Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Lars Beckman

Moderaterna

@beckmansasikter (X)

659

inlägg

Många av mina duktiga riksdagskollegor i Moderaterna är i Almedalen den här veckan och gör viktiga insatser i debatter rundabordssamtal och panelsamtal. För egen del missar jag Almedalen i år men andas in den norrländska luften i Norrbotten och passar på att samtala om vikten av en politik för hela Sverige med företagare och norrbottningar. #Norrbotten #Almedalen

Visa på X

Den amerikanska biltillverkaren Ford gjorde en rörelseförlust på 4,8 miljarder dollar i sin elbilsdivision Model E under 2025. Omräknat motsvarar det ungefär 45 miljarder kronor. Vid bolagets resultatsamtal för fjärde kvartalet som sammanfattade vd Jim Farley läget med några ord som snabbt började spridas bland analytiker. – Jag tror att kunden har talat. Det är poängen, sade Farley till investerarna. Förlusterna väntas fortsätta. Ekonomichefen Sherry House uppger att elbilsdivisionen kan tappa ytterligare 4 till 4,5 miljarder dollar under 2026, och målet att verksamheten ska gå runt har skjutits fram till 2029. https://bulletin.nu/ford-forlorade-45-miljarder-pa-elbilar

Visa på X

De har väl haft samma vallöfte iaf sedan 1991? Media lokalt granskar ju inte Socialdemokraternas olika löften/utfall så det är ju riskfritt för dem att lova samma sak varje val. På samma sätt som S lovat fri tandvård sedan 1960 talet utan att genomföra det ( vilket vore oerhört dyrt förstås)

Visa på X

Aftonbladet närstående TV4 har ju visat ett visst intresse för att granska politiska partier men de granskar inte den breda vänsterns kopplingar till extrema organisationer? Bra fångat av @jonsson_henrik men pinsam tystnad från Aftonbladet/TV4 mfl.

Visa på X

@PolviMikae74246 2 som arbetar heltid, bor i villa och har fritidshus. Har 2 bilar som de pendlar med till jobbet och de flyger utomlands på semester.

Visa på X

Tyckte du också att det kändes sorgligt tomt och tråkigt när Sverige förlorade med 1-5 i fotbolls-VM? Tänk nu tanken att du vaknar upp dagen efter riksdagsvalet och Miljöpartiet Centerpartiet Socialdemokraterna och Vänsterpartiet har vunnit valet? Hur tror du att det skulle kännas? Vad skulle konsekvenserna för Sverige bli när V och MP kräver att Sverige ska lämna Nato? Att budgeten för polisen och hela rättsväsendet och försvaret ska skäras ned kraftigt? Att dieselpriset och bensinpriset ska höjas kraftigt? Att fastighetsskatten återinförs ? Skulle du ha råd att betala upp till 150 000 per år i extra skatt? Vad skulle det betyda för jobben i Sverige med 100 miljarder i ökade kostnader för företagen i Sverige? Kom nu ihåg känslan från förlusten i fotbolls-VM. Vad kan du personligen göra för att Sverige ska få en fortsatt blågul m ledd regering i Sverige? Din insats behövs för vår valseger!

Visa på X