Bra möte med Jernbruksklubben igår morse. Samtal om Avesta Kommuns utveckling och aktuella frågor för stålindustrin. Jäkligt kul att höra hur bra det går för bruket lokalt även om… https://www.instagram.com/p/BugFyc5jZIn/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=1afcgxb62op7o
Visa på X →409
inlägg
Varför inte göra en Ole Gunnar? Henrik Larsson som caretaker manager i Celtic, det vore nåt #celtic #
Visa på X →Cirkulär ekonomi! Spännande inte bara för Ovako utan för hela stålindustrin, affär och samhällsnytta för restprodukter, det är grejer det. @Jernkontoret
Visa på X →@NicklasLidstrom världens genom tidernas bäste hockeyback, fostrad i Skogsbo SK. Ödmjuk, jordnära och en mycket bra person. Ära att få vara en del i reportaget som gammal lagkamrat från Skogsbo även om benämningen ”hockeypappa” var nåt nytt 😄 https://www.expressen.se/sport/hockey/nar-de-ser-att-det-ar-jag-blir-de-tysta/
Visa på X →Från 27.9% till 12.6% på tre år. Kraftig minskning av ungdomsarbetslösheten i Avesta - P4 Dalarna #avesta2020 #dalasosse https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=7158379 via @p4dalarna
Visa på X →Vårt tyng(S)ta vallöfte i Avesta 2014-18 var att halvera ungdomsarbetslösheten. Januari 19, uppnått! En månad sent...stolt men inte nöjd, arbetstillfällena ökar så vi ska trycka ned den mer. #avesta2020 http://www.avesta.se/-/nyheter/arbete-och-naringsliv/ungdomsarbetslosheten-sjunker-rejalt-i-avesta/
Visa på X →Distriktsordförande och Försvarsminister Hultkvist 🌹inledningstalar med sedvanlig skärpa och inlevelse på A-dagarna. @ Mora Parken https://www.instagram.com/p/BtDu75PDC41/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=vgwnglyd15sy
Visa på X →Nämen DM segrare igen😄🏆⚽️ Roligt att få vara med och hjälpa Heidar med coachningen och duktiga tjejer. Nu blir det SM spel för Klubbens F17 #avestaaik @ Sporthallen Lugnet https://www.instagram.com/p/BsiPe1KD2no/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=1o9k7s09su4sr
Visa på X →I Skogsbo SK:s tjänst igen 38 år senare ⚽️🏒 @ Outokompu Hallen https://www.instagram.com/p/BsTVrYdD-Q3/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=1hl30n18cxmlf
Visa på X →Har väl haft lite fotbollstränarabstinens då är det perfekt att få hjälpa Heidar att coacha Avesta AIK:s F17 i Salas välordnade julcup. Blev inte sämre av att börja med en 2-1 seger mot… https://www.instagram.com/p/BsNMqWWD4Mk/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=ijbprk1cazde
Visa på X →Jo, det tycker jag med😄 #horndal #avesta2020
Visa på X →Jultal i konferensrum i centrala Stockholm eller Verket i Avesta, ja nåt säger väl också det.




En inte helt vanlig dag i Avesta. @ Verket/Avesta Art https://www.instagram.com/p/Brf9VOMDVuH/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=15jo4zsqx34r7
Visa på X →Fint framförd av Avesta Kommuns Kulturskolekör vokalensemblen Rumpkulla.
Visa på X →Som KSO i en industrikommun som Avesta så jobbar jag hårt för att nyansera bilden av våra bruksorter som sårbara o utsatta. Känns extra bra med den här sammanfattningen av @Jernkontoret efter den viktiga #ståldagen och workshop om regional utveckling. #thereispowerinthebruksort


Snyggt! Det är som Näringsminister @mikaeldamberg brukar säga ”Vill du förändra världen ska du bli ingenjör” men -rädda planeten, duger bra det med👏
Visa på X →Mitt inspel på #ståldagen handlar om att vi för att klara kompetensförsörjning måste bort från synen att Industrikommunerna är sårbara o utsatta. Vi är inga offer, vi är inte drabbade av industri. Vi är stolta värdar för svensk export o ekonomi. #thereispowerinthebruksort #avesta
Visa på X →Då är vi igång #ståldagen2018 Det är ju så att ”Stål formar en bättre framtid” och då är det ju självklart att representant från #avesta finns på plats.
Visa på X →@emajohanssn Kämpa Emma, det blir mycket sånt när du blir Landshövding i Dalarna.
Visa på X →Då säger vi varmt välkommen till Avesta statsminister Löfven. 🌹 https://www.facebook.com/8040892957/posts/10156942718262958/
Visa på X →Stolt över att vi i avestakommun för sjätte året i rad lyfter basindustrin och dess betydelse. #avestasamtalen är viktiga o uppmärksammade men hade inte gått att genomföra utan duktiga o… https://www.instagram.com/p/Bq0ZVKTh8XT/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=9nvcju1l83v0
Visa på X →Har varit och kollat lokalerna och förberedelser inför #avestasamtalen imorgon. Ser mycket bra ut. Verket är redo för givande industrisamtal. För den som är intresserad så går det att… https://www.instagram.com/p/BqxkN0tDATV/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=fcoi860jv2hv
Visa på X →@martin_wik @MagasinOffside Håller helt med dig. Det lag jag blivit mest imponerad av under alla mina år som tränare. Sån jäkla glädje och inställning, de utvecklas oxå snabbt, nästa säsong kommer nog några vinster.
Visa på X →David De Gea, vilken jäkla målvakt det är👏⚽️ #davesaves
Visa på X →@HkanDanielssonW @Anna_Ekstrom @Unionen Många bra förslag där, ser fram att få diskutera mer om det på fredagens #avestasamtalen.
Visa på X →