Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Magnus Persson

Sverigedemokraterna

@mangepersson (X)

405

inlägg

@johanssonmorgan Och er talman för inte alls så länge sen hyllade massmördaren och diktatorn Pol Pot. Så sluta kleta epitet på andra , fundera i stället varför ni inte har någon politik längre för svensk arbetarklass som ni alltid tagit för given.

Visa på X

@johanssonmorgan Tack Morgan utan dig tror jag inte det gått. Besökt massvis med arbetsplatser inför valet och du va en av dom största anledningarna till att arbetarklassen gick till SD. Man skämdes för dom som påstod man va deras företrädare.

Visa på X

Om Moderaterna vill skära i a-kassan går vi i opposition. Det är min partiledares ord. Vad säger din @Eva_Nordmark Hur ska Magdalena Andersson rädda a-kassan med Annie Lööf som vice statsminister?

Visa på X

SD befäster rollen som Sveriges arbetarparti @socialdemokrat svek mot svenska löntagare visar sig tydligt. Lögner och skrämselpropaganda funkar inte längre .

Visa på X

Ännu en gång visar sossarna sitt fula tryne i frågan om skyddsombuden. För S är det politisk åskådning som gäller, inget annat. Det måste alla ha klart för sig - Socialdemokraterna kommer alltid prioritera den egna makten framför löntagarnas trygghet.

Visa på X

Tack @socialdemokrat för ni envisas med att låta Humle o Dumle ta debatten, med företrädare som @Ygeman o tomhylsan Hultqvist behöver inte oppositionen lägga ner så mycket energi på valrörelsen. Sämre företrädare får man leta länge i arkivet efter 😇😇

Visa på X

Efter gårdagens twitterhaveri av ett antal socialdemokratiska ministrar och stödpartier gällande en polsk högtid.Förväntar man sig en ursäkt, om inte till tjänstemannen med polskt påbrå så till dom 6 milj polacker som dog under andra världskriget. Ni borde skämmas. Avgå allihop.

Visa på X

A-kassan är inget bidrag. A-kassan är en omställningsförsäkring. De som drabbas av arbetslöshet ska kunna fokusera på att söka nytt jobb, de ska inte behöva oroa sig för behöva lämna hus och hem.

Visa på X

Socialdemokraterna svänger under galgen och vill plötsligt införa lönekrav. Har de fått detta godkänt av Centern och Miljöpartiet? De två partierna vill ju se helt fri arbetskraftsinvandring.

Visa på X

LO-förbundens politiska koppling till Socialdemokraterna har lett till att de som är engagerade i ett annat parti inte kan inneha fackliga förtroendeposter. Resultatet blir färre skyddsombud på landets arbetsplatser och minskad trygghet för löntagarna.

Visa på X

Jag vill vara riktigt tydlig med en sak. SD står bakom den svenska modellen med starka och jämbördiga parter på arbetsmarknaden. Vi kritiserar inte fackförbunden, vi kritiserar vissa fackförbunds politiska koppling till Socialdemokraterna.

Visa på X

@Eva_Nordmark Sa han aldrig, om effekten blir det samma kan frågan förhandlas. En åtgärd som redan kunde varit genomförd, då det funnits majoritet för det i riksdagen. Men S har konstant röstat NEJ. Två val på raken har ni vikit ner er i frågan för MP så spänn inte bågen för hårt brister lätt.

Visa på X

Fackförbunden ska värna medlemmarnas bästa och driva deras frågor. Danskarna är ett föredöme även inom detta område. Samtycke bör införas även i Sverige.

Visa på X

Dagens långtidsarbetslösa är till största del utrikes födda. Det är deras förbannade skyldighet att göra sig anställningsbara och ta de jobb som erbjuds. Inte ska de få ytterligare bidrag för att göra rätt för sig? Vad hände med arbetslinjen? @moderaterna

Visa på X

Dagens arbetslöshet är importerad. Trots alla möjligheter som erbjuds lyckas dessa utlänningar inte göra sig anställningsbara. De ska inte tillåtas leva på bidrag i Sverige, det är dags att ställa krav! Passar det inte får de åka hem.

Visa på X

Idag har Socialdemokraterna och @johandanielsson presenterat ett antal åtgärder mot arbetslivskriminalitet. Hur mycket av detta kommer Centerpartiet låta er genomföra efter valet? Förra gången ni samarbetade lät ni Annie Lööf diktera villkoren inom arbetsmarknadspolitiken.

Visa på X

Det är inte längesen @TobiasBaudin bröstade upp sig om avtalet med vilden och sa att Socialdemokraterna alltid håller ingångna avtal. Nu blir det nog svårare att förhandla med Vänsterpartiet men betydligt lättare med Centerpartiet för dem har man redan lurat en hel mandatperiod.

Visa på X