Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Josef Fransson

Sverigedemokraterna

@FranssonJosef (X)

430

inlägg

@RantaPaRanta Som jag skrev i en annan tråd: jag gillar frågan. Generellt ställs det för lite frågor om maktmissbruk.

Visa på X

@idagabrielsson Jag förstår genuint inte vad du menar nu. Den som sparat 400k får 300k skattebefriat, den som sparat 6 miljoner för 300k skattebefriat. Å 300k räcker väl typ till en kontantinsats å stämpelskatter för en bostad på 2,6 miljoner.

Visa på X

@johanssonmorgan @omni_red Om vi går igenom mandatperioden och hittar kvittningsmisstag av S, hur ska det då benämnas?

Visa på X

@idagabrielsson Ett grundavdrag, som detta rör sig om, gynnar de minst bemedlade. Det förstår nästan alla.

Visa på X

Kollar man ytterligare protokoll är jag säker på att liknade fel har skett från fler partier, särskilt de stora. Det är arbetsamt och komplext att räkna in 60-110 ledamöter.

Visa på X

Nu har detta övergått från ilska till ett ohederligt spinn! ”När det uppdagades ska SD ha bett om ursäkt och försvarat agerandet med att det skett ”ett misstag”. Protokollen visar också att regeringssidan vann alla omröstningarna – och att man skulle ha gjort det oavsett SD:s agerande.”

Visa på X

Hur kan vänstern få bete sig såhär utan att t.ex. @niklasorrenius lyfter ett ögonbryn? Hade det varit personer med någon form av högeråsikter skulle DN gå upp i stabsläge! (och försöka klumpa ihop våldsverkarna med Tidö)

Visa på X

Statstjänstemän har givetvis yttrandefrihet precis som alla andra, men både lagen om offentlig anställning och myndigheternas instruktioner betonar opartiskhet, saklighet och att anställda ska undvika situationer som kan ifrågasätta förtroendet för myndigheten. Jag uttalar mig om detta utifrån ett principiellt perspektiv, inte utifrån vilka åsikter jag själv gillar eller ogillar. Jag skulle inte acceptera om en handläggare på Migrationsverket offentligt gjorde politiska inlägg som samföll med Sverigedemokraternas politik.

Visa på X

Statstjänstemän har givetvis yttrandefrihet precis som alla andra, men både lagen om offentlig anställning och myndigheternas instruktioner betonar opartiskhet, saklighet och att anställda ska undvika situationer som kan ifrågasätta förtroendet för myndigheten. Jag uttalar mig om detta utifrån ett principiellt perspektiv, inte utifrån vilka åsikter jag själv gillar eller ogillar. Jag skulle inte acceptera om en handläggare på Migrationsverket offentligt gjorde politiska inlägg som samföll med Sverigedemokraternas politik.

Visa på X

@JohanRomin Ja! Och det är häpnadsväckande och läskigt att så många relativiserar och trivialiserar det här beteendet.

Visa på X

Detta är från en person som alltså jobbar på Jämställdhetsmyndigheten! Jag tycker att denna tråd visar tydligt att vi inte ska ha myndigheter som sysslar med opinionsbildning eller aktivister som jobbar på myndigheter.

Visa på X

@C_Backstrom Det finns några i c med fötterna på jorden, inte minst Thand Ringqvist. Men sekt-dårarna har majoritet i partiet.

Visa på X

Det sägs att Socialdemokraternas en bred kyrka… Sanningen är att: 1. Schablonskatten har följt en förutbestämd algoritm och har inte höjts på grund av ett aktivt beslut sedan sossarna senast höjde. 2. Däremot har Tidö genom aktiva beslut, skattebefriat ISK upp till 300 000 kr. Det betyder att alla som har mindre än runt 500 000 kr på sitt ISK har fått lägre skatt än när sossarna senast satt i regeringen.

Visa på X