@lindasnecker SD har utan koran brännare gått från 2,9 till 20,9 procent på 14 år, så analysen är ”något” bristfällig.
Visa på X →406
inlägg
Blåljuspersonal är de som står längst fram vid oroligheter. I helgen har flera poliser skadats I tjänsten. Det är oacceptabelt och mina tankar är med alla dom tidigare kollegor som jobbar hårt för att upprätthålla tryggheten i vårt samhälle.

Även fast man vek sig för islamisterna så blev det upplopp. Islamister och antidemokrater ska inte få sätta agendan. Vi ska aldrig vika en tum för våra lagstadgade fri- och rättigheter i Sverige.
Visa på X →Tack till Danmark för att ni gör det som inte regeringen och Sverige klarar av! I Danmark, 17-år du döms till 20 års fängelse I Sverige, 17-år du döms till fyra års ”sluten” ungdomsvård.

Hade det varit olagligt att tillhöra kriminella nätverk, vilket vi föreslagit tidigare, då hade polisen kunnat gripa och lagföra dessa gängkriminella individer. I Morgans Johanssons Sverige går de istället fria.

Det finns nästan inget straff hårt nog för detta. Vissa människor kan helt enkelt aldrig släppas ut i samhället igen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRGyzg/uppgifter-pojkarna-gravdes-ner-levande--i-en-jordgrop
Visa på X →De unga pojkarna torterades och våldtogs under flera timmar. Den ena som är häktad dömdes för mordbrand för ett par månader sedan. Varför kan grovt kriminella röra sig fritt på gatorna i Morgan Johanssons Sverige?

När mördare själva tycker att de får för låga straff, då är det illa! https://www.expressen.se/nyheter/krim/mordaren-jag-borde-fatt-livstids-fangelse/
Visa på X →Polisen utfärdar rikslarm efter att två mördare har rymt. Inget signalement ges ut. När mördare som kan utgöra en fara för allmänheten rymmer, undrar nog fler än jag varför deras bilder och signalement inte publiceras?

@KarliGatan @CopainStig @ElisaHenrik SD vill att lagöverträdare i åldersgruppen 18–20 år inte ska få någon straffreduktion/mildare straff utan kunna dömas på samma sätt som andra myndiga personer.
Visa på X →Här inne förvarades alltså två stycken mördare som fritogs under gårdagen. Med vår politik hade de suttit inne på fängelse där de hör hemma. https://www.expressen.se/kvallsposten/tva-man-fortsatt-efterlysta-efter-fritagning/

Morgan Johansson hävdade att bara gängkriminella drabbas av våldet. Nu ser vi resultatet av en ansvarslös politik. En ung flicka har mördats, skjutningar vid dagis, sprängdåd som kunnat mördat och lemlästat oskyldiga. Avgå om du inte kan stoppa gangstervåldet.

Jag hoppas det finns en speciell plats i helvetet för de individer som ger sig på de allra svagaste i samhället. Denna typ av svineri där man ger sig på funktionshindrade måste straffas hårt. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7532065
Visa på X →De danska åtgärderna mot gängkriminella liknar de som SD föreslagit i Sverige. Regeringens slapphet i kriminalpolitiken har lett till det kaos vi ser idag. Vi har bla föreslagit: Slopad straffrabatt Unga gärningsmän ska kunna dömas som vuxna Skärpta straff för gängkriminella

Allt för länge har man låtit de kriminella gängen låta ungdomar begå grova brott. Andelen unga under 15 som misstänks för våldsbrott har ökat med 40 % sedan 2015. Sänkt straffmyndighetsålder och tydliga konsekvenser för grov kriminalitet är några av våra förslag.

Jag skäms å Polismyndighetens vägnar. Vem är det som är offer, var finns brottsofferperspektivet?

Ytterligare en oskyldig har mördats i gangsterkriget, denna gång var det en ung flicka. Morgan Johansson och regeringen är frånvarande och frågan jag ställer mig är hur många till måste dö?

Hundratals våldtäkter mot en 10-årig flicka. Straffet sänks till 12 års fängelse och beslutet om utvisning upphävs med motivering att mannen saknar anknytning till sitt hemland som han lämnade för 20 år sedan. Var finns brottsofferperspektivet?!

@brinken82 En lagändring behövs för att kunna åtalas för dråp.
Visa på X →Ytterligare ett fall där nyblivna medborgare begår grova brott. Senast ut är Ahmed som under brutala omständigheter våldtog en nioårig flicka. Vi måste skyndsamt få det på plats att kunna klippa medborgarskapet för grovt kriminella.

Socialdemokraternas och @johanssonmorgan daltande med kriminella har nu lett till att vi får dras med den afghanska mördartrion i Kiruna. En röst på SD är en röst på att skicka hem kriminella utlänningar 2022 ✈️

"Kan slippa utvisning pga hotbild i hemlandet"... Du vet att du har en hotbild mot dig. Du vet att grova brott ger utvisning. Du valde ändå att våldta en flicka. Du har förbrukat din rätt att vistas här. Hej då ✈️

En riktigt trevlig nationaldag önskar jag er alla ❤️

Det finns olika åsikter gällande denna händelse. Jag förstår att poliserna hamnade i en hotfull situation. Men hur man än vrider och vänder på det så är poliser utbildade för sådana här situationer och som polisanställda, i uniform, får man inte uttrycka några politiska åsikter.
Visa på X →