"Enligt Expressens regeringskällor finns det en samsyn mellan de fyra partierna, även om det var SD som lyfte frågan.", kan man läsa i artikeln. SD är det enda parti som redan driver frågan i riksdagen. Nu stoppar vi sosseriet på riktigt!
Visa på X →401
inlägg
Avgörande för att bryta hur sossarna korrupt har riggat svensk lagstiftning till sin egen fördel som parti. Har drivit på i denna fråga i flera år i riksdagen då jag har ansvar för spelmarknadsfrågor för SD i kulturutskottet. Äntligen blir det verklighet. https://www.expressen.se/nyheter/forbud-mot-partilotterier-tas-fram-hart-slag-mot-s/
Visa på X →@fullsula Tack för det!
Visa på X →SD föreslår ett avskaffande av det nationella målet i filmpolitiken om att "jämställdhet och mångfald präglar filmområdet", i syfte att öka den konstnärliga friheten. Mitt anförande skedde som ett inlägg i debatten om kulturutskottets betänkande om public service och film.
Visa på X →Från riksdagsdebatten i går där jag talade om hur filmskapares konstnärliga frihet stryps genom att de tvingas underkasta sig vänsterns identitetspolitik där folk ska rensas ut från filmproduktioner om de är av fel kön eller är för vita. Hela anförandet: https://youtube.com/watch?v=obuZ9nh8B68
Visa på X →Mitt inlägg i debatten skedde som en del av kulturutskottets debatt om betänkandet om frågor om public service och film. Även kollegan @LYurkovskiy deltog i debatten och anförde SD:s hållning i public service-frågor.
Visa på X →I dag i riksdagens talarstol för att tala om hur vänsterns identitetspolitik undergräver den konstnärliga friheten i svensk film – sker bl.a. genom jämställdhets- och mångfaldsmål som leder till kvotering och bortsortering av personer som anses vara för vita eller ha fel kön. 🎬

Nej. Sverige ska inte anpassas efter islam. Vill man leva i ett samhälle präglat av islam så finns det som bekant många andra länder där ute som man kan söka sig till. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LlekwR/mohamed-nuur-gor-den-muslimska-hogtiden-till-rod-dag
Visa på X →For norröver med kulturutskottet. ✈️ Ser fram emot två fullspäckade dagar i Luleå och Haparanda med besök på allt ifrån SVT Norrbotten till Tornedalens museum.

Innehåll från dragqueensen som ska ta hand om de små barnen på skattefinansierade Dramaten. Att inte fler partier än SD säger ifrån är helt galet.


I går hos @Riksstudios för att prata skattefinansierade dragqueens och särskilt det aktuella fallet med sexualiserande dragqueens som ska ta hand om 5–7-åringar på Dramaten i Stockholm. Att DN är kränkta över SD:s kritik indikerar att vi har rätt. https://youtu.be/TPDsErypC4k
Visa på X →Men... vilka är det egentligen som är fixerade vid dragqueens? Det är vänsterliberaler som på allt fler ställen i landet har pressat in fenomenet med skattefinansierade sexualiserande dragqueens som ska ha verksamhet för specifikt små barn. Inte SD. https://www.dn.se/kultur/jacob-lundstrom-sds-fixering-vid-dragqueens-ar-lika-dum-som-farlig/
Visa på X →Bra där, @weimers! 👏 "– På samma sätt som vi inte vill ha staten ska öppna och läsa igenom våra brev innan vi själva får dem, som Stasi-manér, vill vi inte staten ska kunna se allt vi skriver till varandra digitalt. Så enkelt är det, säger han." https://www.expressen.se/nyheter/sds-kritik-om-chat-control/?fbclid=IwAR2NFT4HN0T4yBCqh1kcfIJjhxkYIpexIS-sWXkb6itupvUPqBypu4lDGpQ
Visa på X →Ska strax upp i riksdagens frågestund för att ställa fråga till socialminister Forssmed om islamistbidrag och Muslimska brödraskapet. Nu kör vi!

Invigning av nya landskapsvapen utanför plenisalen i riksdagen i dag, och jag tog såklart plats bredvid Östergötlands. Är i år 500 år sedan Sverige lämnade Kalmarunionen och blev en självständig nationalstat igen, och invigningen skedde mot den bakgrunden. 🇸🇪

En eloge till riksdagens vakter som bokstavligen talat skickade ut denna fastlimmade klimathaverist med huvudet före. Blir dock ingen köprek på det veganska limmet. https://www.youtube.com/watch?v=CuoHDNzAZPY
Visa på X →@ulfsvenning Ex. på höga löner har du redan fått. Gällande det mitt inlägg främst fokuserade på så anser jag det märkligt och problematiskt att public service väljer att dra sig undan från centrala sociala medier för att bli mer otillgängligt för de som finansierar ens miljard-verksamhet.
Visa på X →Mm, folkbildningsväsendets problem med vänstervridning blir säkert mindre bara det organ som samlar folkhögskolorna och representerar dem i Folkbildningsrådet utser en högprofilerad toppsosse till ny ordförande. 🙃https://www.altinget.se/civilsamhalle/artikel/anna-ekstrom-ny-ordforande-for-rio
Visa på X →Oklart hur detta gör public service bättre och tillgängligare för svenska folket som tvingas finansiera SR:s verksamhet inkl. diverse höga löner med miljardbelopp årligen. Finns inget att bli kränkt över i sanningen om att man är "Publicly funded-media". https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1101881
Visa på X →Hade förmånen att under helgen få gästa @Ungsvenskarna årliga vårkonferens i Stockholm för att föreläsa inför 150 ungdomar. Mitt fokus när jag talade låg på studieförbunden (ABF, Ibn Rushd etc.) och kulturpolitiken. Tack till @EmilEneblad och ungdomsförbundet för inbjudan! 🇸🇪

Besök och bra samtal hos Studieförbunden i samverkan i dag. Man berättade bl.a. om hur man vill stoppa fusk med skattemedel. Jag ställde flera raka frågor och sa vad jag tycker om såväl ABF-haveriet i Botkyrka som att islamistiska studieförbundet Ibn Rushd får statsbidrag.

Även jag var på plats i dag med partivännerna och riksdagskollegorna @nimagap och @RashidFarivar. Blev ett fylligt seminarium om Iran och revolutionsgardet med många trevliga samtal därefter.
Visa på X →I dagarna replikerar jag och @OscarSjostedt på attack från S i östgötsk lokalpress. När S regerade Sverige under åtta år slog man sönder Sverige på avgörande sätt som har gjort livet surt för vanligt folk. Massinvandring och nedlagd kärnkraft, inte minst. https://nt.se/debatt/artikel/det-ar-enkelt-att-skylla-alla-problem-pa-putin/lq32xypj
Visa på X →Nedläggningen berör såväl Rappestad skola som Ljungs skola, båda på landsbygden i olika delar av Linköpings kommun. Det är ett hårt slag mot landsbygden som den oheliga alliansen i S+M-styret vill utdela. Bra att många kommuninvånare nu ryter ifrån.
Visa på X →”Den 23 mars väntas barn- och ungdomsnämnden besluta om nedläggningarna och Sverigedemokraterna kommer att göra allt för att dessa skolor som styret planerar att lägga ner inte ska läggas ner. Vi anser att barnens bästa ska komma först och inte besparingar på skolverksamheten."
Visa på X →