Matchfixning och oreglerad agentverksamhet, det om något hotar svensk fotboll och är något vi behöver rikta mer kraft och resurser mot. Blev intervjuad om det av TV4 och Fotbollskanalens Olof Lundh.
Visa på X →409
inlägg
@BBJocke Tack för att du tog dig tid Jocke, mer såna samtal behövs.
Visa på X →Hela dagens debatt mellan mig och finansmarknadsministern hittar du här https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/reglering-av-fotbollsagenter-och-koppling-till_hc10704/
Visa på X →Vi måste gå mot pengarna Allsvenskan i fotboll blomstrar – med publikrekord, tryggare läktare och en stark folkrörelse. Men i skuggorna växer en miljardmarknad utan insyn: agentverksamhet kopplad till organiserad brottslighet. Det var dags att prata om det. #allsvenskan
Visa på X →Det skulle vara av mycket stort värde!
Visa på X →6.27 ✅🥇 @mondohoss600


Om ett av ett partis högst prioriterade frågor är kärnkraft och mer kärnkraft. Hur dålig är man då på att styra om man aldrig lyckats med det under sina perioder i regering?


@shekarabi Mycket bra Ardalan, halv miljon arbetslösa och ingen plan eller åtgärder. Inte direkt imponerande av Regeringen och SD.
Visa på X →@oskartaxen Om jag räknat rätt så har justitieutskottet sedan valet behandlat 20 propositioner initierade av S och 6 prop. från Sd-Regeringen. Perspektivet kan ju då också vara att regeringen bygger vidare på S-politik.
Visa på X →Sorted! 6.26 @mondohoss600 #avesta


Here we go again! Busy days for the incredible Mondo Duplantis and busy days for Avesta Municipality 😊 #6.26 @mondohoss600
Visa på X →Imorgon 15.00 höjs den igen 😊
Visa på X →@FritiofA @mondohoss600 @NBCOlympics


@FritiofA @mondohoss600 @NBCOlympics Ja, hans mamma är från Avesta, hans morfar startade och namngav friidrottsklubben IK Stål som Mondo tävlade för som barn när han var här på somrarna. Hans moster är ordförande i IK Stål mm.
Visa på X →Skön anekdot om en ödmjuk världsstjärna @mondohoss600 på besök i Avesta.
Visa på X →Världsrekord ✅ OS-guld ✅ Ribban vid Dalahästen på rätt höjd ✅
Visa på X →@danielswedin Det kommer det ✅🥇
Visa på X →Spännande!
Visa på X →Här hålls alla tummar som går från Avesta för Alexander Jallow och @BresciaOfficial i kvalmatchen till serie A.


@g_kalzon @mondohoss600 The tradition lives on 🏅
Visa på X →@Marcusthapper @josipldn @TuttoSvenskan Mycket bra!
Visa på X →@jnieminen70 Håller ännu.


@fredrikolovsson Mycket bra! Viktigt inte bara för SSAB i Oxelösund utan även för Luleå och Borlänge och svensk stålindustri 👏🏼
Visa på X →https://www.dalademokraten.se/2024-01-12/utanforskap-finns-bade-i-forort-och-bruksort


Jag kan bekräfta att trivsel och nöjdheten med dalabänkgrannen är ömsesidig 😊
Visa på X →