Skriver i Corren med kollegor om tiggeriförbudet som S+M-styret i Linköping säger sig vilja införa. I över ett årtionde har dessa politiker med högt tonläge motsatt sig förbud. Redan 2013 lämnade jag in motion om tiggeriförbud som de röstade ner. https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-varfor-tog-det-tio-ar-for-sm-att-infora-tiggeriforbud/jo8z8ggl
Visa på X →401
inlägg
MP tycker uppenbarligen att svenska folket har det på tok för bra. Klargörande att Amanda Lind så tydligt och så lång tid innan valet talar om att en rödgrön regering kommer att göra vanligt folk fattigare genom en återgång till chockhöga bränslepriser. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-bensinpriset-flera-kronor-hogre-om-de-rodgrona-vinner-valet
Visa på X →Vi är på rätt väg. Men vad tror ni skulle hända med utdelningen av medborgarskap om sossarna får styra Sverige med stöd av massinvandringspartierna V, MP och C?
Visa på X →Mitt anförande i riksdagen var del av debatten om kulturutskottets betänkande om civila samhället, trossamfund och folkbildning. Anförandet i sin helhet: https://www.youtube.com/watch?v=vYcDEvtJkAg
Visa på X →När de rödgröna (van)styrde Sverige ställde man till med massinvandringskaos och andra problem. Sen försökte man styra civilsamhället genom särskilda statsbidrag och detaljerade förordningar m.m. till att städa upp i röran man själva skapat.
Visa på X →Skakig insats av sänket Demiroks efterträdare i första partiledardebatten. Hatt må ha erfarenhet från LRF och som statsråd för decennier sedan. När hon gick en rond mot partiledare som Jimmie var hon dock en lättviktare. #pldebatt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Mb4W9/experten-ger-akesson-ratt-kan-sanka-moms-pa-basvaror
Visa på X →Om det blir en rödgrön regering efter valet 2026 är det ett stort hot mot svenska folkets framtid med tanke på att staplar som dessa kommer drivas upp högt igen. Det blir massinvandring igen, kanske värre än nånsin förr, i stället för den återvandring vi så väl behöver.
Visa på X →#pldebatt igen. Underhållande att se Magda till synes arg och helt nollställd när @jimmieakesson påtalar att en avgörande ”lösning” för sossarna när det gäller att bekämpa gängkriminaliteten är fler sommarjobb.

S+M-styret bryr sig inte om hur Linköpingsborna drabbas av tiggeriet. Då hade man inte under åratal röstat ner SD-motioner om tiggeriförbud och låtit tiggarlägren breda ut sig. Funkar inte med politiker som tar över ett decennium (!) på sig att göra nåt. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/linkoping-vill-forbjuda-tiggeri-pa-16-platser-i-kommunen?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR6U2EHe6Y1R7t7riKyRN1MUpNINRAXCysEpWJFwHOX-EJJcnOZf4OCKLD-_Aw_aem_qpZKwwRfBG5lbMmimVKFiQ
Visa på X →Förslag i rätt riktning. Sverige måste göras mycket mindre attraktivt för utländska lycksökare som vill bosätta sig här för att leva på skattebetalarna.
Visa på X →Nu ger klimatdårarna sig på ovärderligt och känsligt svenskt kulturarv som är en mycket viktig symbol för Sverige. Dessa sabotörer behöver straffas så hårt att det svider rejält och att sånt här aldrig händer igen. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/klimataktivister-vid-vasamuseet/
Visa på X →Kul och viktig proposition har hamnat på riksdagens bord! Nu avskaffar vi den spelmarknadslagstiftning som sossarna genomdrivit för att gynna sin egen skurkaktiga lotteriverksamhet.

