@RolfErikss8464 @granqvistmarta Nej det var det inte. Men oavsett antal är det orättvist att några kan tjäna mer på bidrag än arbete. Eller hur? Och om det nu var få som påverkades kunde väl den samlade vänstern ha röstat för begränsningen i förebyggande syfte?
Visa på X →730
inlägg
@paddan6969 @DABoooomB Du vet vad jag tycker om könslagen. Chat Control däremot är inget som moderaterna driver. Och nu har vi fått bort det mesta av dumheterna i det EU-ärendet. Om det nu ens blir något alls av det.
Visa på X →@PeterBejmert Sverige spås få en bit över 2% tillväxt i år, och bland de högsta i Eu. Trots krig och energikris och USA-tullar. Rätt bra om du frågar mig.
Visa på X →@B1ochB2 @fredrikolovsson @ernkrans Sossekalkyler.
Visa på X →@DoItClean @granqvistmarta Det stämmer iofs inte, men det var inte jättemånga. Men då är väl inte vår lagskärpning så farlig om så få påverkas? Varför tyckte vänstersidan att det är ok o röstade nej? Lagändringar görs ju för övrigt även i förebyggande syfte.
Visa på X →@Anders_Ljungber @JKrilon Fast det förklarar inte varför Sverige idag har EU:s lägsta inflation, långt under EU-genomsnittet. 🤷♂️
Visa på X →@granqvistmarta Det har inte motbevisats utan tvärtom bekräftats vara helt korrekt.
Visa på X →Terroristländerna samlas. Ryssland, Iran, Nordkorea och Afghanistan…fint gäng… https://www.facebook.com/share/p/1HYcbPXn9p/?mibextid=wwXIfr
Visa på X →@arktisk Som du ser varierar inflationen mellan 0,5% och långt över 7% i EU senaste året. Sverige har lägst. Så nej, det är inte nedgång generellt. Du har fel.

@d_tenn81 @perteng1 Nu har iofs SEK stärkts rätt mycket på senare år.
Visa på X →@Freddan68 @MarkusWiechel Inte när det beror på engångseffekter.
Visa på X →@IngerMolndal Svar ja. Regeringens och Riksbankens.
Visa på X →@HenrikGullberg1 Utveckla gärna hur Sverige bara av en slump kan ha i särklass lägst inflation i EU.😎 Ingen koppling alls till halverad matmoms, sänkt elskatt o drivmedelsskatt? Om du inte tror det får du lyssna på Riksbankens ekonomer…
Visa på X →@fredrikolovsson @ernkrans Under er tid hade vi EU:s nästan lägsta tillväxt. Och ni efterlämnade EU:s tredje högsta arbetslöshet, skenande inflation och både matpriserna o drivmedelskostnaderna ökade enormt.
Visa på X →Finns all anledning även för andra myndigheter att göra samma sak. Sverige ska ha koll på sina egna datauppgifter. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsvaret-nobbar-techjattarnas-moln-for-hemliga-uppgifter
Visa på X →@CarolusBildt Den låga siffran nu beror mycket på den halverade matmomsen och sänkta el och drivmedelsskatter. En engångseffekt. Räknar man bort det ligger vi strax under RB:s mål.
Visa på X →@SeppoWickman Jag tror inte på opinionsmätningarna. De blir allt skakigare, allt färre deltar och många är osäkra. Så här ger vi inte upp, jag är hoppfull!
Visa på X →@trotzenfeldt Finns många bra och seriösa politiker i både KD, SD och L, utöver M. Kan bli en bra regering.
Visa på X →@HenrikJalalian Med tanke på att vi köper vår olja från länderna runt Nordsjön har du helt enkelt fel.
Visa på X →Socialdemokraternas samlade politik skulle göra att 8 av 10 skulle förlora ekonomiskt mot idag. Utvecklar i denna intervju i Riks. https://m.youtube.com/shorts/ntsLOb05KAE
Visa på X →@DeusX27286 Jag har både barn och barnbarn. Klart kriget är ovärdigt och Putin vägrar avsluta det. Då måste vi hjälpa Ukraina att försvara sig. Just för att rädda liv.
Visa på X →Ja det är tufft för många när priserna skenar. När vi tog över regeringsmakten var inflationen över 10%. Nu har Sverige lägst inflation i hela EU, 0,5% senaste året. Handen på hjärtat - vill du verkligen ha tillbaka sosseinflationen? Som gör alla fattigare?


@__Mellanmjolk__ Nu är ju inte Iran direkt vänskapligt sinnat mot någon. Du glömde den detaljen…
Visa på X →@d_tenn81 Principen är sedan många decennier att alltid försöka hålla igång diplomatiska kontakter med alla länder. Men jag skulle iofs personligen gärna se att vi kastar ut både Iran och Ryssland.
Visa på X →@keithnorman54 Tvärtom. Vi började i hög takt, har snart uppfyllt alla vallöften och dessutom gjort en massa annat bra. Och vi fortsätter ända in i kaklet.
Visa på X →