Vansinnet fortsätter! @kdriks är mycket tydliga, vargstammen måste minska! Den här utvecklingen är inte hållbar. 170 individer i Sverige och gemensam förvaltning med Norge är ett måste. https://svenskjakt.se/start/nyhet/naturvardsverket-chockhojer-vargstammen/
Visa på X →400
inlägg
På möte gemensamt möte med Nordiska rådets gränshindersgrupp och Nordiska ministerrådets gränshindersråd under #nrsession i Malmö. 121 nya gränshinder har identifierats under pandemin. Vi har ett jobb att göra för att Norden ska bli världens mest integrerade region. @nordensk

Helt väntat uteblivet svar men förhoppningsvis ännu en droppe som kan vara med på att urholka stenen. ”Kjell-Arne Ottosson (KD) försökte i en interpellationsdebatt få besked av infrastrukturministern om E18 i Västvärmland.” https://www.nwt.se/2022/03/16/inget-besked-om-e18-utbyggnad-av-eneroth-s/
Visa på X →Regeringens klimatpolitik har dessutom fått pisk av Klimatpolitiska rådet idag. Därför måste de släppa symbolpolitiken och göra förändringar på riktigt. Se till att vi klarar elektrifieringen! Se till att tillståndsprocesserna kortas! Bruka skogen! https://www.washingtonpost.com/weather/2022/03/15/north-pole-melting-arctic-climate/
Visa på X →@AndersDalenius En grå traktor… Det går bra nu.

Varför inte utveckla samarbetet än mer? Nu behövs det mer än nånsin! Kom igen Eneroth! Kom med i matchen! #svpol #nrpol
Visa på X →Ett enigt Nordiskt råd, alla partier, alla partigrupper, alla länder, alla självstyrande områden, precis alla har enigt tagit beslut om att rekommendera de nordiska regeringarna att införa ett ministerråd för infrastruktur och transport. Sverige och Finland stretar emot. #nrpol


Påminner om att vi i alla fall har försökt… http://www.ja.se/rywwe via @Jordbruk
Visa på X →Dagens 10-poängare! Gatan till Rysslands ambassad i Vilnius byter namn till Ukrainska hjältars väg. Så underbart bra sätt att protestera! 😅


Jägareförbundet: ”Obegripligt att vargförvaltningen får skötas så här” Och just därför har @kdriks motionerat i flera år om att vargstammen måste minska till 170 individer i Sverige. Dessutom måste vi få en gemensam skandinavisk förvaltning. https://svenskjakt.se/start/nyhet/jagareforbundet-obegripligt-att-vargforvaltningen-far-skotas-sa-har/
Visa på X →Kjell-Arne Ottosson, KD-riksdagsledamot från Östervallskog är ny ordförande för Nordiska rådets gränshindersgrupp. – Jag är glad och hedrad, säger han. https://www.vf.se/2022/03/04/ottosson-kd-ordforande-i-nordisk-granshindersgrupp/ #nrpol #svpol @nordensk
Visa på X →@armanteimouris @jensstoltenberg Nu står jag hemma på altanen. Skogen du ser är i NATO-land. Nära till tryggheten. 🇳🇴


@FrHaJo Esbati var också frånvarande under voteringen idag så frågan är vem som kört över vem…eller snarare, ”vem kör egentligen?”
Visa på X →Tydligen var V enormt splittrade i frågan. Fem ledamöter avstod och många utöver kvoten var utkvittade. Hade varit intressant att vara fluga på väggen under det gruppmötet.
Visa på X →”Moskvatrogna” hette det under Sovjetunionens tid. Dags att återuppta ordet?


Det gör vi genom att visa på möjligheterna och tekniken, inte på att krypa tillbaka in i grottan och stänga ner.
Visa på X →Därför måste vi agera på ett sånt sätt att vi får reella förändringar samtidigt som vi är goda förebilder där vi också får med oss omvärlden. Vi måste visa ledarskap!
Visa på X →Ja, klimatförändringarna är männioskoskapta. Ja, det kommer drabba oss alla. Förändringarna blir allt svårare att hantera eftersom flera förändringar sker samtidigt… https://www.svd.se/fn-kravs-tusentals-miljarder-for-klimatomstallning
Visa på X →Ledare i ordets rätta bemärkelse!
Visa på X →Mörker… Knappt 70 mil från Gotland till Ukraina där kriget nu pågår. Jag körde 70 mil med bil i måndags, det är inte jättelångt bort. Men krig är förkastligt oavsett hur nära eller långt bort det pågår. 🙏🏼 🇺🇦


Stenmård upp på regeringens bord. Riksdagsledamoten Kjell-Arne Ottosson (KD) ser en stor fara i att stenmård har börjat sprida sig i Sverige. Han vill veta om regeringen tänker agera för att stoppa stenmårdens framfart. https://svenskjakt.se/start/nyhet/stenmard-upp-pa-regeringens-bord/
Visa på X →Inget #tjänstemannaansvar den här gången heller. Det fattades en röst. Hur ska vi komma åt #tjänstemannaaktivism och hur ska vi förstärka förtroendet för offentlig verksamhet? #svpol


@JRosenqvist 😅 Kan de inte ens släppa en dag blir det hårt med drygt 50 till.
Visa på X →Nej! Fick inte med mig riksdagen på att återinföra annandag pingst som helgdag i år heller. Som missionsförbundare är jag ändå pingstvän.🕊 😇


Har just haft en bra arbetslunch där vi samtalat kring vägen vidare i relationerna mellan Norge och Sverige nu när vi går ut ur pandemin. Förhoppningsvis kommer vi senare under våren se våra planer bli till konkreta möten och arenor där vi på nytt bygger för en ”gränslös” framtid

