Det är så ofattbart hemskt. Mina tankar är hos offer, anhöriga. Det finns inte ord. https://www.aftonbladet.se/a/4BlVgo
Visa på X →578
inlägg
https://www.aftonbladet.se/a/254aKq
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/a/nyb5VQ
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/a/Jbqjx8
Visa på X →Nu har SD-regeringen haft halva mandatperioden på sig. Arbetslösheten stiger ytterligare, konkurserna blir slår rekord, vanligt folk har förlorat reallöneökningar motsvarade tio år(!). ”Värre än finanskrisen och pandemin” | Tidningen Näringslivet https://www.tn.se/naringsliv/40622/konkurserna-slar-rekord-varre-an-finanskrisen-och-pandemin/
Visa på X →Nu har SD-regeringen haft halva mandatperioden på sig. Arbetslösheten stiger ytterligare, konkurserna blir fler, vanligt folk har förlorat reallöneökningar motsvarade tio år (!). https://sverigesradio.se/artikel/arbetslosheten-vantas-bli-hogre-enligt-ny-prognos
Visa på X →Nu har SD-regeringen haft halva mandatperioden på sig. Arbetslösheten stiger ytterligare, konkurserna blir fler, vanligt folk har förlorat reallöneökningar motsvarade tio år (!). https://sverigesradio.se/artikel/arbetslosheten-vantas-bli-hogre-enligt-ny-prognos
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/a/RzlmRJ
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/a/Gyn0oJ
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/a/638qXz
Visa på X →Viktig artikel! https://www.aftonbladet.se/a/rPe7yR
Visa på X →Vi hade ledartröjan inom klimatarbetet men med regeringens klimatpolitik ökar utsläppen kraftigt och vi rasar nu i alla rankningar. Nu ramlar Sverige ner till plats 41 – efter oljelandet Kazakstan! Vilken trovärdighet har klimatministern i förhandlingarna då?
Visa på X →Som sagt ett helt obegripligt beslut. Vi har ju en mängd problem med marknadsmisslyckanden i svensk välfärd. Riskkapitalister som tjänar pengar på skattebetalarnas bekostnad samtidigt som verksamheten försämras i vård, skola, omsorg. Nu också bilprovningen https://www.aftonbladet.se/a/8qXrzr
Visa på X →Detta är så urbota dumt! Ska vi ha fler marknadsmisslyckanden som nu ska försämra säkerheten på vägarna och luftkvaliteten?!


@magdandersson briljant i partiledardebatten om EU. Vi behöver ledare som förstår att EU är viktigare än på länge i vår säkerhetspolitiskt svåra tid. Ledare som prioriterar jobb, innovation, konkurrenskraft och som ser sambandet mellan detta och en ambitiös klimatpolitik.


Odenberg har många poänger här, väldigt märkliga argument från regeringen. De verkar onekligen okunniga om energipolitik. https://www.aftonbladet.se/a/5ErqmX
Visa på X →Kristersson åker inte till Cop29, så lite prioriterar regeringen den viktigaste förhandlingsarenan för klimatet. Märkligt då SD-regeringen samtidigt ofta argumenterar att det är viktigare att andra än Sverige gör mer, varför inte ta chansen och påverka? https://blankspot.se/ulf-kristersson-aker-inte-till-cop29/
Visa på X →Thank you @KamalaHarris for your strength and you leadership. The light of America’s promise will always burn bright! https://www.aftonbladet.se/stories/376739?playlistId=YvBhsSQJx872vGA6169TlHko&utm_source=tagg-presidentvalet-i-usa
Visa på X →Rimligt?


Nervös men ändå förväntansfull inför valet. Hon ser ut som en vinnare! https://www.aftonbladet.se/a/JbpEej
Visa på X →Vi KU-anmäler Ulf Kristersson om vårdkrisen | Sverige! Statsministern sviker de löften han givit om satsningar på vården. Det är tydligen för honom om SD-regeringen viktigare med skattesänkningar som går till de rikaste. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/socialdemokraterna-ku-anmaler-ulf-kristersson-om-vardkrisen/
Visa på X →Vi KU-anmäler Kullgren för ja till ökat sillfiske. Mandatet från EU-nämnden var en minskning. https://www.aftonbladet.se/a/938BJW
Visa på X →Svenska klimatutsläpp ökar kraftigt rapporterar SVT. Detta är oerhört allvarligt och ett stort misslyckande för klimatministern och SDregeringen. Nu behövs en ny hållbar politik för Sverige, ministern kan starta med att titta på vår kommittémotion och budget!


Välfärdens medarbetare har otroligt viktiga uppgifter för att bla vårda, behandla, utbilda. Låt vård- omsorgs- och skolpersonal ha fokus på detta. Säg nej till SD-regeringens angiverilagar. Idag samlas vi på Sergels torg kl 17 för att manifestera. #angiverilagar
Visa på X →@jimvidar För regeringens ståndpunkt som inte krävde någon paus för fiske av sill och strömming.
Visa på X →