Stort Grattis till det brasilianska folket.
Visa på X →253
inlägg
USA måste dra tillbaka sitt erkännande av den illegala ockupationen och agera för en lösning på den långvariga konflikten. En illegal ockupation av ett annat land kan aldrig accepteras någonstans. Ett minimum är att FNs sändebud släpps in den ockuperade delen av Västsahara.
Visa på X →FN måste agera med kraft så att något händer i Västsaharafrågan. Om Marocko inte är villig att genomföra folkomröstningen om Västsaharas självständighet, så måste omvärlden agera med kraftfulla påtryckningar i form av sanktioner.
Visa på X →Politikerna i Norrtälje borde skämmas. Är det några som är värda högre lön så är det vårdpersonal inte redan välbetalda politiker.
Visa på X →Stort Grattis till våra nya borgarråd.
Visa på X →Ett mäktigt tal av Nooshi om varför vi röstade rött till Kristersson
Visa på X →Det är en stor skam att högerregeringen skär ner på biståndet, när det behövs som allra mest. Världens fattigaste får betala högerns skattesänkningar för dom som redan har allt.
Visa på X →Nooshi sågade den nya högerregeringen med fotknölarna. Ett mycket tydligt och bra tal. Nu går vi i opposition och blir den tydligaste kritikerna mot denna kalla och omänskliga politik.
Visa på X →Att Marocko förhindrar FNs sändebud och andra viktiga FN observatörer inresa i det ockuperade Västsahara visar bara att Marocko har mycket att dölja. Marocko vill inte att världen ska se alla de övergrepp som ockupationsmakten dagligen utsätter västsaharier för.
Visa på X →När Vänsterpartiet är med och styr blir det skillnad och bättre för vanligt folk.
Visa på X →Underbar nyhet. Jag blir rörd och glad över att Znar äntligen får lämna förvaret. Det var inte en minut för tidigt.
Visa på X →Viktig artikel om den akuta situationen i Iran. Det är hög tid att regeringen agerar med kraft för att stå upp för Irans tjejer och kvinnor.
Visa på X →@gad_media Ett oerhört viktigt arbete som behöver mer stöd och inte mindre. Rör inte biståndet. Det behövs mer än någonsin.
Visa på X →Vi är många som står upp för Znar. Han har inte gjort något brottsligt och har starka skyddsskäl som homosexuell, kristen och kritiker mot regimen. Znar bör snarast släppas ur förvaret och få stanna i Sverige.
Visa på X →@hsvenneling Mycket bra och grattis till Värmland
Visa på X →De ingår i riksvapnet och måste ha två svansar enligt lag. Det ser väll extra pampigt ut.
Visa på X →Nu förser vi återigen Turkiet med svenska vapen som kan användas mot kurder och andra minoriteter i Syrien och andra länder i Mellanöstern. Skamligt!
Visa på X →Det är hög tid att vi tar tillbaka en del av de 350 miljarder i skatteintäkter som försvunnit varje år på grund av högerpolitik. Vi behöver resurser för att stärka skola, vård och omsorg.
Visa på X →Kom till Hälleforsnäs imorgon och träffa mig utanför Coop. https://fb.watch/fa-2cfBn4T/
Visa på X →@jsjostedt @andreasostgote Klädkoden säger i samband med frack eller uniform. Jag har också en medalj som jag får bära i samband med långklänning. Jag har haft den en gång. Glömmer oftast bort den.
Visa på X →Skrämmande om Sverige nu kommer att utvisa personer till Turkiet utan verkliga skäl. Vad har hänt med vårt land som varit globalt känt för att stå upp för de mänskliga rättigheterna?
Visa på X →Skamligt av Sverige att svika kurderna och inte fullt ut stå upp för de mänskliga rättigheterna i Turkiet. Sverige ger efter för despoten Erdogan för ett NATO medlemskap.
Visa på X →Glad över att det nu finns en majoritet för en rejäl höjning av pension för de sämst ställda pensionärerna. Det är Sveriges pensionärer värda. Höjningen gynnar särskilt alla kvinnor som jobbat deltid för att dom stannat hemma och tagit hand om barn och hem.
Visa på X →En viktig rapport som visar att kvinnor som jobbat och slitit ett helt liv inom handeln får en ovärdigt låg pension idag. Det är inte värdigt ett välfärdsland som Sverige. Vi måste höja pensionerna nu för de med lägst pensioner!
Visa på X →@SweWScommittee @KerstinLundgren @johanbuser @KGFdirekt @hansrothenberg @MariaFerm @MCederfelt @MarkusWiechel @gudrunbrunegard @JoarForssell Instämmer och vi hoppas att representanter för fler svenska partier ansluter sig.
Visa på X →