Ansträngning ska löna sig i Sverige.
Moderaternas nya vallöfte är därför att sänka skatten för alla som arbetar och har arbetat med upp till 1 000 kronor i månaden.
Det är rättvist att den som anstränger sig får behålla mer av sin egen lön.
De rödgrönas vallöften innebär tvärtom att skatten skulle behöva höjas 4 400 kronor per månad för en vanlig familj.
Vad väljer du?
Visa på X →@Kriann8 @andreasostgote 🙏🏼🇸🇪
Visa på X →Igår röstade vi ja i riksdagen till en ny lag som gör polisutbildningen betald.
Poliser som jobbat i tre år ska successivt få sina studielån avskrivna och efter åtta år ska hela lånet skrivas av. Det gäller dig som börjat plugga från och med höstterminen 2024.
Sverige behöver fler poliser som ser till att man kan ta sig hem tryggt om kvällen och skyddar barn och unga från gängens grepp. Att grov kriminalitet och våldsbrott bekämpas men också att fler vardagsbrott beivras.
Det är rättvist att samhället står bakom dem som står upp för vår trygghet 🇸🇪
Visa på X →@Kriann8 Tack så mycket! 🙏🏼 🇸🇪
Visa på X →@zivnk Välförtjänt! Hoppas vi hinner ses innan du åker hem.
Visa på X →@Ericson_ubbhult Välförtjänt. Tack för ditt arbete i partiet och som kollega.
Visa på X →@vonBlabar Tack så mycket för dessa vänliga ord, och tack för att du följer mig i debatten 🙏🏼 Jag hänger med ett tag till.
Visa på X →Riksdagens talman höll traditionsenligt sommartal i riksdagen idag. @andreasostgote har verkligen synliggjort talmannarollen, bidragit till ökad kunskap om hur riksdagens arbete fungerar och varit en god representant för Sverige i sin roll. Han har varit mycket uppskattad över partigränserna 🇸🇪
Visa på X →@Anna1849 Detsamma! 👍🏼😀 Nej, försvinner inte helt, men det blir mindre debatt… efter valet 🇸🇪
Visa på X →@MspluppKristina Tack detsamma! Nu laddar vi om 🇸🇪
Visa på X →@vonBlabar Tack snälla 🙏🏼😊 Jo, faktiskt. Långt politiskt engagemang men aldrig haft politik som karriär. I höst dags att sätta punkt. 🙂 Kanske yttrar mig här någon gång även efter valet…
Visa på X →@henry_wedding Tack så mycket! 🙏🏼
Visa på X →@Anna1849 Tack Anna! Kul att ha följas åt här. Är kvar ett tag till 🙏🏼🇸🇪
Visa på X →Fin avslutning i riksdagen idag. Tacksam över att ha fått representera mitt parti i riksdagen och väljarna i Örebro län den här mandatperioden.
Tack alla M-kollegor i gruppen men också ledamöter i övriga partier i utrikesutskottet. Det har varit en ynnest att få arbeta i utrikesutskottet i dessa omvälvande tider.
Är dock i tjänst till den 28 september. I augusti blir det utskott och votering och valrörelse i länet. Nu hem och landa, heja på Sverige på lördag och ladda om för Almedalen 🇸🇪💙💛
Visa på X →Det är inte rimligt att man har kunnat bli svensk medborgare utan att kunna ett enda ord svenska.
Sedan den 6 juni måste den som vill bli medborgare i Sverige:
👉Kunna prata svenska
👉Kunna försörja sig
👉Leva skötsamt och inte begå brott
Det är rättvist mot alla svenska medborgare, nya och gamla, som gör rätt för sig.
Medborgarskapet är inte bara ett pass, utan ett kvitto på att man fullt ut är en del av Sverige. Med både rättigheter och skyldigheter. Och att alla kan bli en del av vår samhällsgemenskap, oavsett var man kommer ifrån 🇸🇪
Visa på X →Det här med hårda tag mot våldsbrott i allmänhet och mot kvinnor i synnerhet är bara prat från vänstern. Reservationerna haglar från S, V, MP och C.
Regeringen med det blå-gula laget fortsätter reform för reform att göra Sverige tryggare, starkare och mer rättvist! Men vi är inte nöjda och inte klara än 🇸🇪💙💛
#votering #riksdagen
Visa på X →@drdanielschatz Kul! Gleerups är=min uppväxt.
Visa på X →Socialdemokraterna, MP och Centerns kompisar. Snart kan de sitta i en regering nära dig. Tänk efter den 13 september.
Visa på X →Nu har en majoritet i riksdagen röstat för ett ökat tjänstemannaansvar 🇸🇪
S, V, MP och C röstade föga förvånande nej.
Visa på X →@ThallCamilla Dessvärre inte förvånande.
Visa på X →Viktiga reformer på rättsområdet läggs fram till riksdagen från regeringen. Återkommande reservationer från S, V, MP och C. En tydlig signal om vad som väntar om Sverige röstar fram en vänsterregering i höst. Tycker du att den grova kriminaliteten och grova våldsbrott bör bekämpas med kraft så rösta blå-gult 13 september, för Sveriges bästa 🇸🇪
Visa på X →Ännu en gång avslöjas gängkopplingar i Socialdemokraterna i Botkyrka.
Under en personstrid i Socialdemokraterna i Botkyrka 2023 avslöjades att flertalet personer med kopplingar till gängkriminalitet deltog. Socialdemokraterna själva säger att de inte hittat belägg för infiltration, men idag avslöjar Sveriges radio ytterligare en person med kopplingar till grov kriminalitet. Han är dömd för flera narkotikabrott och hans DNA har hittats på ett automatvapen.
Om inte Magdalena Andersson ens kan rensa bort uppenbar gängkriminalitet ur sitt eget parti, hur ska hon kunna hantera gängkriminaliteten i samhället?
Visa på X →@NiallHarbison Poor Hank and Thank You so much for saving him 🙏🏼❤️🐶
Visa på X →Måndag. Man vaknar till en god nyhet. Sverige! 👏🏼🇸🇪🤩
Visa på X →@NiallHarbison It’s the most wonderful story. Bless you and bless Stormzy ❤️
Visa på X →