Detta hamnar tyvärr i skuggan av medierapporteringen. Allvaret går inte fram och försämringarna är betydande. Väldigt oroande!
Visa på X →409
inlägg
Det här är riktigt obehagligt och måste stoppas! Unga som engagerar sig måste kunna känna sig trygga, inte utsatta.
Visa på X →@Slevensen Det handlar om många kvinnor som slitit i lågavlönade yrken hela livet.
Visa på X →Högeroppositionen VILL helt enkelt inte ge de sämst ställda pensionärerna, de kvinnor som arbetat ett helt liv i lågavlönade yrken, en rejäl höjning av pensionen. De verkar ta till alla medel för att förhindra det. Sorgligt!
Visa på X →Tänk att de #blåbruna är SÅ måna om att inte höja pensionerna för just de kvinnor som arbetat hela livet i lågavlönade yrken, att de tar till tekniskt trixande och byråkratiska krumbukter för att stoppa minoriteten i utskottet att lägga fram ett nytt förslag. #höjpensionerna

Saknas: ambitioner för klimatomställning. Sorgligt och farligt för klimatförändringarna är redan här och vi måste göra mer, inte mindre!
Visa på X →Detta är inget mindre än en skandal. Vi kommer aldrig klara av att hålla tillbaka klimatförändringarna med politiker som agerar såhär. Skämmes!
Visa på X →I detta håller jag med! ”Att det råder ett exceptionellt läge i världen borde snarare vara ett argument för att tillfälligt höja biståndsanslaget, allt annat lika.” https://www.expressen.se/ledare/pinsamt-att-skara-ner-infor-varldens-ogon/
Visa på X →Tack för en befriande text @Lollomos!
Visa på X →Socialdemokraterna bryr sig helt enkelt inte, trots att de försöker få det att verka så. Neddraget klimatbistånd och ett allmänt oengagemang. Bra av @bolund att göra det tydligt. #klimat #miljö https://www.expressen.se/nyheter/klimat/regeringen-verkar-inte-prioritera-klimatarbetet/
Visa på X →Ja. Väldigt sorgligt…
Visa på X →Relevant fråga!
Visa på X →@wennerstrom @emma_hult Tack för att ni tog emot oss och delade er berättelse om företagandets vedermödor men också belöningar med oss. Det är engagerade människor som ni som är med och bygger ett bättre Sverige och en bättre värld.
Visa på X →Detta är helt oacceptabelt! När hela världen måste ställa om så kan inte våra pensionspengar bidra till mer utsläpp. De ska ju ge bra avkastning men också bidra till att det finns en värld att lämna efter till nästa generation. Inte elda på uppvärmningen! https://sverigesradio.se/artikel/pensionsmiljarder-investeras-i-kol-och-olja
Visa på X →Detta är bara ett av så många exempel på regeringens minskade ambitioner när det kommer till biståndet. Så sorgligt.
Visa på X →Viktigt meddelande! 👇🏼
Visa på X →Det finns bara ett Miljöparti.
Visa på X →Kärnvapennedrustning är en avgörande fråga för mänskligheten och historiskt en svensk paradgren. Låt oss fortsätta hålla den fanan högt! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3485l9/mp-kraver-lag-mot-karnvapen-i-sverige
Visa på X →Det här är helt galet. I en tid när hushållens kostnader stiger så håvar oljebolagen in stora vinster. Det är varken rättvist eller bra för klimatet. Bättre att fasa ut fossila bränslen, så fort som möjligt! #klimat #oljelobbyn #omställning https://www.svt.se/nyheter/oljejattarnas-supervinster-1-500-miljarder-pa-tre-manader
Visa på X →1,7 miljarder människor riskerar att hamna i fattigdom och hunger på grund av kriget. Biståndet behövs mer än någonsin. Bra av civilsamhället att så tydligt påtala effekterna! https://www.altinget.se/artikel/100-organisationer-skamligt-och-ovardigt-av-regeringen-att-skara-ned-paa-bistaandet
Visa på X →Precis vad jag sa i kammaren till Biståndsministern nyss också.
Visa på X →@IsabellaLovin @ETC_redaktionen Verkligen!
Visa på X →@ZettermanJacob @ernkrans Men den som är i direktsändning ligger högst upp på sidan. Nu först en debatt om biotopskydd.
Visa på X →Vid ca 9.20 frågar jag Biståndsministern @ernkrans om Sveriges långsiktiga plan för biståndet när regeringen nu aviserar rekordstora avräkningar. Tune in! https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/ #bistånd #svpol
Visa på X →Det var på tiden!
Visa på X →