@cajsa123 @SwedishPM Det var ju då inte vad mitt inlägg handlade om. Gör dig inte dummare än vad du är.
Visa på X →402
inlägg
@cajsa123 @SwedishPM Whatabout…
Visa på X →@LothigiusPer @SwedishPM Fått bostadsbyggandet att tvärstanna. Sett till att vi har Eu:s lägsta tillväxt. Monterat ner utbildningsmöjligheter för vuxna.
Visa på X →@LothigiusPer @SwedishPM Vad har de gjort!? Pajat välfärden. Försatt sjukvården i kris. Sett till så att folk är fattigare än de varit på ett decennium. Låtit gängkriminaliteten skjuta i höjden. Bra jobbat! Verkligen.
Visa på X →@LothigiusPer @SwedishPM Det går avsevärt sämre med sd-gänget.
Visa på X →@LothigiusPer @SwedishPM Haha! Vi har en fullständig egen politik för att styra riket. Men SD:s fejkkontometodik för att manipulera det politiska samtalet är ett demokratiskt problem. Och ett problem för den sittande statsministern som vilar tungt på sd:s stöd.
Visa på X →Hur avser statsministern agera för att säkerställa att partier med tjänstemän i regeringskansliet inte ägnar sig åt systematisk desinformation och andra antidemokratiska aktiviteter i sociala medier? Skickade skriftlig fråga till @SwedishPM

Om man fortsätter i den här riktningen kommer SD att orkestrera en stormning av Helgeandsholmen när vi vinner valet 2026. Dags för Kristersson att dra en gräns!
Visa på X →Smartaste lösningen på gårdsförsäljning! Om man inte, som högern, egentligen är ute efter att avskaffa monopolet.
Visa på X →Dags för @SwedishPM att agera innan han själv blir lika Trumpifierad som SD
Visa på X →@hanifbali https://www.tv4.se/artikel/39Evfg1QuJgbWm6NLWjvvL/haer-hotar-sd-chefen-kalla-faktas-reporter-vi-aer-vaeldigt-aggressiva Kan detta va en nyhet värd att kommentera?
Visa på X →Det här är ju helt otroligt! Sverigedemokraterna skyr inga medel för att göra livet surt för dem som kan tala om hur de verkligen jobbar. Regeringen och ytterst statsministern har fått sina mandat på SD:s våldsamma och fulspelande, odemokratiska taktik https://www.tv4.se/artikel/39Evfg1QuJgbWm6NLWjvvL/haer-hotar-sd-chefen-kalla-faktas-reporter-vi-aer-vaeldigt-aggressiva
Visa på X →Magnus Persson säger ”men de då” som vore han en treåring som blivit påkommen med fingrarna i godisburken. Men nu är det ju hans parti som avlönat en trollarme för att paja det demokratiska samtalet. Och SD finns inte på Sveavägen 68, vill jag lova.
Visa på X →@Ronnyesknutsson Vad har den här regeringen rättat till? Skolresultaten fortsätter sjunka. Folk är fattigare än de varit på ett decennium. Utsläppen ökar som fan. Och skjutningarna skjuter i höjden, om du ursäktar en ordvits.
Visa på X →Låter den här tala för sig själv. #pldebatt

@BuschEbba Ni vill att riskkapitalister och islamister ska kunna dränera den svenska skolan på skattepengar. Lovely!
Visa på X →Försäljningen av laddbara bilar har minskat med över 30 % som ett resultat av regeringens politik. Men Åkesson kallar kärnkraft för Sverigebränsle. Är det bara jag som inte får ihop detta? #pldebatt
Visa på X →@dahbjo Hahaha! Troligt
Visa på X →@springhousese @jimmieakesson Jag är riksdagsledamot. Och jag har sett hur sd styr regeringen. Bevakar regeringens företrädare så att de inte säger fel saker i riksdagen, t ex. Tidöavtalet säger mer kontroll. Det är mer kontroll det kommer att bli. Det krävs en s-regering för ett förbud. Förbluffande
Visa på X →@RolfPettersso18 Wow! sverigedemokrat försvarar genom relativisering! Vem kunde tro?
Visa på X →@lindfors_eva @strandhall Nä, för de förlorade debatten 2023 och sänkte skatten för en lång radda höginkomsttagare 2023. Sen gav det sjuttielfte jobbskatteavdraget och Rut- och rot-förstärkningen ändå störst skattesänkningar till de som tjänar mest
Visa på X →KD och SD gnäller om att vi vill prata om vinstintresset - såklart de är trötta på det, de har förlorat den debatten men vägrar göra nåt åt det. Drivkraften att tjäna pengar är inte förenlig med att driva skola och utöva myndighet. Folket är trötta på slöseriet med skattemedel.
Visa på X →@lindfors_eva @strandhall Marginellt. Däremot var det MÅNGA färre som fick betala statlig inkomstskatt 2023. Uppräkning av gränsen med Kpi men löneökningar på runt en tredjedel av inflationen.
Visa på X →@jimmieakesson Klart jag tittar. Du skiter i vem som äger skolor i Sverige säger du. Tragiskt att du tycker att radikala islamister och FiffelochbågAB ska kunna berika sig på skattepengar som skulle gå till barnens undervisning.
Visa på X →@jimmieakesson bryr sig inte om vem som äger skolan. Det förklarar varför skolpengen används för våffelstugor, sexköp och terrorfinansiering. Herre jösses!
Visa på X →