1896. Därefter hände inget mer.
Visa på X →401
inlägg
@ericaronson Mycket imponerande! Ett universitetssjukhus har bränsle nog för att hålla värme, belysning och respiratorer igång i några dagar. Mindre bra.
Visa på X →Vad gjorde ni imorse? Vi försökte förklara för barnen hur en röntgensjuksköterska igår kunde fastna och skadas allvarligt av en MR-kamera. Jag hoppas att hen snart mår bättre och att säkerhetsrutinerna följs extra noggrant framöver. Otroligt otäckt.
Visa på X →@mymlan Det gör ju jag!
Visa på X →Jag håller med både @svdlf och Göran Stiernstedt. En stark och jämlik primärvård kan göra sköra människor starka.
Visa på X →En yrkesperson kan invarje ögonblick av sin utbildning och sina jobbansökningar välja och välja bort, men den som behöver vården har inte samma val. I ögonblicket dessa två möts sätter jag den som behöver stöd först. http://www.dagen.se/debatt/lina-nordquist-l-darfor-bor-vi-kalla-samvetsfrihet-for-vardvagran-1.1598900
Visa på X →@CHenricson @chrishantering För att vi tycker att det är värre att förvägra en kvinna abortvård eller ett gaypar parterapi än att vägra städa en toalett.
Visa på X →@ninalundstrom Varmt tack till dig och Barnmorskeförbundet som lyfte förslaget!
Visa på X →@SofieLowenmark @pavloscavelier Mycket bra! Även Barnmorskeförbundet har länge varit tydliga med att det är vad det är.
Visa på X →Stort ansvar för avgörande förbättringar. Jag lovar att ha stora öron, vaket huvud och inte ge mig.
Visa på X →Stort förtroende att göra skillnad där det verkligen behövs. Jag lovar att ha stora öron, vaket huvud och inte ge mig.
Visa på X →@MarinaTuutma Varmt tack! Jag lovar att ha stora öron, vaket huvud och inte ge mig.
Visa på X →#svenskanyheter råkade göra spektakulärt bus igår: de uppmanade tittarna att höra av sig i en viktig fråga, men nu sitter jag med flera hundra mail som inte går att svara på. Jag skulle pussa @svt om jag fick mail nästa fredag och de gick att besvara! Vilken grej för demokratin!

@Thomas_Westin1 @svdlf @lenahallengren @anderswjonsson @ragsjo @dagolov Svensk primärvård är underfinansierad, det kan vi vara överens om. Och det är anställda, patienter och anhöriga som får ta notan.
Visa på X →@karinpilsater @SvD Joho! Adam, Eva och homo habilis åt varsitt äpple och grundade sedan Kartago.
Visa på X →Jättekonstig idé. Om man stryker början, hur ska man då förstå fortsättningen? https://www.svd.se/skolverket-stryk-antiken-ur-historieundervisningen via @SvD
Visa på X →Mer forskning för framtidens behandlingar. Familjecentrerad sjukvård med stärkt anhörigstöd. En skola där barnen kan fortsätta växa. Arbetsmarknad utformad efter människor som orkar olika mycket. Vi har att göra.
Visa på X →Psykisk ohälsa måste förebyggas i hela deras vardag.
Visa på X →Föräldrar ska inte behöva använda semesterdagar, tvingas låta syskon leva i skuggan eller bli utan lön för att hjälpa sitt sjuka barn. Istället behövs vidgad rätt till vab eller kontaktdagar för barnets hälsa. Jag är fast besluten att driva frågan vidare. https://www.svd.se/oka-mojlighet-till-vab-vid-kronisk-sjukdom
Visa på X →Ensamhet är på allvar farlig när man inte väljer den själv. Det är hög tid att vi skapar vägar bort från den påtvingade ensamheten. http://www.arbetarbladet.se/artikel/debatt-l-det-varsta-straffet-av-alla-anda-isoleras-manga-aldre

Skattebefriad ”motion och annan friskvård”: örtbad, hydroterapi, saltrum, skrattgympa. Inte skattebefriad: jakt, friluftsaktiviteter, löparskor, motionslopp, träning med hund. Knäppt. http://www.svd.se/alternativa-varden-bor-granskas-hardare
Visa på X →Utredningen om alternativmedicin är ett viktigt steg för säkrare vård. Jag vill ta fler.
Visa på X →Jag också.
Visa på X →”The first rule of bureaucracy is to protect the bureaucracy”

@JohanPehrson Ljushuvud!
Visa på X →