Snart är sossarnas riggade spelmarknad ett minne blott. SD och regeringen lägger nu förslag på riksdagens bord som gör att partipolitiska lotterier som S skandalomsusade Kombispel blir av med sina gräddfiler. T.ex. kommer man behöva betala spelskatt. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/04/storre-transparens-och-skarpta-regler-for-partipolitiska-lotterier
Visa på X →C i Östergötland gillar verkligen inte att vinna: "På kommundagarna för bara två veckor sedan kände hon att gräsrotsrörelsen i partiet backade upp Muharrem Demirok och hon menar att han både varit framgångsrik och har mycket kvar att ge till partiet." https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/c-toppen-om-demiroks-avgang-jag-ar-bade-ledsen-och-arg
Visa på X →Med tanke på hur Demirok famlat runt i mörkret och aldrig lyft som partiledare, så förvånar det inte. Samtidigt framstår han ändå som representativ för den politiska ökenvandring och det intagande av märkliga positioner som länge präglat Centerpartiet. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-muharrem-demirok-avgar-som-c-ledare
Visa på X →En milstolpe för SD. Det är svindlande hur långt vi har kommit sedan jag blev medlem i partiet. Då satt SD inte ens i riksdagen och valmaterial betalades ur egen ficka. Nu blir sverigedemokrater landshövdingar. Grattis, Carina! https://www.lansstyrelsen.se/gavleborg/om-oss/nyheter-och-press/nyheter/nyheter---gavleborg/2025-02-13-carina-stahl-herrstedt-ny-landshovding-i-gavleborgs-lan.html
Visa på X →Under Filmpolitiskt toppmöte 2025 innan invigningen av festivalen var jag med och debatterade. Även då personangrepp samt folk som gapade rakt ut från bänkarna när det talades från scenen. Ungdomsförbundsdebatter på skolor håller högre nivå än så. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/nynx0a/kulturministern-utbuad-pa-goteborgs-filmfestival
Visa på X →Debatterat på scenen i dag inför Göteborg Film Festival. Den filmpolitiska utredning som SD och regeringen tillsatt hamnade mkt i fokus. Tog såklart upp vikten av att utredningen blir ett steg i riktning om att rensa ut vänsterns identitetspolitik ur den statliga filmpolitiken.

Anförandet där jag tog upp att vi stoppat Ibn Rushd var en del av debatten om kulturutskottets betänkande om statsbudgetens utgiftsområde 17 (kultur, medier, trossamfund och fritid). Hela anförandet finns här: https://www.youtube.com/watch?v=Y2yfQaNHBX0
Visa på X →Islamistiska studieförbundet Ibn Rushd avvecklas fick vi besked om i höstas, efter att ha stoppats från att få statsbidrag. En viktig politisk seger som inte hade blivit av utan pressen från SD. Det är en av frågorna som jag lade fokus på i årets kulturbudgetdebatt i riksdagen.
Visa på X →Partierna som genomdrev massinvandringen tog Sverige från ett seriöst land till ett clownland där det är möjligt hänga på SFI i 16 år (!) och låta andra stå för notan. Den här mandatperioden har resan påbörjats mot att göra vårt land seriöst igen. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/iido-i-falkenberg-har-gatt-pa-sfi-i-16-ar-det-gar-inte-snabbare
Visa på X →Kritiken mot sosselotteriet från politiskt, medialt och andra håll har länge varit massiv. På goda grunder efter att man bl.a. blåst många utsatta äldre. Dock nytt och betydande steg att kritik nu formellt även riktas från myndigheter som Konsumentverket. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kritiken-s-har-brustit-i-kontroll-av-lotteriet
Visa på X →Mycket bra av partikollegorna i Region Stockholm. Varför genomför Murre inte en grundlig utredning om varför hans parti sticker ut så mycket med horribla sex- och pedofilskandaler? Är han upptagen med att ”göra nåt med pinnar”? https://www.tv4.se/artikel/7cib2WE3miUOSBPqXajvZ0/sd-kravet-efter-hemming-stoppa-utbetalning-till-brottsmisstaenkta-politiker
Visa på X →Behöver dras i handbromsen rejält. Sedan behöver det sättas full fart med att klippa pass för personer som inte har i Sverige att göra. ✂️
Visa på X →Hölls minnesstund för avlidne riksdagskollegan Lars Wistedt, när SD:s riksdagsgrupp samlades i eftermiddags. Blev en fin och värdig stund. Vila i frid, Lars.
