Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Katarina Tolgfors

Moderaterna

@KattisTolgfors (X)

480

inlägg

Vad väljer du? Tack vare den Moderatledda regeringen behöver nu alla som är över 67 år bara betala högst 10 % av tandvårdskostnaden för behandlingar såsom rotfyllningar och lagningar. Det är rättvist. Du ska inte behöva gå runt med smärta för att tandläkaren är för dyr!

Visa på X

Vi är många Moderater som lyssnar på statsministerns @SwedishPM frågestund i riksdagen. Stark laguppställning som jobbar för att få ordning och reda på Sverige och för att hårt arbetande människor ska få mer pengar över i plånboken 🇸🇪Ⓜ️

Visa på X

Skulle du rösta på ett parti och regeringsalternativ som inte vill låsa in serievåldtäktsmän och pedofiler på obestämd tid? Tycker du å andra sidan det är rättvist och rimligt för att skydda samhället från farliga våldsbrottslingar och ge brottsoffren upprättelse, så lägg din röst på fortsatt fyra år för Tidö!

Visa på X

Det är svårt att förstå. Den 15 april införs säkerhetsförvaring i Sverige, ett nytt straff som gör det möjligt att låsa in de farligaste sexualförbrytarna permanent. Pedofiler och serievåldtäktsmän som gång på gång förstör människors liv ska inte kunna släppas ut och förgripa sig på nya offer. Men Centerpartiet säger nej. När det handlar om att skydda barn och kvinnor från de mest brutala brottslingarna borde det inte finnas några tveksamheter. Ändå väljer Centerpartiet att stå på fel sida. Svenska folket förtjänar ett rättssystem som sätter brottsoffrens trygghet före förövarnas rättigheter.

Visa på X

I dag är det internationella kvinnodagen. En dag för att uppmärksamma kvinnors frihet, rättigheter och möjligheter – i Sverige och runt om i världen. Vi har gjort mycket och mycket har blivit bättre, men det finns fortfarande mer att göra. Följ tråden och läs vad Moderaternas kvinnliga ministrar är mest stolta över att ha gjort i sitt arbete för att förbättra kvinnors liv! Ⓜ️💙🌟

Visa på X

Videoklipp och bilder på den lilla apan Punch på ett zoo i Japan har blivit virala. Punch blir utstött, hackad på och mobbad av andra apor. Som tröst har han ett gosedjur. Miljön är en betongdjungel och det känns mer som det blivit en PR-grej snarare än engagemang för lilla Punch. Varför flyttar de inte Punch från den miljön som både fysiskt och mentalt uppenbarligen inte är bra för den lilla apan 💔🐒

Visa på X

Minns ni det här. En sadistisk våldtäktsman fick 850 000 kr i ersättning, brottsoffren knappt en tredjedel av det beloppet. Att det fungerat såhär är helt sjukt och man blir förbannad. Det är helt orimligt och orättvist att en våldtäktsman kan få ut skadestånd som är flera gånger högre än vad brottsoffret får. Nu ändrar den Moderatledda regeringen på det. Vi gör det enklare för brottsoffer att få ut den ersättning de har rätt till. Och vi ser till att ersättning från staten till gärningsmannen bara betalas ut om det är rimligt. Så otroligt bra att det blir en ändring nu. Vi Moderater sätter brottsoffret i första rummet, inte våldtäktsmän! Lagändringarna väntas träda i kraft 1 september i år.

Visa på X

Nu är det klubbat och klart: 1 april blir det lättare för dig att köpa din första lägenhet! 🗝️ Kravet på kontantinsats sänks från 15 procent till 10 procent. 🗝️ Bolånetaket höjs från 85 procent till 90 procent. 🗝️Det skärpta amorteringskravet på 1% för hög skuldkvot tas bort. Ändringarna kommer korta spartiden med några år för förstagångsköpare, samtidigt som exempelvis en barnfamilj får möjlighet att leta efter en större bostad. Det är rättvist att du som jobbar hårt för att spara ihop till en kontantinsats ska känna att det lönar sig Ⓜ️🇸🇪

Visa på X

@ernkrans Är ni så desperata att ni gör valretorik av att människor är fast i en region där det haglar missiler åt alla håll och luftrummet är stängt. Eller kan du själv inte förstå att det under rådande förhållanden inte bara är att köra full charter och ta hem folk på ett säkert sätt.

Visa på X

Med en S-regering blir det mer migration igen. Tack MP för väljarupplysningen. Vill man inte det finns det ett högeralternativ att rösta på i september.

Visa på X

Nu kör sossarna, Aftonbladet m fl på om att regeringen inte agerar med anledning av situationen i Mellanöstern. Och många andra självutnämnda experter och tyckare vet precis hur man ska agera. Det är självklart så att regeringen och UD följer utvecklingen och är bredda att bistå. Jag och Tidögruppen i utrikesutskottet fick direkt information igår av kabinettsekreteraren och en UD-tjänsteman som själv varit på stationerad i regionen så sent som förra året och som väl känner till förutsättningarna. Nu är luftrummen stängda och då är handlingsutrymmet begränsat, men olika alternativ och åtgärder undersöks. Ett specialteam skickades från UD till Riyadh igår som ett första steg för att kunna bistå och när det är möjligt hjälpa svenskar som är fast i området. Socialdemokraterna med sin track record av att hantera kriser borde kanske ligga lite lågt (läs sunamin i Thailand och evakueringen i Afghanistan). Svagt och oansvarigt av S att köra valretorik i ett så allvarligt läge.

Visa på X

Den som lägger år av sitt liv på att forska eller doktorera här – och vill stanna och bidra – ska ha friheten att göra det. Utan onödiga hinder.   Forskare och doktorander ska kunna få stanna längre för att söka jobb och det ska bli lättare för deras familjer att söka tillstånd inifrån Sverige.   Samtidigt sätter vi ned foten mot fusket. Den som kommer hit på uppehållstillstånd för studier – men i verkligheten bara är här för att jobba som gigarbetare – missbrukar ett system som är till för dem som verkligen vill bidra.   Vi välkomnar kompetens. Vi välkomnar dem som vill göra rätt för sig. Men vi accepterar inte att systemet utnyttjas. Ⓜ️🇸🇪

Visa på X