I dag presenterar jag tillsammans med kulturministern och övriga Tidöpartier regeringens nya filmpolitiska proposition. Bort från tidigare identitetspolitik och detaljstyrning. Fokus på film som människor faktiskt vill se. 🎬🇸🇪 https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2026/06/presstraff-om-regeringens-nya-filmpolitiska-proposition/
Visa på X →401
inlägg
I Linköping har andra partier banat väg för ett moskébygge där utländsk finansiering och islamistkopplingar finns med i bilden. Nu bjuder SD in övriga Tidöpartier i kommunen till samtal om hur bygget kan stoppas. Skriver om det på Correns debattsida. ⬇️ https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-vi-bjuder-in-till-samtal-for-att-stoppa-moskebygget-/rky233zj

Fortsättning i debatten om tvångsblandning i Linköping. Ny replik: Vi visar hur nära Linköpingslistans politik ligger Socialdemokraternas när det gäller att använda välfungerande bostadsområden för att kompensera för massinvandringens konsekvenser. ⬇️ https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-forandra-inte-fungerande-omraden-for-att-fixa-integrationen-/r5py7e1j?fbclid=IwZnRzaASL9mNleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeSbLnoD2zTy3DfeaiAdgi_FsuL8FB1wYOoU6sxISs-iOp34yEXL-x5GrdXi0_aem_a3JiLeDIa75iiSOSi3sr-Q

Ska sägas att även det dåvarande borgerliga styret stod bakom bussningen. I Linköping är det bara SD som konsekvent har drivit linjen att trygga och välfungerande områden inte ska behöva utsättas för social ingenjörskonst till följd av massinvandringens konsekvenser.
Visa på X →Tvångsblandning är inget nytt för S. Man kör redan med bussning. Skäggetorpsskolan i Linköping var man med och lade ner då skolan knappt hade elever med svensk bakgrund och området präglas av gängkriminalitet. Därefter spreds eleverna över hela kommunen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qW7GPe/valdet-har-eskalerat--kommunen-tvingades-stanga-skola
Visa på X →Sossarna är efter sitt invandringsfiasko redo att slå sönder välfungerande områden och skolor i Sverige genom tvångsblandning – det vet vi. Även det lokala partiet Linköpingslistan vill det. Viktig konsumentupplysning inför valet. Skriver om det i Corren. https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-vi-forsvarar-trygga-och-valfungerande-bostadsomraden/rkyk99zj

Äntligen är det slut på den här djupa orättvisan – tack vare SD! 🇸🇪 Välfärden ska gå till dem som byggt upp Sverige, inte till personer som vistas här illegalt.
Visa på X →”Chockbeskedet” avslöjar hur verklighetsfrånvänt S- och M-styret i Linköping är. Man planerade att slänga åtskilliga miljarder (!) på att flytta resecentrum några hundra meter. Linköping ska satsas på – men inte genom svindyra prestigeprojekt. https://www.sverigesradio.se/artikel/chockbeskedet-ostlanken-avslutas-innan-linkopings-central
Visa på X →Birgitta Ohlsson ska alltså hjälpa C att återvinna röster på landsbygden med dessa åsikter: "Jag vill upplösa nationalstaterna. Jag tycker inte om folkhemsromantik och jag skulle aldrig fira nationaldagen." https://wwwc.aftonbladet-cdn.se/kvinna/9908/30/liberal.html
Visa på X →In med ännu en symbol för verklighetsfrånvänd urban elit, i linje med Fredrik Reinfeldt och Annie Lööf. Hur går det egentligen med försöken att bli ett landsbygdsparti igen, Centerpartiet? https://www.expressen.se/nyheter/politik/birgitta-ohlsson-gar-till-centerpartiet/
Visa på X →Sossen Sigvardsson sitter på dubbla stolar – i riksdagen och i ABF – samtidigt som han kräver skattebetalarna på fler miljoner. Det här är inte ”det svenskaste vi har”. Det här är en genomrutten politisk kultur som undergräver förtroendet för demokratin. https://www.jp.se/2026-02-19/sa-monterar-sd-ned-nagot-av-det-svenskaste-vi-har/

Svaret till Aguirre (S) är en del av ett replikskifte om stängningen av Linghemsskolan. I min och partikollegornas ursprungsartikel i Corren (länkad) visar vi hur S- och M-styrets nedmontering av samhällsservice drabbar landsbygden runt Linköping hårt. https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-dags-att-styret-lagger-korten-pa-bordet-om-linghemsskolan/lqmp0n8r

Svarar Elias Aguirre (S) i Corren. Denna sosse har genom ett ordförandebeslut fattat på tvivelaktig grund stängt ner Linghemsskolan på landet utanför Linköping. Följden blir att barn nu kommer bussas runt i hela kommunen – i linje med S tvångsblandning. https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-fragan-om-linghemsskolan-hade-gatt-att-losa-om-viljan-fanns/rgg3dzer

