=IwZnRzaAMmjr9leHRuA2FlbQIxMQABHkEBCqRM51jImK19JDJPSyR7iZpTGun_IWXlAlCGB2jqOhxGUA2lXDY7vpSK_aem_cZXQnJhSGGtOsqjYurYLEg
Visa på X →@Ygeman Vad vet du om vanligt folk ?, förutom att din politik slagit sönder deras välfärd och trygghet.
Visa på X →https://www.di.se/debatt/regeringen-satter-hart-mot-hart-for-att-skydda-svenska-bolag/
Visa på X →@shekarabi @mikaeldamberg Utvecklingen i Sverige är enbart en konsekvens av tidigare S-politik . S-styrda Malmö 12.2% arbetslösa S-styrda Köpenhamn 2,7% skillnaden är att Danmark och övriga nordiska länder bedrev en ansvarsfull invandringspolitik när regeringen Löfven i stället öppnade gränserna .
Visa på X →@britz_johan @liberalerna Ideologi? Vi har en situation på svensk arbetsmarknad med 100-tusentals arbetslösa som står långt från arbetsmarknaden bla pga er naiva syn på svensk invandringspolitik . Finns ett avtal i denna fråga och det skall värnas . Ska man göra något inför statlig arbetsmarknadsprövning
Visa på X →https://www.expressen.se/nyheter/sverige/l-ministern-tar-strid-med-sd/ Finns en överenskommelse i denna frågan det borde ministern veta , extra pinsamt när frågan inte ens ligger på hans departement. Uselt @liberalerna
Visa på X →@NiklasWykman Rätt politik ? Du och ditt parti är exakt lika ansvariga som S för den situation vi har i Sverige. Enda skillnaden är att din statsminister erkänt hur fel ni hade. Och glöm inte att du @NiklasWykman sitter som minister för att @sdriks släppt fram både dig och dina kollegor .
Visa på X →Kan konstatera efter några år på Twitter o X att @strandhall symboliserar det sämsta hos en politiker. En mobbare och skitsnackare , en skam för Sveriges riksdag. Är man oduglig som politiker får man försöka hävda sig på något annat vis .🍷🍷🍷
Visa på X →Nu förstärker regeringen A-kassan vår viktigaste omställningsförsäkring. Hade aldrig hänt utan påverkan från Sverigedemokraterna. @sdriks https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/06/i-augusti-hojs-den-hogsta-ersattningen-i-a-kassan/
Visa på X →