Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Magnus Persson

Sverigedemokraterna

@mangepersson (X)

405

inlägg

Dåligt eller medvetet av @Nyheterna när man rapporterar om ungdomsarbetslösheten i Sverige. Det man inte nämner är att även dom som studerar på heltid och söker ett extrajobb räknas in . Plockar man väck dom ur statistiken ser det helt annorlunda ut. Dåligt 👎

Visa på X

Sossarnas arbetsmarknadspolitiska talesperson @shekarabi ( som aldrig haft ett vanligt arbete) höll precis en presskonferens där han missade att säga att vi gjort något S inte mäktat med ,höjt taket och lägstanivån. Samt att antal inskrivna minskat med 16,8% sen Jan förra året.

Visa på X

@Tobiasgerdas I din position borde man ha bättre koll på siffrorna, Ansökningar ökar alltid i Jan , totalt på ett år har det minskat med 18,2% allt enligt Sveriges A-kassor. Men ljuga och fabricera siffror e synonymt med dagens sossar.

Visa på X

@johanssonmorgan Nog den sämsta debattartikel jag läst ,fullt förståeligt när man ser vilka som skrivit under .Socialdemokraternas vassaste ministerkandidater Helan o Halvan 😂

Visa på X

@shekarabi Tycker jag förklarade för dig i går kväll om hur A-kassan funkar , men har man aldrig haft ett riktigt jobb är det väl svårt att fatta . Men värre är det att du inte kan redogöra för hur ni skall finansiera er budget . Saknas miljarder

Visa på X

Trodde det skulle bli debatt ikväll men tydligt är att @magdandersson och hennes parti inte har någon politik då hon håller med @jimmieakesson i det mesta 😂. Och i vanlig ordning ljög hon om ungdomsarbetslösheten 😇

Visa på X

Men att använda Harpsund för att smörja kommunen gällande bygglov är ok 😂😂@Ygeman @shekarabi förstår ni hellre slaskar än debatterar politik då ni är helt okunniga inom era ansvarsområden.

Visa på X

@shekarabi Vi stärker A- kassan något ni inte ens diskuterat under 8 års styre . Pinsamt att @socialdemokrat o @magdandersson sätter en person som aldrig jobbat till att vara partiets arbetsmarknadspolitiska talesperson. 😂😂😂

Visa på X

@sdriks Även arbetslösheten bland akademiker är kopplat till invandringen. MP hade fel . Utdrag ur Akademikernas o Sacos egen utredning.

Visa på X

MP vill höja skatten på drivmedel , V vill se statliga byggbolag. C vill ha fri arbetskraftsinvandring. S vill mest kopiera SD . Skall bli spännande hur man får ihop detta .@LOSverige @shekarabi Trevlig helg

Visa på X

@SilfverM Du glömmer nämna att det är ett förslag som bygger på en utredning S sjösatte. Skillnaden är att taket höjs vilket är bra . Lägstanivån höjs vilket inte hänt på ett decennium. Görs tillgänglig för fler . Ökad nedtrappning då det är en omställningsförsäkring inget bidrag.

Visa på X

@VencuVelasquez Du bör nog läsa på lite mer i frågan , SD har alltid sagt att vi skall höja taket vilket vi gör . Gör den tillgänglig för fler , vilket vi gör . Vill se en snabbare nedtrappning vilket vi gör . För övrigt grundat på en utredning ditt parti tagit fram .Så vi gör vad vi sagt .

Visa på X

@Ygeman Vad vet du om vanligt folk ?, förutom att din politik slagit sönder deras välfärd och trygghet.

Visa på X

@shekarabi @mikaeldamberg Utvecklingen i Sverige är enbart en konsekvens av tidigare S-politik . S-styrda Malmö 12.2% arbetslösa S-styrda Köpenhamn 2,7% skillnaden är att Danmark och övriga nordiska länder bedrev en ansvarsfull invandringspolitik när regeringen Löfven i stället öppnade gränserna .

Visa på X

@britz_johan @liberalerna Ideologi? Vi har en situation på svensk arbetsmarknad med 100-tusentals arbetslösa som står långt från arbetsmarknaden bla pga er naiva syn på svensk invandringspolitik . Finns ett avtal i denna fråga och det skall värnas . Ska man göra något inför statlig arbetsmarknadsprövning

Visa på X

@NiklasWykman Rätt politik ? Du och ditt parti är exakt lika ansvariga som S för den situation vi har i Sverige. Enda skillnaden är att din statsminister erkänt hur fel ni hade. Och glöm inte att du @NiklasWykman sitter som minister för att @sdriks släppt fram både dig och dina kollegor .

Visa på X

Kan konstatera efter några år på Twitter o X att @strandhall symboliserar det sämsta hos en politiker. En mobbare och skitsnackare , en skam för Sveriges riksdag. Är man oduglig som politiker får man försöka hävda sig på något annat vis .🍷🍷🍷

Visa på X