Civilkurage och mod, tack för ert resoluta ingripande! Polis anlände kort därefter till platsen och kunde ta över gripandet.
Visa på X →406
inlägg
Fruktansvärt tragiskt att en människa väljer att avsluta sitt liv. Problemen inom svensk polis kvarstår och granskningen måste fortsätta.
Visa på X →@polisforbundet De partier som har initierat denna utredning har varit minst delaktiga. Det säger en hel del. Vi säger sanningen, som vanligt, och övriga skriker.
Visa på X →@polisforbundet I bästa av världar skulle det vara bra om vi kunde komma överens, men vi representeras av åtta partier i riksdagen. Att tro att vi ska komma överens är en utopi. Vi arbetar med dessa frågor i JuU och det är där vi formar framtidens politik.
Visa på X →@polisforbundet Det första delbetänkandet, Vägar till ett tryggare samhälle, lämnades över 1 oktober 2021. Det har inte hänt något med det överhuvudtaget. Det blev som vi förfarande en pappersprodukt som ingen bryr sig om.
Visa på X →SD kräver inflytande över rikspolischefens framtid https://www.expressen.se/nyheter/sd-kraver-inflytande-over-rikspolischefens-framtid/
Visa på X →För att boka in en tid för avlämning av kläder vänligen kontakta Kavian Ferdowsi på 076-266 19 53. Tack på förhand för ditt bidrag, det gör skillnad 🙏 ❤️ @hemlosasdag @kavianferdowsi
Visa på X →De hemlösas dag är varje år den 20 januari. Syftet med dagen är att belysa de hemlösas situation. Vill du lämna ett bidrag mottages det med stor tacksamhet. Kläderna kan lämnas den 18 - 20 januari på Västmannagatan @hemlosasdag @kavianferdowsi






Gott snack med Dumpen idag! Med vår politik skulle vi inte behöva dessa @dumpen_se https://www.instagram.com/p/ClYEgWAsAhl/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Visa på X →Varje skjutning och varje brott som genomförs av kriminella som en gång började som snattare, och som i unga år lärde sig att inget händer när du stjäl i en butik, är ett grovt misslyckande. https://www.expressen.se/debatt/stoppa-snatteri-for-att--minska-gangmorden/
Visa på X →En historisk dag 💛💙


Har själv blivit av med körkortet pga av omkörning av en EPA-traktor. Med facit i hand en onödig omkörning, men som sagt EPA fordon stressar fram omkörningar.
Visa på X →Partikollega och nyinvalde riksdagsledamoten Rashid Farivar, som är uppväxt i Iran, ifrågasätter varför SD utestängs från en manifestation mot den iranska regimen. Vi är ett demokratiskt politiskt parti som har över 20% av väljarna bakom oss. https://nyheteridag.se/sd-har-gjort-mer-for-det-iranska-folket-an-c-och-s-nagonsin-har-gjort/
Visa på X →Hur kan SVT vinkla något sådant till att det är polisens fel. Polisen behöver uppbackning inte klagomål från vänstertroll som inte har koll på verkligheten.
Visa på X →Polisens uppgift är att upprätthålla lag och ordning. De ska inte behöva tåla att bli trakasserade eller spottade på. Beteenden som detta ska kriminaliseras med rubricering ”störande vid polismans ingripande”.
Visa på X →Siverland är en av få som vågat ta bladet från munnen & berättar vad de sänkta intagningskraven till polisutbildningen har lett till. Tex när en student inte behärskar svenska språket fullt ut & i förhör frågar våldtäktsoffret om det varit ”skönt”. Svenska testet togs bort 2012.


Miljöpartiet når inte ens en fjärdedel av Sverigedemokraternas stöd och söker desperat efter attackytor. Hade Martin Marmgren spenderat lika mycket tid på att stärka svensk polis, som på att försöka sänka SD hade vi haft betydligt mindre problem. https://polistidningen.se/2022/09/sverige-ska-bli-bra-igen/
Visa på X →Fel, SD har inte något ansvar i detta. Vi har varit tydliga med att kvalitet måste gå före kvantitet. Intagningskraven har successivt sänkts sedan 2012 på Polismyndighetens inrådan.


”Vi kan konstatera att PMD har ett nytt tillväxtrekord med 35 723 polisanställda. Aldrig någonsin har det funnits så många anställda hos polisen” Trots detta har polisen inte resurser att utreda ärenden. Uppenbart är det något som inte fungerar under ledning av Morgan Johansson


Det räcker inte med att höja polisernas löner utan vi behöver även höja antagningskraven, krav som gradvis har sänkts sedan 2012. Vi måste göra yrket attraktivt igen för att attrahera rätt sökande till Polishögskolan!


@Peppe_Larsson Haha jag håller med dig! Uppkopplingen är sååå kass.
Visa på X →Vad vill SD göra för att stärka polisyrket. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0T7yMxY8UyzQRDBFdTjgjUWdxCaZsh7UCwEogyEagcatHGVaNZSP7k7MMKRjNV2Jbl&id=135251863288
Visa på X →https://vm.tiktok.com/ZMNTrrssG/
Visa på X →En attack från S som ifrågasätts av säkerhetsexperter och statsvetare. Inte ens Aftonbladet tror på det.


Se till att först nå ert löfte om 26 200 poliser till 2024 innan ni bokstavligen fläskar på med löfte om ännu fler poliser. Fakta är att ca 25 % av utbildningsplatserna gapar tomma. Riktade lönesatsningar är prio ett!

