Har bara sett överskriften och inte haft möjlighet att läsa beslutet än men det går åt rätt håll i alla fall även om det är en lång väg kvar till målet. #varg #landsbygd https://svt.se/nyheter/lokalt/varmland/klart-xx-vargar-far-skjutas-i-varmland-i-vinter
Visa på X →400
inlägg
Fira varje seger har vår valledare sagt till oss. Resultatet är preliminärt, men ändå. Ska snart fira med att gå till bistron i tåget och hämta en kopp kaffe. ☕️🥳 @kdriks


@gustafbjorkman Amen!
Visa på X →Du som tänkt rösta på Kristdemokraterna får mycket gärna kryssa mig. Ebba står etta i alla valkretsar och den valkretsen där hon tar flest andel kryss blir ”hennes”. Vill du ha en värmlänning på Värmlandsbänken så tar jag gärna emot din hjälp i form av ett kryss på valsedeln.


@AntonRoos1 God save The King! 🙏🏼
Visa på X →När man inte har några sakargument att ta till går man till personangrepp. Det är sen gammalt. Men det är ju ok så länge det ”fina statsbärande partiet” gör det… ”Ebba Busch som har gjort allting som en stor teater” @kdriks https://www.nwt.se/2022/09/04/tidigare-utrikesministern-margot-wallstroms-attack-mot-ebba-busch-en-teaterapa/
Visa på X →”Vi kan inte höja bränslepriserna och på så vis slå ut vårt hållbara svenska lantbruk, våra åkeriägare och alla oss som bor på landsbygden”, säger Kjell-Arne Ottosson, klimatpolitisk talesperson för @kdriks https://sverigesradio.se/artikel/reduktionsplikten-het-fraga-vi-kan-inte-sla-ut-vart-hallbara-lantbruk via @sr_ekot
Visa på X →Krönikören i @Expressen vill ha mer överstatlighet och att EU ska detaljstyra allt mer av svenskt jord- & skogsbruk eftersom vi svenska politiker inget förstår. Jag vidhåller det jag sa i @sr_ekot att det är EU som inte har kompetensen. https://www.expressen.se/ledare/ylva-nilsson/hjalp-oss-eu-svenska-politiker-klarar-inte-det-har/
Visa på X →«En rödgrön regering är inte landsbygdens och jägarnas bästa vän så vill man ha en regering som tar landsbygden på allvar och ser till landsbygdens behov då måste vi få en ny regering men en tydlig kristdemokratisk röst.» https://www.nwt.se/2022/08/16/regeringen-tar-inte-jakten-pa-allvar/
Visa på X →I en ledare i DN kunde vi nyligen läsa åsikten att synen på varg mer beror på utbildningsnivå än om man bor i ett vargtätt område eller storstad. Ett sådant uttalande bevisar att man inte har förstått den verklighet vargen skapar. #varg #max170 #svpol https://www.expressen.se/debatt/kd-vargen-skapar-problem-pa-landsbygden/
Visa på X →En mycket läsvärd insändare med anledning av Renmarkskommitténs arbete. ”Vem äger skärgården och alla öar?” https://svenskjakt.se/opinion/debatt/vem-ager-skargarden-och-alla-oar/
Visa på X →– De som är direkt berörda ska alltid ha möjlighet att överklaga. Varken Jaktkritikerna eller Rovdjursföreningen kan anses som direkt berörda. Värnare överklagar björnjakten – igen https://www.jaktjournalen.se/varnare-overklagar-bjornjakten-igen/
Visa på X →@JanssonAdam Läser just nu Jonas Sjöstedts (V) biografi. Han hejar också på GAIS eftersom det är ett lag utan vinstintresse. 😂
Visa på X →@jakobolofsgard @Gusse89 Ta det lugnt med hybrisen nu. 😎
Visa på X →Noterar att Rasmus Paludan går in i folkmassan framför scenen i Almedalen med en koran i näven. Kan bli action alltså…
Visa på X →Håll ögonen öppna efter denna alla värmlänningar.
Visa på X →Ett stort steg i rätt riktning!Gränsproblematiken som rådde under stora delar av pandemin ska inte återupprepas vid nästa kris. Det har nordiska ministrar nu enats om. – Man ska ha en trygghet i Norden, säger Nordenminstern Anna Hallberg (S). https://www.nwt.se/2022/06/28/nordenminister-anna-hallberg-om-kommande-granskriser-man-ska-ha-en-trygghet/
Visa på X →Detta var ett av de första tillkännagivanden jag var med om att rösta igenom hösten 2018. Bra att det äntligen blir av men hade det varit prioriterat av regeringen borde inte en utredning ha tagit 3,5 år att sjösätta. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/06/utredning-om-en-nationell-bioekonomistrategi/
Visa på X →Självklart!
Visa på X →Det blir tydligare och tydligare, Naturskyddsföreningen vill inte se en omställning. Om de hade önskat det hade de inte kämpat med näbbar och klor mot vårt hållbara skogsbruk och en ökad svensk bioekonomi. https://omni.se/a/V9Vn0W
Visa på X →Ännu en i raden… För @kdriks är detta en av de viktigaste sakerna att åtgärda på miljö- & klimatområdet. Oförutsägbara, rättsosäkra och långdragna tillståndsprocesser försenar även omställningen för en hållbar framtid. Här har även domstolen ett ansvar.
Visa på X →Den positiva trenden fortsätter! 😃 ”Fira varje seger” säger vår valledare. Kommer därför ta en extra kopp kaffe och en Twist av sorten Banan i riksdagskaféet efter utskottet.


Kakabaveh och @johanssonmorgan borde lämna riksdag och regering och resa långt bort nånstans för att sätta sig ner tillsammans och skriva en rapport om varför det finns politikerförakt.
Visa på X →Ystads Allehanda skrev en halvsida om gårdagens besök på Österlen. Jag sa tydligen nåt smart. Står absolut inne för citatet de lyft fram. #älskalandsbygden

Dessutom blir det betydligt lättare för S på vargdebatten på Sveriges största jaktmässa som går av stapeln nu på torsdag. Manegen krattas…
Visa på X →