@M_Wallin89 De var på en Musikfestival . Ungdomar . 250 Har enl uppgift hittats döda där . Jag kallar det terror .
Visa på X →400
inlägg
@Nonemo Samma sak här . En resa i Palestina o Israel som satte spår .
Visa på X →@Nonemo Träffade en representant för dem i Hebron januari .
Visa på X →260 kroppar hittade i naturreservatet som musikfestivalen i Israel hölls i helgen . Jag kallar det terror .
Visa på X →@adamcwejman Måste fråga i detta krigstillstånd som nu är efter Hamas extremt barbariska attack mot Israel ? Hur ser din lösning ut? För Israel - Palestina . Inte tvåststatslösning inte en stat . Vad är det 3:e alternativet
Visa på X →@ShoraEs @motbilder @a_gustavsson Sionist? Hur då? För att han inte omsluter Hamas och talar om Motstånd ? Hamas är en organisation som har bra kontakter med Iran .Hamas är en terrororganisation. När blir man sionist ?
Visa på X →@EllenEstherN Bl.a många jag träffade när jag var i Israel o Palestina i januari . Att stämpla samtliga Palestinier som terrorkramre blir Dysfunktionellt.
Visa på X →Utskälld av höger och vänster . Uppenbart är det svårt att klassa Hamas som den terrororganisation de är samtidigt som jag lyfter att Palestina inte är Hamas. Det går att stå upp för Israel o Palestina samtidigt. Förhandla fram en framtid för Israel - Palestina.
Visa på X →@JohanRomin Twittrat lite annat också . Om de avrättade och skändade Israelerna . Om Hamas som Terrororganisation etc . Men inte lika spektakulärt kanske …
Visa på X →@kimthecynic Så är det . Och på något j-la sätt vänjer jag mig vid påhoppen . Blockar o svarar när jag istället vill skrika ; Läs . Jag är inte Hamaskramare . Har aldrig varit. Men Israel - Palestina göder konflikter ; i området och här . Har fått skäll från höger o vänster idag .
Visa på X →@drdanielschatz Skrev flera twitter om Hamas som terrororganisation samt om avrättningarna o skändningen av kroppar .
Visa på X →@EllenEstherN Som gisslan . Vedervärdigt .
Visa på X →@FredrikMalm Skulle väl snarare säga att jag fördömer Hamas för det urskillningslösa våldet mot civilbefolkningen. Hamas är en terrororganisation i mina ögon .
Visa på X →@lindgren_p Har självklart även skrivit om hur Hamas har avrättat och skändat kroppar . Som den terrororganisation de är .
Visa på X →@cmuggla @vansterpartiet För din kännedom har självklart fördömt Hamas urskiljningslösa terror mot civilbefolkningen. Avrättningar , skändningar v kroppar etc . Terror drabbar alltid civilbefolkningen .
Visa på X →@DSuhonen @moderaterna @bladetledare Bra spaning . Tror även jag .
Visa på X →@AndersThorsn4 Gjort det självklart .
Visa på X →@EllenEstherN Skrivit om just det . Terror är terror och drabbar civilbefolkningen hårt . Oförlåtligt .
Visa på X →@RRasmusson @Davisx3m Det ens rättfärdigar inte det andra .
Visa på X →@Lepese Kommer aldrig stå upp för Hamas som dessutom förtrycker befolkningen i Gaza. Terror gynnar inte Palestinier. Detta är förödande . Att avtvätta civila, ta dem som gisslan kan aldrig rättfärdigas.
Visa på X →Jag kommer aldrig försvara terror. Ser på foton o filmer från Israel där Hamas förnedrar Israeler . Tar dem som gisslan. Mördar . En svart dag för oss som tror på fred . Som tror på samexistens.
Visa på X →@GulanAvci Tycker jag gör det. Jag känner en stor sorg över alla de som har mördats av Hamas som är en terrororganisation . Men även över alla de Palestinier som inte bett om Hamas terror . Detta drabbar Israeler och Palestinier .
Visa på X →Idag tänker jag på de jag träffade i Israel och Palestina . På den Israeliska kvinnan i Sderot;fredsaktivist och mot Netanyahu. På de Palestinska barnen på väg in genom Checkpoints för att gå i skolan. De vill alla ha fred o rättvisa. Hamas terror gynnar ingen .
Visa på X →I januari besökte jag Israel och Palestina. Ex Sderot nära Gaza som nu har attackerats av Hamas. De Hamas nu gör kommer kraftigt att påverka samtliga Palestinier. Ökat förtyck. Repression o vedergällningar. Palestinier är inte Hamas. Detta är förödande . https://www.dn.se/varlden/flyglarm-over-israel-efter-raketer-fran-gaza/
Visa på X →@AddeAdolfson Det finns redan en utredning. Går att genomföra snabbt . Och nu skär ni ned på tandvården i regionerna. Dessutom varför inte en tanke om tandläkarbristen?
Visa på X →