@ErikaAn46576621 Det borde tagits bort för länge sedan. Nu tar den här regeringen tag i frågan.
Visa på X →481
inlägg
@rogi411 Tack så mycket 🙏🏼 Det är försent nu och det var rätt beslut. Jag har gett politiken många år. Men man kan arbeta med angelägna frågor på annat sätt också.
Visa på X →Det spelar roll vem som styr. På rätt väg men inte klara. 4 more years 🇸🇪
Visa på X →Dags att göra bokslut för 2025. Det har minst sagt varit ett krävande och händelserikt år. Utskottsarbete, debatter, paneler, resor, studiebesök m.m. De frågor som står i centrum i utrikes- och säkerhetspolitiken är Ukraina och Europa. Regeringens genomgripande reform av svenskt bistånd. Konflikten i Mellanöstern och i skuggan av detta Sudan. Men också utveckling på andra håll med nya handelsavtal. Sverige och EU arbetar med att knytatill sig nya handelspartners och nya samarbeten. Här hemma en historisk och nödvändig satsning och reformering på det sociala området och av rättsväsendet. Vi gör den största upprustningen av det militära försvaret i modern tid och bygger upp och stärker det civila försvaret. Svensk försvarsförmåga stärks och vi är en aktiv allierade i Nato. Bränslepriserna är de lägsta sedan vi tog över regeringsmakten och vi lägger grunden för en stabil och långsiktig energiförsörjning genom att möjliggöra ny kärnkraft. Allt detta och mer därtill är reformer som bidrar till att göra Örebro län säkrare, tryggare och rikare. Vi lovade att få ordning och reda på Sverige och vi har kommit en bra bit på vägen, men vi är inte nöjda och inte klara. Ekonomin vänder sakta uppåt och vi har en av Europas snabbaste tillväxt och det lägsta skattetrycket sedan mitten på 70-talet. Nu ska vi också se till att fler kan komma i arbete. En viss ljusning kan skönjas och nästa år får hårt arbetande människor och familjer mer pengar över i plånboken. Kommuner och regioner har fått tillskott för att de ska kunna stärka skola, vård och omsorg av våra äldre. Vi arbetar för ett Sverige där fler människor kommer till sin rätt och där det lönar sig mer att arbeta än att leva på bidrag. Där skola och utbildning gör det möjligt för alla oavsett bakgrund att göra en klassresa. Där unga ser möjligheter och väljer det framför kriminalitet. Där man arbetar och gör rätt för sig. Ett Sverige där våra värderingar som öppenhet, yttrandefrihet, jämlikhet och jämställdhet är en självklarhet för alla som bor här. Där kvinnor och barn ska kunna vara säkra i hemmet och där kvinnor ska ha friheten att gå hem på kvällen utan att riskera livet. Därför behövs fyra nya år med regeringen och Tidö. Avslutningsvis, hoppas jag 2026 blir året då vi får se ett slut på kriget i Ukraina. Det hänger på Rysslands vilja. Ett fritt Ukraina är ett fritt Europa 🇸🇪🇺🇦 Med hopp om ett ljusare och fredligare år 2026 ✨








@TinaSvensson08 Det är ju det vi gör.
Visa på X →Visste ni att dömda brottslingar – som farliga våldtäktsmän – fram tills nu har släppts ut från fängelset efter att ha avtjänat bara 2/3 av straffet? Det gäller även om risken för återfall i allvarlig brottslighet är hög och fler oskyldiga därmed kunnat utsättas för fara. Det är orimligt och stötande. Därför ändrar vi lagen. Från och med nu den 1 januari skärper vi kraftigt reglerna för villkorlig frigivning. Man ska tidigast släppas ut efter 3/4 av straffet. Från 1 januari gäller det för fängelsestraff på sex år och uppåt, och på sikt ska det gälla alla fängelsestraff. Det ska också bli lättare att skjuta upp frigivningen för den som missköter sig i fängelset och för samhällsfarliga personer som väntas begå nya allvarliga brott. Nu är det slutdaltat med kriminella. Vi står på de laglydigas och brottsoffrets sida. Bra regeringen! En av de viktigaste reformerna på rättsområdet 🇸🇪


@kurrejonsson Fruktansvärt! Tankar till hennes familj och vänner 🙏🏼💔
Visa på X →Värsta tänkbara vad gäller den försvunna 25-åriga kvinnan. Så hemskt 😢 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ArdXPM/uppgifter-26-aring-greps-for-mordet-under-lordagskvallen?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Jag tänker bojkotta Mello, som det heter nuförtiden. Tråkigt att ett folkkärt musikprogram nu genom @svt går all in som politisk plattform för en person som klart och tydligt uttalat antisemitism och hat mot Israel som hon jämförde med Hitler och nazityskland .
Visa på X →@ahagman Tack för att du gav honom omsorg och kärlek 🙏🏼❤️
Visa på X →Ryssland medans de ”förhandlar om fred”. För någon dag sedan dödades en 4-årig flicka i de ryska attackerna mot Ukrainas civila. Ännu ett offer i Rysslands grymma och vedervärdiga krig. Att prioritera stödet till Ukraina är inte bara rätt, det är ett stöd för att vi själva ska kunna fortsätta leva i frihet och med en världsordning där demokrati, rättsstatens principer och mänskliga rättigheter fortsatt är grundläggande hörnstenar. Europas framtida säkerhet avgörs i Ukraina och det är Ukraina som slåss för allas vår frihet. De förtjänar vårt stöd. Sverige gör mycket och fler måste göra mer 🇸🇪🇺🇦








Tack regeringen. Ni får en guldstjärna ⭐️


@kurrejonsson Så grymt jobbat! Heja! 🙌🏼🤩
Visa på X →@NiallHarbison Wonderful!! ❤️🐶
Visa på X →@ahagman 🙏🏼❤️💔
Visa på X →@NiallHarbison Merry Christmas ❤️🐶✨
Visa på X →God Jul 🎅🏼✨ https://youtu.be/3BVzYcuVg-c
Visa på X →@zivnk Tack! Best widget for 2026 🙏🏼✨💫
Visa på X →God Jul till alla er som idag upprätthåller sjukvård, polis, brandkår, räddningstjänst, kollektivtrafik och andra samhällsvitala funktioner. Mina föräldrar jobbade i sjukvården. Vardagar och helger, även jul och nyår vissa år. Det är tack vare er samhället fungerar även under helgerna 🙏🏼⭐️🎄
Visa på X →@kurrejonsson Tack detsamma 🎄✨
Visa på X →Skarpt polismeddelande till hela Sverige – alla måste hjälpa till. Julen är för många en tid för gemenskap, vila och glädje. För andra förknippas högtiden med otryghet och rädsla. Våld i nära relationer ökar dramatiskt under julen. Nu uppmanar polisen samtliga svenskar att vara extra vaksamma. Den som uppmärksammar bråk, skrik eller hot i en lägenhet, villa eller ett radhus uppmanas att omedelbart larma polisen. https://marcusoscarsson.se/skarpt-polismeddelande-till-hela-sverige-alla-maste-hjalpa-till/
Visa på X →@drdanielschatz Sorgligt och oroväckande.
Visa på X →Chris Rea, RIP ❤️ Driving Home For Christmas https://youtu.be/DrOAoNPdBb4?si=NY8HaPKuogxysHMd via @YouTube
Visa på X →@NiallHarbison ❤️🐶❤️
Visa på X →En julklapp som gör skillnad för många. God Jul 🎄✨
Visa på X →