Så var det den här #tjänstemannaaktivismen igen. När ska regeringen få ändan ur vagnen och följa riksdagens beslut om tjänstemannaansvar? Den påbörjade utredningen svarar ju inte alls på riksdagens beslut. Miljöjurist lämnar Kammarkollegiet efter konflikt https://www.altinget.se/miljo/artikel/miljojurist-lamnar-kammarkollegiet-efter-konflikt#.X3XCFiOjK5w.twitter
Visa på X →400
inlägg
🔹 Riksdagens beslut gäller inte utan det är tjänstemän på Naturvårdsverket som styr.
Visa på X →https://svt.se/nyheter/lokalt/varmland/lansstyrelsens-beslut-licensjakt-pa-x-vargar-i-varmland 🔹 Det får totalt skjutas 24 individer av minst 365 i Sverige. 🔹 Endast sex av dessa får fällas i Värmland, som fortfarande kommer vara Sveriges vargtätaste län. 🔹 Det blir inte heller allmän licensjakt utan jakt i utpekade revir. 🔹 Ett hån!
Visa på X →Äntligen!!! Mjukisbyxor borde vara förbjudet att ha utanför hemmets fyra väggar, såvida det inte är av medicinska skäl. #otyg #stil https://www.expressen.se/gt/kritik-mot-grundskolans-kladkod-segregerar/
Visa på X →@D_Liljeberg Med ESSO-reklam i bakgrunden. 😅
Visa på X →Mycket intressant händelseutveckling! Ser fram emot att få reda på mer om vad som verkligen ligger bakom beskedet. Oavsett vad man menar om utbyggnadens vara eller icke vara, bra att de fokuserar på investeringar i förnybara bränslen och då med svenska råvaror som grund. #preem
Visa på X →Varför delar MP scen med militanta djurrättsextremister? http://www.gp.se/1.34456936 via @goteborgsposten
Visa på X →Bra! Nu snackar vi ändring på riktigt! Kan de växla upp och tidigarelägga vore det än bättre. Kina står för en fjärdedel av världens CO2-utsläpp. #klimat https://www.nrk.no/nyheter/kina-vil-bli-karbonnoytral--1.15171552
Visa på X →”När skogen tystnar” var ett riktigt lågvattenmärke av SVT när man låter erkända skogsaktivister stå oemotsagda och svartmålar både svenska skogsägare och det svenska skogsbruket. Så var det det här med objektiviteten igen... https://www.lrf.se/mitt-lrf/nyheter/varmland/2020/09/halla-dar-kjell-arne-ottosson/#.X2SqpyCHIyE.twitter
Visa på X →@KlingsporC Samma svar som jag fick när jag 2019 ställde en fråga under statsministerns frågestund. Det var inte jägarnas och sportskyttarnas fel men man var ju tvungen att göra nåt.... Ridå!
Visa på X →@HenrikJansson12 Absolut!
Visa på X →@ErikLakomaa Precis! Men deras vana trogen räknar jag med att det kommer mera som de sen försöker ”sockra bort” med lättnader det redan finns tillkännagivanden på.
Visa på X →Den 27 oktober kommer #vapendirektivet upp på bordet igen. Ska bli intressant att se vad regeringen kommer försöka överimplementera då... #svpol #skytte #jakt #smågangstrar


Det går framåt och vi ska gå framåt, inte backa in i framtiden med skuld och skam som drivkraft. 2040 ska inrikesflyget i Norge var elektrifierat. Självklart ska vi hänga på. Det är utsläppen som ska minska, inte resandet. #svpol #flyg https://omni.se/a/jd8qoz
Visa på X →@PiaClerte Ja de gör ju hela Sverige till en enda stor våtmark med den definitionen...
Visa på X →Äntligen! Hoppas att det nu är sista gången vi behöver vara med om detta haveri med stängda gränser. #svpol
Visa på X →Men snälla nån... För fjärde gången lägger regeringen dessa befängda förslag. Sluta jaga laglydiga jägare och sportskyttar. Det klientel som statsministern kallar för ”smågangstrar” stoppas inte med detta. #trött #svpol https://svenskjakt.se/start/nyhet/regeringen-nytt-forslag-pa-licens-for-vapenmagasin/
Visa på X →@ErikLakomaa Ja, och jag tror inte det har ändrat sig var min ingång. 👍🏼
Visa på X →Ännu ett vansinne! Förvånar mig storligen om det inte finns en majoritet mot detta i riksdagen. Ändå kör miljöpartisterna på. Vi får hoppas att detta stoppas före vansinnet har blommat ut helt. Sverige sa ja till omfattande förbud mot blyhagel https://svenskjakt.se/start/nyhet/sverige-sa-ja-till-omfattande-forbud-mot-blyhagel/
Visa på X →Istället för att vi ska skylla på andra vore det bättre om vi kunde fortsätta hålla avstånd, tvätta händerna och i övrigt ta ansvar för både oss själva och andra. Livet vore betydligt lättare att leva då än om vi ska hålla på att leta syndabockar. https://www.nwt.se/2020/08/11/kjell-arne-ottosson-kd-irriterad-over-att-varmlanningar-pekas-ut-i-norge/
Visa på X →Kom igen värmlänningar! Tvätta händerna och håll avstånd! Norrmän på besök, detsamma gäller er! https://www.nrk.no/nyheter/varmland-er-over-smittegrensa-1.15117572
Visa på X →Att en 12-årig tjej är ute på stan 03:30 är INGEN förmildrande omständighet för att hon mördas. Självklart borde hon inte ha varit där. Självklart borde hon inte mördats trots att hon var där. #svpol #gängkriminalitet
Visa på X →Självklart måste regeringen hitta en lösning för våra deltidsbrandman för att de inte ska tvingas säga upp sig från räddningstjänsten om de blir arbetslösa från sitt ordinarie jobb! https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=7524421 via @p4varmland
Visa på X →@magnusjacobsson Då har du gjort rätt i alla fall! 👍🏼
Visa på X →...och hemma i Sverige har de ledamöter i riksdagen som stödjer militanta djurrättsextremister... #svpol #djurrättsaktivism https://www.svd.se/vansterpartiet-stottar-diktaturer-och-extremister via @SvD
Visa på X →