Mycket snack nu om hur svensk invandringspolitik ska gynna utlänningar efter den pågående snyftkampanjen. Men vi svenskar då som ärvt Sverige? Vi har rätt till en för svenskar mänsklig invandringspolitik, som ser till vårt bästa och inte gör oss till främlingar i vårt eget land.
Visa på X →Sossarna har genom ett ordförandebeslut (!) på skakig grund bestämt att Linghemsskolan utanför Linköping ska stängas. Beslutet gör att högstadiebarn från landsbygden ska bussas runt i kommunen. Ett beslut i linje med S tvångsblandning. Det är en skandal. https://www.corren.se/nyheter/linkoping/artikel/aguirre-om-beslutet-ett-jakla-misslyckade/rx7qo3vl

MP i Linköping är galet. Kommunalråd med allvarlig brottsbakgrund driver mjuka tag mot brottslingar. Hon har även anställt dömd kvinnomisshandlare på boende för utsatta kvinnor. Och nu gör man bygge av islamistkopplad jättemoské i stan till profilfråga. https://riks.se/amp/story/nyheter/hon-vill-bygga-sveriges-st%C3%B6rsta-mosk%C3%A9-i-link%C3%B6ping
Visa på X →Med hos @Riksstudios om tvångsfinansierade SVT:s stora nedskärningar. I stället för att skylla på politiken bör SVT-ledningen visa respekt för skattebetalarna – och börja med att prioritera bättre. Släng gärna ut vänstervridningen när ni ändå håller på. https://youtu.be/YECXma-Lknk
Visa på X →Tidigare S-politikern Ali Hajar i Linköping dömdes för att ha tagit med sig kniv till rättegång om koranbränningar. Gör nu comeback för MP, ett parti som bekant tar lätt på brottslighet. Helt sjukt att Corren kör snyftreportage om denna individ. https://www.corren.se/story-nyheter/linkoping/artikel/ali-hajar-talar-ut-om-knivdomen-och-byter-till-mp/jvd4mzyj


Sossarna gödde islamisterna med skattemiljarder och tog in dem i värmen – vi sparkar ut dem. Ännu en organisation (Ibn Rushd sedan innan) med koppling till islamism och Muslimska brödraskapet blir av med statligt stöd sedan SD och regeringen tog över. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fran-en-miljard-till-0-kronor-i-bidrag-for-islamiska-bistandsorganisationen/
Visa på X →Ger kommunsossar i Linköping svar på tal i Corren i dag. De frågade mig i debattartikel varför jag inte röstade på S budget i riksdagen, för skolans skull (ja, seriös fråga... 😂). Och det är alltså S själva som styr kommunen inkl. resurser till skolan. https://www.corren.se/debatt/artikel/andersson-sd-riktar-fokus-bort-fran-egna-misslyckanden/rx74vmgl


Skäller på S+M-styret i Linköping om frivillig återvandring, på Correns debattsida. Det är för ynkligt att inte ens kunna sitta ner med den nationella samordnaren, särskilt som man helt saknar lösningar på de invandringsproblem man själva ställt till med. https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-styret-nobbar-samordnare-for-frivillig-atervandring/r4pw4e8r


Linköping som styrs av S+M är en kommun som kör ihåligt byråkratsvar för att slippa träffa samordnaren för återvandring. Andra kommuner svarar mer med floskler till stöd för det mångkulturella samhällsexperimentet. Bra på att ducka ansvar, det är de alla. https://www.sverigesradio.se/artikel/linkoping-sager-nej-till-atervandringssamtal-statlig-angelagenhet
Visa på X →Nej till frivillig återvandring – ja till tvångsblandning av befolkningen? ⚠️✈️ Så vill sossarna tydligen ha det.
Visa på X →Vi har testat er integration i decennier nu, Peter, hur tycker du att det har gått? Nu är det tid för återvandring i stället, det enda rätta. Att i en M-styrd kommun som Vadstena kroka arm med S och motarbeta sin egen regering är för övrigt riktigt dumt. https://www.mvt.se/nyheter/vadstena/artikel/gar-emot-sin-egen-regering-vill-inte-hjalpa-med-atervandring/r1461opr


I Finspång argumenterar S som det vore typ år 2010. Massinvandring från dysfunktionella länder i tredje världen jämförs med 1600-talets valloner. ”– Finspång har sedan vallonernas tid varit en ort dit man kom för att bygga en framtid. Det är vi än idag.” https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/finspang-nobbar-mote-om-atervandring-tack-men-nej-tack
Visa på X →