Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Ludvig Aspling

Sverigedemokraterna

@AsplingLudvig (X)

440

inlägg

@KeyserS10946402 Nej det är definitivt inte brottslighet men kraftigt förtroendeskadande.

Visa på X

Om det här stämmer så har myndigheten alltså frångått den normala arbetsordningen för att uttryckligen motarbeta regeringens målsättning om genomslag för de nya reglerna och agerar dessutom direkt i strid med myndighetsuppdraget från i februari. Vem har fattat beslutet @MariaMindhammar?

Visa på X

@mark91swe @KeyserS10946402 @MemIngenjoeren Kanada och GB har exakt sådana avtal som vi pratar om här. Både dessa härrör från samarbete bland Commonwealth-länderna. GB har visumlättnader för flera av sina gamla kolonier, Indien bla. Det är exakt därför problemet har uppstått där.

Visa på X

@keklegator @sdriks @KeyserS10946402 @MemIngenjoeren Inget sånt avtal finns på bordet men skulle det komma upp skulle vi aldrig acceptera det.

Visa på X

Under Tidö är lönekravet 35 000 kr/månad som huvudregel och 29 000 för vissa specifika yrken. Under Socialdemokraterna var det 13 000 kr - for alla yrken. Bra exempel på sossematte.

Visa på X

@AFNoticer @RedPand50786525 Det är sant anhöriginvandringen till dessa kommer vi stoppa ganska snart.

Visa på X

@Theyliveforsure @MemIngenjoeren Det är lite väl mycket begärt att en politiker som jobbar med migrationsrätt, ska ha detaljkunskap inom samtliga branscher som existerar.

Visa på X

@KeyserS10946402 @MemIngenjoeren Det behöver vi absolut inte och vi kommer stoppa varje tendens till migrationsavtal. Inget sånt ligger på bordet dock.

Visa på X

@Ninnis_tankar @MemIngenjoeren Jag är inte detaljinsatt men antar att det är arbetskraftsbrist. Vi hade 0 tillstånd för det yrket förra året så någon direkt lönedumpning har vi väl inte.

Visa på X

@RedPand50786525 Också en kompromiss som iof är rätt logisk. Personer som inte är här för att missbruka systemet kan ju jobba på sommarlovet.

Visa på X

@Nagaayamaa Finns inget sånt. Notera att regeringen inte ens försökt lägga fram något sånt, dom vet att vi aldrig skulle acceptera det.

Visa på X

@KeyserS10946402 @MemIngenjoeren Vi borde kunna utbilda våra egna tycker jag, samtidigt är arbetslösheten i den gruppen obefintlig just nu.

Visa på X

@incellectual Den frågan får du ställa till övriga samarbetspartier, vi har inte varit pådrivande för det.

Visa på X

@Redblade5 @RedPand50786525 Jag kan bara lägga ut exakt vad som händer och hur jag bedömer läget. Om du uppfattar det som nonchalant så kan jag nog inte göra något åt det.

Visa på X

@RedPand50786525 Inte orolig för detta, kommer omfatta mycket få. Se utredningen om nya regler för studenter där detta diskuteras lite mer ingående.

Visa på X

@keklegator @sdriks Vi utvisade ca 12 tusen personer i fjol. Betydligt fler återvandrade självmant.

Visa på X

@Gkko90486283 Det är det som är syftet. Finns det massa tillstånd behövs uppenbarligen inget undantag. Tvärt om. Sen är undantagen inte något vi drivit på för utan en kompromiss.

Visa på X