@goranhjalm @forskasverige @liberalerna Jag tänker inte minst på delaktighet och input i kvalitetsregister, på uppmärksammande av brister och utvecklingsbehov och på patientrepresentation i beslutsprocesser och utvecklingsprojekt.
Visa på X →401
inlägg
Tänk dig att du flyr från misshandel och söker skydd på en kvinnojour. Tänk dig att kvinnojouren avvisar dig - det är redan fullt i deras skyddade boenden, och kvinnorna som bor där har ingenstans att ta vägen. Men det har ju inte du heller...
Visa på X →@rebbismueller Varmt tack! Vi får inte ge oss förrän utsatta människor får skydd.
Visa på X →Det var länge sedan jag läste något så vackert och så smärtsamt. ”Min pappa, som en kvarlämnad vilding i en stadig karmstol på en kommunal strand där jag inte kan stanna. ... Han är på väg bort, eller om det är jag som försvinner.” http://www.expressen.se/kronikorer/jenny-stromstedt/ibland-orkar-jag-inte-halsa-pa-for-att-jag-maste-ga-darifran
Visa på X →Många tar hand om sitt barn, sin förälder eller sin livskamrat. När vardagen blir ett arbete eller en börda behöver omgivningen finnas där, skriver jag med @AnnaStarbrink och @BarbroWesterho . Det är en obetydlig kostnad men en mycket viktig investering. http://www.uppgang.com/asikt/debatt/se-den-som-vardar-5142235.aspx
Visa på X →Tacksam över att kloka människor tycker att vi är på rätt väg.
Visa på X →Sekretess. Lagstiftningen finns till för att skydda oss, men gör den alltid det? Kanske är det inte ett så sexigt förslag detta, men jag tror att det är viktigt för några av de mest utsatta. http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/sekretess-till-invanarens-skydd_H602475

4000 personer pendlar mellan Enköping och Uppsala varje dag, men trots att sträckan är flera mil kortare än sträckan Uppsala-Stockholm tar den LÄNGRE tid. Aroslänken behövs - för människornas, företagens och klimatets skull. http://eposten.se/nyheter/enkoping/motionerar-for-aroslanken-unt5108486.aspx
Visa på X →Utan grundforskning har vi förr eller senare heller ingen annan forskning.
Visa på X →Socialtjänsten har ett bisarrt stort ansvar för att behandla alkoholberoende. Vilka andra sjukdomar skulle vi år 2018 överlämna i sådan grad till andra än sjukvården?
Visa på X →SÅ viktigt att lyssna på sjukvårdens huvudpersoner. Heja @Uppsalabarn !
Visa på X →...eller varför inte, som fiskmåshögern föreslår, regera endast en mycket kort tid, låt oss säga några veckor, till budgeten faller?
Visa på X →För mig är liberalism viktigare är nationalkonservatism.
Visa på X →Märkligt att företagarnas representant förespråkar inflytande från ett parti som vill lämna EU.
Visa på X →Jag är med @armansweden .
Visa på X →...stopp för dubbla medborgarskap, frihet, HBTQ etc etc. Vi ser en del hinder helt enkelt.
Visa på X →Fadime Sahindals grav. Och det fortsätter. Unga människors liv begränsas omkring oss. De får inte välja vänner. Utsätts för oskuldskontroller. Könsstympas. Föräldrar och släktingar förtrycker barn i hederns namn. Aldrig, aldrig får vi acceptera detta. http://www.eposten.se/asikt/acceptera-aldrig-hedersfortrycket-unt5013838.aspx
Visa på X →Klimatsmart kött istället för viltolyckor? Ja tack. https://x.com/niklasfrykman/status/1011138630642032640
Visa på X →Får svenska skatteregler de mest kompetenta att stanna kvar i yrket? Jag tror inte det. Jag vill att vi slutar straffbeskatta utbildning och erfarenhet. http://eposten.se/asikt/sluta-straffbeskatta-erfarenhet-unt5008283.aspx
Visa på X →En planet. En framtid. Men många viktiga lösningar för att nå dit vi ska. https://x.com/lib_uppsala/status/1006832178020474880
Visa på X →Om tre månader får vi svarpå hur (S) vill styra sjukvården. Innan dess går det tyvärr inte, säger de själva. https://x.com/lib_uppsala/status/1007568247334559744
Visa på X →Pengarna från staten kommer inte från tandfén, de kommer från skattebetalarnas fickor. Tillfälliga bidrag ger tillfälliga pengar till vård som behöver långsiktighet. https://x.com/rubenmalmstrom/status/1008625108557103104
Visa på X →Ur Svensk Farmaci nr 3, 2018. Så nu vet ni vad jag tycker.

Liberalism, så gott jag kan förklara den. En okänd man i läderjacka beskrev det allra bäst: Vi liberaler vill att staten oftast håller käften. Men när den behövs, då vill vi att den är jä&*igt högljudd.

Tisdagen den 12 juni 2018. Hopp.
