Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Lina Nordquist

Liberalerna

@LinaNordquist (X)

401

inlägg

På väg hem från liberal sjukvårdspolitik med finsk newgrass i öronen, då plingar nyheten äntligen till: Försvarsallians! Mot ockupation och otrygghet, för frihet. NATO. En för alla, alla för en. Nu skruvar jag upp volymen! https://youtu.be/e4Ao-iNPPUc

Visa på X

EU reste sig ur ruinerna efter andra världskriget. Europa behöver samarbete och demokrati, nu som då.

Visa på X

@thorneby @JohanPehrson @liberalerna Skitstövel! Nu lurade du mig att gå in på Glad AB:s sida och varje gång jag gör det får jag skrattkramp, fast besk.

Visa på X

Imorgon kväll är det partiledardebatt på tv. Vilka partier kommer att ha hunnit bli för ett Nato-medlemsskap då? Kommer @JohanPehrson att ha näbbstövlarna och slipsen på sig? 💙 Så många frågor!

Visa på X

Lyssna gärna om sjuksköterskor som grånar, om trygghet och vårdglapp, om överbyråkrati, om kunskap, om att surna ur och mycket annat.

Visa på X

Teamwork när det är som bäst. Tack @jakobolofsgard för lotsning av stärkt djurskydd ända fram till klubbslag!

Visa på X

Sjukvårdspolitik är nog inte svårare egentligen än att vi människor inte ska behöva vara rädda för framtiden. Det måste bli en självklarhet över hela landet att engagerade personer kan ge god och nära vård, utan att själva slitas ut. @liberalerna säger JA till stark primärvård

Visa på X

Lyssna och få ont i magen. Kavla sedan upp ärmarna: vi kan alla göra något för @Ukraine #StayWithUkraine

Visa på X

Enormt viktigt med stärkt primärvård! (L) röstar JA och vill därtill lägga till mer småskalig vård, säkra valfriheten i hela landet och införa listning på namngiven läkare.

Visa på X

”Allt som har en effekt har också en bieffekt”, eller hur var det? Extremt obehaglig kurva.

Visa på X

Varje utländsk doktorand i Sverige måste balansera på slak lina idag. Jämfört med Schweiz, Kanada och andra länder blir det svenska erbjudandet svart humor. Lärosäten och näringsliv kommer att ta hårda smällar. Ytterst drabbas alla de som behöver kunskap för ett bättre liv.

Visa på X

@ErikBerger79 @amirjawadd @Lothar61936006 @andreasfroby @Strulig @alm_anja Det kommer att finnas en liberal riksvalsedel för utlandssvenskar och andra som vill kryssa en person utanför sin egen valkrets. Så vill du kryssa Nyamko går det fint, var du än bor. Ring mig eller kansliet när det närmar sig, bara.

Visa på X

@magnusisacson Just så. Sjukvårdspolitik är kanske inte svårare egentligen än att människor inte ska behöva vara rädda för framtiden.

Visa på X

@magnusisacson Helt enig. Hög tid att se över prioriteringarna och säkra att mest fokus läggs på de av oss som är skörast.

Visa på X

@magnusisacson Jag menar den vid sidan som redan finns, inte att vi vill ha mer. Den som finns ersätts märkligt idag.

Visa på X

Viktigt få starkare primärvård. Liberalerna vill inte stoppa, däremot gå längre. Patienter ska kunna lista sig på namngiven läkare, småskalig vård behöver underlättas över hela landet och vi behöver säkra att digital vård vid sidan av vårdkedjan ersätts klokare.

Visa på X

Primärvårdsreform behövs. Liberalerna vill inte stoppa, däremot lägga till. Patienter ska kunna lista sig på namngiven läkare, småskalig vård behöver underlättas över hela landet och vi behöver säkra att digital vård vid sidan av vårdkedjan ersätts klokare.

Visa på X

Primärvårdsreform behövs. Vi vill inte stoppa, däremot lägga till. Patienter ska kunna lista sig på namngiven läkare, vi småskalig vård behöver underlättas över hela landet och vi behöver säkra att digital vård vid sidan av vårdkedjan ersätts klokare.

Visa på X

@jennymaria @Pau_Brandberg @RobertHannah85 Skollagen säger inget alls om kläder vad jag vet. Praxis hittills har mig veterligen varit att man får komma överens om nedhasade byxor, kepsar eller minikjolar om man vill, så länge det inte innebär disciplinpåföljder för den som bryter mot överenskommelsen.

Visa på X

@dakkster @ottoblom @BioPicker @RobertHannah85 Skolan ifråga har enats om att kjolar ska gå nedanför skrevet om man inte har strumpbyxor, men att byxor INTE ska hasas motsvarande långt ned. Gäller gissningsvis oavsett kön. Man kan ogilla, det är inte olagligt att bryta mot, men att kalla hedersförtryck, det begriper inte jag.

Visa på X

@J0sef_K @liberalerna @RobertHannah85 @GoteborgsPosten Nej, det tycker jag inte. Däremot tycker jag att det är positivt att rektor, lärare, elever och föräldrar kan välja att enas om gemensamma förhållningsregler. Skrevkjolar och kepsförbud bör vara upp till skolan.

Visa på X