@erikssondan Trodde hon på det? 😊
Visa på X →409
inlägg
@rankens Hatten av, hög kvalitet på Domnarvsvallen!
Visa på X →@Larskarlsson031 Det stämmer bra det😊
Visa på X →@GebegeSkarp Tack själv!
Visa på X →@larssonlarsa @Marcusthapper Jag har länkat till hela debatten i min första kommentar. Jag tycker att Strömmer är bra att debattera med. Men jag tycker att de är för svaga vad gäller den ekonomiska biten. Jag tror att det går att få till en nationell samordnare för dialog, polis, klubbar o supportrar.
Visa på X →@emmsern Stort tack 😊
Visa på X →@kasi71 Det var otroligt beröm Isak, jag kan sträcka mig till att det är få saker jag bryr mig om mer än Svensk Fotboll och Fotbollen är bra för Sverige😊
Visa på X →@fatjudge Tack, Strömmer är bra att debattera med tycker jag även då vi inte håller med varandra.
Visa på X →@octoberredskin Tack 🙏
Visa på X →@KopacLover Akta dig, det kan bli en vana😊
Visa på X →@Kutar15 Stort tack för det.
Visa på X →@JoelLander1891 Så tolkade jag också det. Jag fattar att han inte kan köpa mitt förslag rakt av i talarstolen heller. Men man måste börja någonstans.
Visa på X →Att skydda fotbollen från grov organiserad brottslighet och nyansera bilden av fotbollssupportrar. Det försökte jag idag i debatt med Justitieministern.
Visa på X →Det här blev utanför manus i debatt med Justitieministern om -Bekämpning av organiserad brottslighet kopplad till fotbollens ekonomi. Men det behövde sägas tycker jag. Hela debatten i kommentarsfältet.
Visa på X →Tack @augustspangberg och @freddiearne för studiebesök på @90MinSvenskan. Vi pratade bland annat om transparensmotioner, publikrekord och polisens klassificering av ultrasgrupper som gängkriminella. Ska debattera om det på måndag i riksdagen.


Sista bilden på Avestaflaggan, fick inte ta med oss den in på läktaren. Var det de stolta Dalpilarna som provocerade? Nu finns en omhändertagen i St Petersburg o en i Valencia. Iofs vinst båda gångerna 🇸🇪

@Martinhemlig @LundbergFilip Jag tar gärna och ordnar ett seminarium och panelsamtal i Riksdagen om detta. Gärna med @EnableSverige @SFSU__ , polisen, politiker och klubbar. Vi måste ju kunna få ned konfliktnivån och prata med varandra.
Visa på X →Debatten om svensk fotboll handlar återigen om läktarna. Samtidigt pekas fotbollens ekonomi ut som ett riskområde för organiserad brottslighet. Där stora pengar rör sig måste transparensen vara större. Att vänta till 2029 med att rensa upp i agentmarknaden duger inte.

https://www.youtube.com/live/WkL9BaQFz2M?is=1nyf8Z8crL6qG3yK
Visa på X →Många underskattar hur stark viljan är bland supportrar att få bort kriminella från fotbollen. Därför är det så jäkla oförtjänt att hela kortsidor nu känner sig utpekade som gängkriminella. Pratar om det i @TuttoSvenskan .
Visa på X →@KristineSwe @TuttoSvenskan Tack för det, tycker ofta det är tröttsamt att bara klaga på andra, vill presentera nån lösning istället. Här borde det gå att hitta samsyn, men det behövs politiskt ledarskap.
Visa på X →Tack för att jag fick vara med. Ämnet är tyvärr väldigt aktuellt just nu, men egentligen borde vi kunna lägga mer kraft på de verkligt stora problemen i svensk fotboll och kampen mot kriminalitet.
Visa på X →@OlaThews Jag hoppas och tror att polisen kommer med ett förtydligande imorgon. Dagens kommunikation har uppenbart inte varit bra och skapat mycket oro.
Visa på X →